2022-01-07, 21:22
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Är väl väldigt individuellt. känner massor med folk som hamnade i norr efter ungdomshem och lärde sig fiska och kom tillbaka nya och starka och lämnade kriminella banan

Ungdomshem ja t.ex som JB i Kalix tidigare var eller ungdomar på behandling i Sollefteå/Kramfors.
Nu är det kriminella efter avtjänat straff, med hotbild eller skyddade uppgifter som flyttas norrut.
Inte för att dom ska komma tillbaka till hemorten, utan för att man helt vill bli av med problemen.
Men kaka söker maka som jag skrev och nya bekantskaper med samma intressen hittar man snart.
Problemet grenar istället ut sig, de som flyttats skapar flöden mellan gamla hemorten och den nya.
Nyordet ”kriminalitetsdumpning” kommer snart att börja användas i alla norrländska kommuner.
Citera
2022-01-10, 07:37
Medlem
När skulle åtalet in? Var det i januari?
Citera
2022-01-18, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
När skulle åtalet in? Var det i januari?

Idag tisdag enligt Lokaltidningen.. "Fyra män, som misstänks för inblandning i mordet på den 25-åriga kvinnan, åtalas på tisdagen"
Citera
2022-01-18, 08:54
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/idag-atalas-mannen-for-mordet-pa-notviken-i-lulea
Citat:
Nu åtalas fyra män för mordet på en ung kvinna på Notviken i Luleå

"Under tisdagen väntas åtalet komma mot de fyra män som misstänks för inblandning i mordet på Notviken i Luleå. Skytten är enligt åklagaren en 20-årig man med kopplingar till kriminella nätverk i Stockholmsområdet."
Citera
2022-01-18, 10:04
Medlem
5 skott i huvudet för bråk om fyra fälgar - sinnessjukt...

"Efter bråket på stranden om de fyra försvunna fälgarna ska den 20-åriga mannen ha avlossat flera skott mot den 25-åriga kvinnan. Fem av de totalt åtta skotten träffar den 25-åriga kvinnan i ansiktet, de övriga tre träffar kvinnas överkropp."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/forsvunna-falgar-bakom-brutal-skjutning-vid-notviken
Citera
2022-01-18, 10:09
Medlem
Är det nån som har målnummer samt tingsrätt så hämtar jag fup.
Citera
2022-01-18, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 724lennart

Jag har redan bett dem skicka till mig så snart den inkommer till tingsrätten.
Citera
2022-01-18, 10:35
Medlem
Mullrets avatar
Att ett gäng fälgar har så högt värde att visa upp för bladingar. Skulle de ha 22" på sin nedsuttna bmw 316i?

Vem imponerar det på? Småtjejer eller andra bladingar?

Otroligt. Hoppas på 18 års eftertanke i 2x3m.
Citera
2022-01-18, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag har redan bett dem skicka till mig så snart den inkommer till tingsrätten.

Härligt, ser fram emot den.
Citera
2022-01-18, 10:40
Medlem
Åtal för mord på en 25-åring kvinna i Notviken, Luleå

Åklagaren har väckt åtal vid Luleå tingsrätt för mord på en kvinna den 30 juli i fjol. En 20-årig man med kopplingar till kriminella nätverk i Stockholm åtalas för mord och tre andra män för medhjälp till mord.
De fyra männen förnekar all delaktighet i mordet.

Bevisningen består till största del av vittnesuppgifter och kartläggning av telefontrafik.

Tingsrättens målnummer: B 2229-21.

Kontakt
Kammaråklagare Jonas Fjellström är tillgänglig för media från klockan 13 i dag, 010-562 64 63.

Publicerad: 2022-01-18 10:30:00
https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2022/januari/atal-for-mord-pa-en-25-aring-kvinna-i-notviken-lulea/
Citera
2022-01-18, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 724lennart

Luleå Tingsrätt Tingsrättens målnummer: B 2229-21
Citera
2022-01-18, 10:54
Medlem
Nu är jag inte så påläst om det här fallet, men som det står i expressen idag att det, enligt dom inblandade, skulle ha handlat om fälgar finner jag högst osannolikt.
https://www.expressen.se/nyheter/misstanken-kvinna-skots-till-dods-efter-brak-om-falgar/

Vanligt är att om polisen blir inblandad efter kriminella uppgörelser, så byter man såklart ut det egentliga kriminella motivet i förhören mot ett annat, lagligt eller åtminstone mindre olagligt motiv för att sänka straffen och försvåra utredningen.

Så istället för att erkänna att det handlat om t.ex knark så säger man att det handlade om stulna fälgar i det här fallet. De stulna fälgarna skulle förmodligen ha blivit upphittade oavsett så ganska tacksamt att skylla händelseförloppet på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in