2022-01-17, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Var kan jag läsa om det?
Föst måste du lära dig konceptet flockimmunitet, vilket du iofs redan borde ha lärt dig vid det här laget..
Citera
2022-01-17, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Har jag påstått det? Du öser ur dig länkar men de handlar snarare om att omikrom är mildare och inte om att vaccinet är verkningslöst.

Omicron ÄR mildare. Det är inte direkt som om detta är debatterat bland läkare och vetenskapsmän. Det är inte som om det vore första gången i historien en pandemi upphörde utan hjälp från vaccin. Spanska sjukan stannade av i princip lika plötsligt som den anlände efter att ha härjat under två år. Du verkar inte riktigt förstå hur virus i regel fungerar utan är mer fokuserad på att promota ditt vaccin. Du är lite som en hjärntvättad sektmedlem.
Citera
2022-01-17, 23:57
Medlem
Dille24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Pga att vi tog emot en jävla massa unga män från Afghanistan ja. Varför ska vi räkna på dem tycker du? Skulle vara fullständigt idiotiskt.

Egentligen är det lite fånigt att prata om överdödlighet här - ok att det nog dog några fler under 2020. Men under både 2019 och 2021 så hade vi en anmärkningsvärd underdödlighet.

Känns inte motiverat att tvinga folk att ta ett experimentellt "vaccin" för att folk passade på att dö för snart två år sedan.

Just nu är som jag skrev en tredjedel av mina arbetskamrater "sjuka" och jag är inte speciellt orolig för någon av dem. Snart att vi uppnått flockimmuniteten som vi strävat efter och livet kan fortsätta.
Citera
2022-01-17, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Föst måste du lära dig konceptet flockimmunitet, vilket du iofs redan borde ha lärt dig vid det här laget..

Det känner jag redan till. Dock inte du uppenbarligen.
Citera
2022-01-18, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Den var så klart mest dödlig då för att den var ny samt att följdsjukdomar som lunginflammation tog kål på många. Immunitet har visat att de åldersgrupper som stött på likartade varianter historiskt klarade sig bättre. Dvs de har viss immunitet.

Omikron kommer att mättas och det kommer nya varianter som kan vara mer eller mindre dödliga för olika åldersgrupper, precis som olika influensavarianter är varje säsong. Bara att läsa Socialstyrelsens och FHMs rapporter så ser man att det slår olika beroende på vilken variant som kommer.

Klart det kan. Det kan slå ner en asteroid imorgon och wipa allt liv på jorden. Vad ska vi göra åt det menar du? Fortsätta leva med restriktioner tills vi dör? Jag förstår inte riktigt vad du vill komma med dessa skräckscenarior du målar upp i ditt huvud. Även du börjar ju låta som en hypokondriker. Du kan dö av cancer och hjärtattack också. Det enda sättet du kan vara säker på att slippa allt detta är att ta livet av dig.

Denna pandemi har varit skadlig för era psyken. Man börjar nästan undra vad de haft i dessa vacciner
Citera
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz
Hur många ungdomar har fått dessa påstådda neurologiska skador som visat sig vara obotliga? Jag väntar. Det enda jag hört om ungdomar relaterat till covid är att de drabbats av hjärtmuskelinflammationer pga vaccinet.
Risken för hjärtproblem är många gånger större vid infektion kontra vaccin, Moderna har större risk än Pfizer.

https://www.nature.com/articles/s41591-021-01630-0
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Beror på hur du definierar massdöd. Bedömningen är ändå att det föreligger en underrapportering på 3-4 tusen under denna period. Det saknades testmöjligheter helt enkelt. Vad gäller överdödlighet har ju både SCB och Socialstyrelsen räknat på den under år 2020.

https://www.socialstyrelsen.se/om-socialstyrelsen/pressrum/press/pandemin-orsakade-overdodlighet-2020--vissa-utrikesfodda-mer-drabbade/

Sverige hade tydlig överdödlighet under 2020. Totalt avled 98 229 personer, vilket kan jämföras med i genomsnitt 91 070 mellan 2015 och 2019. En viktig förklaring var covid-19 som var den tredje vanligaste dödsorsaken med 9 441 dödsfall.

Så en överdödlighet på 7159 fall mot rapporterade covid-fall på 9441. Skillnaden är att influensan försvann. Och inga 3000-4000 "saknade" dödsfall alltså.

Det gjordes kliniska bedömningar på symtom, lungröntgen och i vissa fall gjordes tester med antikroppstester för att konstatera covid-19.

https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/artiklar-1/klinisk-oversikt/2020/06/radiologisk-och-histologisk-bild-for-en-okad-forstaelse-vid-covid-19/
Citera
2022-01-18, 00:01
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jag frågade först, så börja du. Hur många har fått dessa neurologiska skador som du sitter och hittar på. Och hur skulle vaccinet förhindra detta menar du när vaccinerade ändå insjuknar i covid

Hittar på? Nej, jag hittar inte på.

https://nyheter.ki.se/hjarnskador-vid-covid-19-pavisas-med-magnetkamera-och-skiktrontgen

Skulle för övrigt vara intressant att veta om förekomsten av hjärtinfarkter och stroke har ökat sedan viruset började spridas i samhället. Jag misstänker det.
Citera
2022-01-18, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Egentligen är det lite fånigt att prata om överdödlighet här - ok att det nog dog några fler under 2020. Men under både 2019 och 2021 så hade vi en anmärkningsvärd underdödlighet.

Känns inte motiverat att tvinga folk att ta ett experimentellt "vaccin" för att folk passade på att dö för snart två år sedan.

Just nu är som jag skrev en tredjedel av mina arbetskamrater "sjuka" och jag är inte speciellt orolig för någon av dem. Snart att vi uppnått flockimmuniteten som vi strävat efter och livet kan fortsätta.

Killen du diskuterar med är en extrem hypokondriker som inte ens vågar ta i handtag och vars inställning till virus är att "aldrig utsätta sig för dom". Han har inget intresse av att leva ett normalt liv. Han är sjuk i hypokondri. Bara så du vet vilka vi har att göra med.
Citera
Medlem
Citat:
Omicron ÄR mildare. Det är inte direkt som om detta är debatterat bland läkare och vetenskapsmän. Det är inte som om det vore första gången i historien en pandemi upphörde utan hjälp från vaccin. Spanska sjukan stannade av i princip lika plötsligt som den anlände efter att ha härjat under två år. Du verkar inte riktigt förstå hur virus i regel fungerar utan är mer fokuserad på att promota ditt vaccin. Du är lite som en hjärntvättad sektmedlem.

Återigen jag förnekar inte att omicrom är mildare. Min poäng är snarare att du inte lyckas prestera en källa på att vaccinet inte har någon effekt mot omicrom. För det kan inte vara så att du är sektmedlem själv?😉
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24

Frånsett att de har sabbat sina hjärnor.
Citera
Medlem
Citat:
Klart det kan. Det kan slå ner en asteroid imorgon och wipa allt liv på jorden. Vad ska vi göra åt det menar du? Fortsätta leva med restriktioner tills vi dör? Jag förstår inte riktigt vad du vill komma med dessa skräckscenarior du målar upp i ditt huvud. Även du börjar ju låta som en hypokondriker. Du kan dö av cancer och hjärtattack också. Det enda sättet du kan vara säker på att slippa allt detta är att ta livet av dig.

Denna pandemi har varit skadlig för era psyken. Man börjar nästan undra vad de haft i dessa vacciner

Vad yrar du om? Jag målar inte upp några "skräckscenarier" och har aldrig gjort nånsin i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in