2022-01-01, 23:52
Medlem
Jag kommer inte ihåg namnen men har provat ett antal tjeckiska ölsorter som mina vänner lovordat men frånsett Staropramen så tycker jag tyvärr att det mesta därifrån smakar skit. Annars någon generisk snorbillig öl antar jag.
Citera
2022-01-01, 23:54
Medlem
Pripps blå
Citera
2022-01-01, 23:56
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Den är fullständigt vidrig, men de där 7,2 o 7,5 osv, t ex Smålands, Pripps, Sofiero m fl är hemska. Jag har också smakat den du testade och jag hällde ut skiten. Dessa är helt klart så kallade alkis-öler.

Jag uppskattar däremot starka Ale gärna från Belgien, och de kan vara på allt från 6-12% men de smakar bra.

7,2: orna har jag testat och tyckte inte heller om dem. Vet inte säkert men skulle tro att det är mest alkisar som köper dem. Själv föredrar jag "vanlig" starköl på runt 5% nånting.
Citera
2022-01-02, 00:12
Medlem
Custom_mades avatar
Arboga 10,2 är vidrig ja.

Annars har jag mycket problem med diverse stouts med blåbärssmak osv.

Däremot smakar ju vissa IPA och APAs som nått katten släpat in. Vilket gör det helt vansinnigt att jag gillar dessa.
Men det är unika smaker liksom, ungefär som lakrits, tonic osv.
Citera
2022-01-15, 15:46
Medlem
Svinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Arboga 10,2 är vidrig ja.

Annars har jag mycket problem med diverse stouts med blåbärssmak osv.

Däremot smakar ju vissa IPA och APAs som nått katten släpat in. Vilket gör det helt vansinnigt att jag gillar dessa.
Men det är unika smaker liksom, ungefär som lakrits, tonic osv.

Dissa aldrug arvoga 10,2 det ör en äkta öl och ingen BÖGÖL som peroni som är den VIDRIGASTE ölen för den smakar pride festivalen 1998
Citera
2022-01-15, 16:34
Medlem
Elmo.s avatar
Testat så mycket olika öl på mina många resor, men dessa sticker ut då jag inte kunde dricka mer än en eller ett par munnar.

Yanjing, Kina.
Leo, Thailand.
Ursus, Rumänien.
Stary Melnik, Ryssland.
Anchor Smooth, Singapore.
Hite, Sydkorea.
Citera
2022-01-15, 22:46
Medlem
Prongles avatar
Finns många dåliga öl men jag har sämst minnen av Carlsberg Elefantöl, det var såklart det man köpte på utlandsresorna innan EU när man bara fick ta med sig 2 liter hem. Fyfan vad dåligt det var!
Citera
2022-01-15, 23:08
Medlem
Nilsbofinks avatar
Den som det bara står Starköl på burken och Slotts guld.. fy satan vad vidriga
Citera
2022-01-17, 16:02
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Minns ej namn, men allt som har något karamelligt eller tillsatt socker är ju rena pesten och knappt så det går att kalla öl längre.
Citera
2022-01-17, 16:33
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryggve.Alibaba
Minns ej namn, men allt som har något karamelligt eller tillsatt socker är ju rena pesten och knappt så det går att kalla öl längre.
Tänker du på Belgiskt tex Chimay blå,de brukar stoppa i mörkt kandisocker i ölen för att få färg,smak och öka alkoholhalten,tja det är ju inte renhetslagen precis men gott är det särskilt till ost och chokladpraliner.
Citera
2022-01-18, 10:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svinus
Dissa aldrug arvoga 10,2 det ör en äkta öl och ingen BÖGÖL som peroni som är den VIDRIGASTE ölen för den smakar pride festivalen 1998

Vet man hur Pridefestivalen 1998 smakade så bör man vara en person som verkligen uppskattar BÖGÖL.
Citera
2022-01-18, 16:26
Medlem
MKGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Kanske nänmts tidigare men har nåt hemskt minne av Elefant-öl drack någon sådan på -90 talet om ja minns rätt var den 10.0%

6.5% var den. Inte så jättestark, svensk klass III låg på 5.6% (4.5% vikt).
Problemet med Elefant är att alkoholstyrkan inte matchar vörtstyrkan, den höga alkoholhalten beror inte på att man har gjort en fet vört som fått jäsa, utan man har tillsatt socker i vanlig vört - socker ger inget smakbidrag - eller helt enkelt hällt 96% alkohol i det färdiga ölet.
Taskig öl blir det i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in