2022-01-18, 10:50
Medlem
chibibottos avatar
Om man kollar upp folk som bor på 25:an så hittar man snabbt en person som äger en Opel.
Citera
2022-01-18, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chibibotto
Om man kollar upp folk som bor på 25:an så hittar man snabbt en person som äger en Opel.

Namn? Skriv med stjärnor.
Citera
2022-01-18, 10:55
Medlem
Varför är det tyst om dödskjutningen i Aftonbladet och Expressen?
Citera
2022-01-18, 10:55
Medlem
Citat:

Hur kom en Opel in i bilden..?
Kanske inte läge att hänga ut personer som inte överhuvudtaget har med den aktuella händelsen att göra, eller har denna (Opel)personen det?
Senast redigerad av Frost37 2022-01-18 kl. 11:02.
Citera
2022-01-18, 10:57
Medlem
Citat:

VW golf.
Citera
2022-01-18, 10:59
Medlem
RoyKeanes avatar
Stor polisaktivitet uppe vid Väla södra (intill Dalhem) efter tunneln som går under Österleden. Man gripen. 35-40 år gammal. Ej svensk. Polisen satte på honom plasthandskar (säkra krutstänk?)

Är väl inte helt omöjligt att detta kan kopplas till mordet?
Citera
2022-01-18, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyKeane
Stor polisaktivitet uppe vid Väla södra (intill Dalhem) efter tunneln som går under Österleden. Man gripen. 35-40 år gammal. Ej svensk. Polisen satte på honom plasthandskar (säkra krutstänk?)

Är väl inte helt omöjligt att detta kan kopplas till mordet?

Nej plasten kan ta bort krutstänket från händerna. Det låter vansinnigt anser jag.
Citera
2022-01-18, 11:05
Medlem
RoyKeanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nej plasten kan ta bort krutstänket från händerna. Det låter vansinnigt anser jag.

Hmm okej. Kanske inte har med detta att göra då. Ganska säker på att polisen satte på honom plasthandskar.
Citera
2022-01-18, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fetsomenget
Nu vet jag inte exakt var på Norra Stenbocksgatan detta skedde. Men oavsett så är det ett stenkast ifrån en tågaborgsskolan. Rimligtvis borde det vara många barn/föräldrar på väg till skolan vid denna tiden och många vittnen (?).

Yes! Jag bor nära skolan och kan se från fönstret och kollade ut när jag hörde skotten och de var ju mycket människor i ”rullning” så är ledsen för de barn och personer som drabbats av att de detta. Ska inte behöva hända en morgon påväg till jobb eller skola.
Citera
2022-01-18, 11:09
Medlem
Bilen ägs av en 70-årig man, som bor i en annan del av stan.
Citera
2022-01-18, 11:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyKeane
Hmm okej. Kanske inte har med detta att göra då. Ganska säker på att polisen satte på honom plasthandskar.
Man brukar sätta plastpåsar på händerna, för att krutspår & liknande inte skall hinna försvinna innan man kan plocka in & undersöka det hela.
Citera
2022-01-18, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man brukar sätta plastpåsar på händerna, för att krutspår & liknande inte skall hinna försvinna innan man kan plocka in & undersöka det hela.

Helt rätt! Det är ett sätt att säkra bevis utan att den misstänkte kan röja det på väg till station tex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in