2021-12-04, 11:37
Medlem
Hittade ingen tråd där man pratar allmänt om företaget så tänker jag öppna denna.

Någon mer som har problem med ubereats hemsida via webbläsare igår samt idag (2021-12-04) Via telefonen går det utmärkt men via webbläsare så säger den bara
Citat:
"Hoppsan! Vi försöker igen ...
Något gick fel vid inläsningen av den här sidan."
Senast redigerad av Itibixi 2021-12-04 kl. 11:55.
Citera
2021-12-04, 12:46
Kolla här för webserverstatus : )

https://downforeveryoneorjustme.com/ubereats
Citera
2021-12-04, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gill.Bates
Kolla här för webserverstatus : )

https://downforeveryoneorjustme.com/ubereats

Alltså sidan är uppe men felmeddelandet är internt/från på deras egen server.
Citera
2022-01-18, 13:09
Medlem
nickomyras avatar
Har de tagit bort all ” fri leverans ” nu ?
Citera
2022-01-18, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra

Har reagerat på det också.
Det var ju den enda anledningen att man använde tjänsten.
Någon måtta får det vara..tänker inte betala för en Indie på cykel.
Citera
2022-01-19, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra

Yep, verkar som det försvunnit från min enhet likaså.
Citera
2022-01-20, 14:34
Medlem
rovmuns avatar
Gratis frakt är borta men det är inte hållbart i längden. Däremot har det introducerats en prioriterad frakt för 20kr extra.

En ska som de försöker med de gör knappen för dricks lätt att komma åt utan verifiering.
Citera
2022-01-24, 09:13
Medlem
Intressant att Foodora nyligen introducerat gratis leverans (precis så som uber hade, när andra beställer från samma restaurang/butik).

Antar att det är samma metod, få mer kunder på detta sätt för att sedan sätta stopp.

Angående tip på ubereats, det är med 1 klick efteråt du kan ange hur mycket och det går smidigt.
Det enda jag tänker på är, hur man ska veta om det gått ruskigt lång tid så vet man inte om det är restaurangen som varit långsam eller om det är chauffören. Inte för att det skulle vara transportens fel men skulle vara intressant att se på hur lång tid det tar från att maten är klar och hämtad tills den hamnar hos dig.
Citera
2025-04-08, 12:58
Medlem
rovmuns avatar
Är det någon som vet varför budbilar ibland tar en helt annan omväg åt fel håll? Jag beställde nyligen mat, och föraren befann sig bara cirka 2 km från restaurangen, åt rätt håll mot Söder. Men bilen åkte åt motsatt håll och stannade i ungefär 5 minuter på ett annat ställe, för att sedan vända tillbaka men då tog han en ännu längre omväg som verkade helt ologisk. Det stod dessutom i appen att han var på väg,inte att han levererade till någon annan adress vilket brukar stå då.

Jag har också varit med om att ett bud stannat väldigt länge på en till synes slumpmässig plats. Vid något tillfälle har jag till och med sett att de stannat vid en mack i närheten.

Att tanka, äta lunch eller göra andra ärenden borde man väl göra mellan leveranser inte mitt under en pågående, eller har jag missat något?
Citera
2025-04-08, 17:08
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Är det någon som vet varför budbilar ibland tar en helt annan omväg åt fel håll? Jag beställde nyligen mat, och föraren befann sig bara cirka 2 km från restaurangen, åt rätt håll mot Söder. Men bilen åkte åt motsatt håll och stannade i ungefär 5 minuter på ett annat ställe, för att sedan vända tillbaka men då tog han en ännu längre omväg som verkade helt ologisk. Det stod dessutom i appen att han var på väg,inte att han levererade till någon annan adress vilket brukar stå då.

Jag har också varit med om att ett bud stannat väldigt länge på en till synes slumpmässig plats. Vid något tillfälle har jag till och med sett att de stannat vid en mack i närheten.

Att tanka, äta lunch eller göra andra ärenden borde man väl göra mellan leveranser inte mitt under en pågående, eller har jag missat något?

Dom fuskar med detta och åker dom åt andra hållet så är det säkert för att ta en liten minirast och tro att kunden inte märker sen när maten är sen och kall.. .helt värdelösa är dessa företag och alla borde bojkotta dom sedan länge.
Citera
2025-05-30, 19:07
Nu har uber eats kommit till ny stad. Foodora är mer populärt än Uber eats.

https://www.landskronadirekt.com/202...-i-landskrona/

Citat:
Uber Eats har etablerat sig i Landskrona

MATLEVERANSER. Vi noterar att ännu ett matbud har etablerat sig i Landskrona. Det är Uber Eats som tar upp kampen om de hungriga Landskronaborna som vill ha den färdiglagade maten hemkörd, med Foodora och Wolt.
Citera
2025-08-22, 18:25
Medlem
Hazizas avatar
Testa Uber eats idag. Betala extra för prioritet på leveransen. Tror ni inte svartskallen till chaufför ändå åkte och hämta mat och levererade till andra innan han kom till mig.
Man ser nämligen på en karta vart idioten åker under tiden man väntar på budet.

Att svartskallar alltid ska fiffla och fuska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in