2022-01-18, 11:45
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Mycket motsägelser i ditt inlägg, det är så absurt att läsa att man inte ens vet hur man ska bemöta ditt svammel.
Att du inte fattar, det har alla andra redan fattat...
Citera
2022-01-18, 11:49
Medlem
Citat:
Hahaha, han är förmodligen en foliehatt och en incel också, enligt dessa självutnämnda experter. Fast till skillnad från Månen år 1969, så är Mars i alla fall en mycket mer vänligare miljö för astronauter att landa på (vilket år det än händer i framtiden). Om man lyckas klura ut strålskyddet, förnödenheterna
samt den fysiska och psykiska påfrestningen en sådan lång resa skulle innebära.

Och då får man ställa sig frågan, hur klurade man ut det år 1969?

Det gjorde man ju inte, man landade på månen och inte mars. Inget konstigt alls med det och så extremt långt bort är inte mars. 16 dagar med den snabbaste farkosten (586000 km/h) som människan byggt idag, 7 månader när NASA 2020 skickade Perseverance till mars.

Med ditt agg mot historien så kan man ju då också tänka, hur i helvete kunde de som byggde Abu Simbel beräkna hur solens strålar skulle komma in? Enligt dig är ju allt annat tidigare än internetåldern helt omöjligt
Citera
2022-01-18, 11:55
Medlem
Citat:
Astronauterna åt förmodligen jodtabletter som frukostflingor, med tanke på avskanden av strålskydd. Om de verkligen landade på Månen 1969, d.v.s.
Ja, man äter jod-127 i tablettform för att det finns så jävla mycket jod-131 som flyger omkring på månen! Vad trodde du? Att de passade på att äta lite månsten, som av magisk anledning innehöll en radioaktiv isotop med en halveringstid på ~8 dagar?

Jag lovade att inte skriva mer i denna forumdel, men du är ju en enmans-freakshow! Jag tror aldrig att jag sett någon som har så dålig uppfattning om sitt eget kunnande, eller så abnormt okunnig inom naturvetenskap som du! Jösses vad du är dum! Fattar inte hur en kamera funkar, fattar inte hur objektiv och upplösning funkar, fattar inte hur avstånd fungerar, fattar inte hur strålskydd fungerar, fattar inte vad strålning är och fattar inte vad jodtabletter är bra för! För lite bly och för få jodtabletter, därför måste det vara omöjligt att landa på månen?
Senast redigerad av DjILY 2022-01-18 kl. 11:58.
Citera
2022-01-18, 11:58
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Elon Musk mailade faktiskt Jarrah White och bad honom om råd när det gällde hur han skulle skydda besättningen mot strålningen.

Har du en länk till det?

Vad som är känt är att Jarrah har velat hjälpa till, eftersom han anser sig vara en expert.

Förresten, efter som du hänger mycket på youtube kan jag tipsa om att det finns mängder av videosar där som säger att Jarrah White har fel i sina olika påståenden.

Hur orkar du förövrigt ens lyssna på människan? Han har en hemsk berättarröst.
Citera
2022-01-18, 12:06
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Med en 0,5 megapixel webbkamera? Som tar liknande fotografier som kameror från 1969. Man kan tycka att det kvaliteten på kamerorna borde ha utvecklats och förbättrats sedan 1969.
Men suck... Sluta fantisera nu.
Citera
2022-01-18, 12:11
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Ja, man äter jod-127 i tablettform för att det finns så jävla mycket jod-131 som flyger omkring på månen! Vad trodde du? Att de passade på att äta lite månsten, som av magisk anledning innehöll en radioaktiv isotop med en halveringstid på ~8 dagar?

Jag lovade att inte skriva mer i denna forumdel, men du är ju en enmans-freakshow! Jag tror aldrig att jag sett någon som har så dålig uppfattning om sitt eget kunnande, eller så abnormt okunnig inom naturvetenskap som du! Jösses vad du är dum! Fattar inte hur en kamera funkar, fattar inte hur objektiv och upplösning funkar, fattar inte hur avstånd fungerar, fattar inte hur strålskydd fungerar, fattar inte vad strålning är och fattar inte vad jodtabletter är bra för! För lite bly och för få jodtabletter, därför måste det vara omöjligt att landa på månen?
Väl sammanfattat. Blir så matt... Jod? Hehehe.
Citera
2022-01-18, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Har du en länk till det?

Vad som är känt är att Jarrah har velat hjälpa till, eftersom han anser sig vara en expert.

Förresten, efter som du hänger mycket på youtube kan jag tipsa om att det finns mängder av videosar där som säger att Jarrah White har fel i sina olika påståenden.

Hur orkar du förövrigt ens lyssna på människan? Han har en hemsk berättarröst.
Jag har ingen länk men jag har sett mailet.
Tro mig om du vill.

Ingen video som säger att Jarrah har fel har klarat en granskning.

"Take the red pill"
Citera
2022-01-18, 12:26
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Jag har ingen länk men jag har sett mailet.
Tro mig om du vill.

Ingen video som säger att Jarrah har fel har klarat en granskning.

"Take the red pill"

I mitt tycke är det Jarrah Whites alster som inte klarar någon granskning.

Det är lustigt det där att folk kan ha så diametralt motsatta uppfattningar om precis samma bevismaterial.
Citera
2022-01-18, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
I mitt tycke är det Jarrah Whites alster som inte klarar någon granskning.

Det är lustigt det där att folk kan ha så diametralt motsatta uppfattningar om precis samma bevismaterial.
Jepp
Citera
2022-01-18, 12:41
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Nu får du förklara din mening ovan för den är helt obegriplig.
Men för att spinna lite på din oförmåga med teknik.
Första gången man knäckte Enigma så var inte ens datorer som vi känner dem idag uppfunna, betyder det att man aldrig knäckte Enigma på den tiden då? För rent tekniskt sett var den maskin som Alan Turinger använde där långt mycket sämre än dagens miniräknare man använder på exempelvis gymnasierna runt om i landet.

Så åter, på vilket sätt bevisar datorn som användes vid månlandningen att den aldrig skett?
IMU:n i min drönare är sämre än min miniräknare från Texas Instrument, betyder det att min drönare inte kan flyga? Har datorn en specifik uppgift och inte behöver behandla andra saker behövs det inte direkt vara några superkrafter för att utföra sin specifika uppgift.

Så nu har du lite mer att bita i när du ska förklara på ett förståeligt sätt hur en dator visar på att månlandningen aldrig skett

Om du skulle åka till Månen idag, vilken dator skulle du föredra. En dator från 1969 eller en dator från 2022? Motivera gärna ditt val.
Citera
2022-01-18, 12:42
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Att du inte fattar, det har alla andra redan fattat...

Stämmer det verkligen? Så nu kan du läsa allas tankar också? Du verkar vara väldigt begåvad för att vara en människa.
Citera
2022-01-18, 12:45
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Det gjorde man ju inte, man landade på månen och inte mars. Inget konstigt alls med det och så extremt långt bort är inte mars. 16 dagar med den snabbaste farkosten (586000 km/h) som människan byggt idag, 7 månader när NASA 2020 skickade Perseverance till mars.

Med ditt agg mot historien så kan man ju då också tänka, hur i helvete kunde de som byggde Abu Simbel beräkna hur solens strålar skulle komma in? Enligt dig är ju allt annat tidigare än internetåldern helt omöjligt

Var har jag skrivit det? Citera gärna det inlägget. Det enda jag gjorde var att ställa jobbiga frågor. Jag kan inte garantera till 100% att vi landade på Månen 1969. Du verkar däremot kunna garantera det till 100%. Och det säger en del om dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in