2022-01-17, 22:04
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vem säger att vi ska ta två vaccindoser per år? Inte ens WHO rekommenderar mer än tre sprutor öht.

Jag vet men vad ska IMBILDEN göra om sex månader då när skyddet från hans tredje dos börjar avta?
Citera
2022-01-17, 22:06
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag vet men vad ska IMBILDEN göra om sex månader då när skyddet från hans tredje dos börjar avta?

Det finns redan flera nya vaccin som är specifikt gjorda för omicron som testas nu som hen kan ta om sex månader. Bl.a. ett som amerikanska militären utvecklat.
Citera
2022-01-17, 22:07
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du har inte fattat alls. Vanligt folk ska inte sitta med ett helt års mediciner. Det räcker att fylla på typ 4 gånger om året. Allt annat skapar ojämnhet i efterfrågan och skapar brister vilket vanligt folk lider av.

Du såg det på toapapper och pasta våren 2020. Hade gått jättebra om folk köpt en månads förbrukning i taget.

Och du, det handlar inte om beredskapslager, Fattar du?

Just-in-time-ekonomin får numera precis den kritik den förtjänar. Fattar du?

Edit: Du försvarar ståndpunkten att företag inte ska ha lager, utan att pengarna ska arbeta. Och sårbarheten i det systemet visar sig direkt i en kris. Vilket vi har fått se nu. Du har en åsikt, inte en gudagiven sanning.
Senast redigerad av Vekruset 2022-01-17 kl. 22:12.
Citera
2022-01-17, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Sars-cov2 är det vi behandlar i den här tråden.
Nja mycket annat också ..
Men CDC kunde inte visa upp ett bekräftat fall med någon som coronareinfekterats..
Citera
2022-01-17, 22:11
Medlem
qwerty-66s avatar
Yes, äntligen första lokala omikron fallet i Beijing!

https://youtu.be/r0mj7QiXt8w
Citera
2022-01-17, 22:15
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Det finns redan flera nya vaccin som är specifikt gjorda för omicron som testas nu som hen kan ta om sex månader. Bl.a. ett som amerikanska militären utvecklat.

Om sex månader? Då lär ju omikron ha blåst över för längesen.
Citera
2022-01-17, 22:17
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Yes, äntligen första lokala omikron fallet i Beijing!

https://youtu.be/r0mj7QiXt8w

Härligt! Låt dom smaka på sin egen ”medicin” så att säga..
Citera
2022-01-17, 22:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Om sex månader? Då lär ju omikron ha blåst över för längesen.

Ja. Så ni kan lägga ner diskussionen om tvångsvaccinationer eller vad det nu är ni är rädda över. Allt är i princip över om två veckor, har ni inte vaccinerats redan kommer inte inte hinna göra det heller.
Citera
2022-01-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Beroende av mediciner för överlevnad var nog lite att ta i.

Nu har du "IMBILDEN" ju själv avslöjat att du är hypokondriker och att du föredrar att isolera dig mot alla virus (vilket är absurt). Du vill inte ens ta i handtag säger du, vilkert är vanligt bland hypkondriker. Du sitter här hela dagarna med 15k inlägg och har inget liv och så vill du tvinga på denna livsstil alla andra. Varför är du inte mer öppen med din agenda? Du vill att ALLA ska massvaccineras enbart av egoistiska skäl för att du ska kunna känna dig trygg pga din hypokondri.

Det enda du lyckas med när du håller dina egentliga avsikter hemliga är att du skapar ett förakt och misstro eftersom dina argument framstår som fullkomligt orimliga. Jag hade haft mer förståelse och respekt om du bara sagt som det är. Ni "vaxxister" sitter här och låtsas om att det handlar om solidaritet och att ni bryr er så mycket om mänskligheten och alla "stackars gamlingar", men det är skitsnack. Ni kunde inte bry er mindre. Ni bryr er bara om er själva och era närmsta, precis som de flesta människor. Det är inget konstigt så var öppen med det. Falskhet biter inte på oss som inte är naiva idioter.

Och du fattar nog att allt handlar om en kompromiss va? Det finns inte en chans att världen kommer stanna eller fortsätta leva en pandemilivsstil bara för att du vill det. 95% vill ur den här skiten så fort som möjligt och återgå till det normala, vilket kommer ske snart. Det måste de facto finnas rimliga anledningar till mandat, restriktioner och vaccinering. Det är inget man gör bara så där för att några hypokondriker kräver det. Det är snarare du som måste anpassa dig och ta ditt eget ansvar om du har hälsoproblem. Alla andra kan inte hållas ansvariga för det och alla unga människor som har hela livet framför sig ska inte leva som fångar bara för att du föredrar att vi lever så. Och dessutom kommer det ändå inte hjälpa dig att massvaccinera hela befolkningen. Det stoppar ändå inte smittan överhuvudtaget. Folk kommer heller inte ta fler boosters. Det är tydligt när man ser på statistiken att folk inte är så sugna längre på att ta en tredje spruta. De är trötta på skiten och denna masshysteri och det är nog dags för dig att söka hjälp för din hypokondri och antisociala beteende.
Senast redigerad av Pinkwotz 2022-01-17 kl. 22:28.
Citera
2022-01-17, 22:24
Medlem
Citat:
Ja. Så ni kan lägga ner diskussionen om tvångsvaccinationer eller vad det nu är ni är rädda över. Allt är i princip över om två veckor, har ni inte vaccinerats redan kommer inte inte hinna göra det heller.

Det är också lika meningslöst att testa folk för covid. Man undrar vad det är för dumma jävlar som bestämmer detta. Exakt vilken poäng är det med dessa tester? Det kostar enorma pengar och kräver massor av resurser. Omicrons inkubationstid är så jävla snabb jämfört med tidigare så förkylningen hinner gå över innan du ens får provsvar. Och vad ska du göra om det är negativt? Gå till jobbet och smitta folk med influensa eller annat förkylningsvirus. Det är inte direkt som att vi testar mot HIV och räddar liv genom testning.

Och vad avser vaccinering. Jag har tagit NOLL sprutor och avser fortsätta så. Har inte haft covid under dessa 2+ år trots att jag har ungar i skolan och trots att jag levt som vanligt. Kan jag slippa både covid och vaccin så är det optimalt. Får jag välja räcker det med viruset. Jag behöver inte pumpa min kropp full med mRNA vaccin också.

Vacciner har spelat och fortsätter spela en viktig roll, men jag tänker inte vaccinera mig med ett nytt obeprövat vaccin mot ett förkylningsvirus + en massa jävla "boosters" och sabba mitt immunförsvar på köpet. Jag vaccinerar mig mot sjukdomar och virus jag anser relevant för mig. Jag sysslar inte med solidaritetsvaccinering eller i syfte att jaga likes på Facebook och godhetssignalera om vilken ansvarsfull person jag är.
Senast redigerad av Pinkwotz 2022-01-17 kl. 22:36.
Citera
2022-01-17, 22:25
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Härligt! Låt dom smaka på sin egen ”medicin” så att säga..

Matchen mellan zero covid o omikron i Kina är mycket mer intressant än OS ;-)
Citera
2022-01-17, 22:30
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det är inte så en pandemi definieras. Det är endast din version av detta.
Detta är en pandemi.
Slå upp det och inse att du har fel.

När omikron vågen klingar av hamnar vi troligen i ett endemiskt tillstånd. Omikron lär ju fortsätta spridas men i lägre mer konstant takt om man lyssnar på vad man tror.

Sen hör man en del politiker som vill börja hantera omikron som en endemi tidigare som i Spanien tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in