2022-01-17, 19:17
Medlem
Kan det ha något samband att man råkar ha en militärövning där man lyser upp natthimlen var natt utanför Ystad.
Aldrig varit med om det här innan innan dessa drönare larmen
https://www.ystadsallehanda.se/ystad/militart-natthimlen-upplyst-av-blinkande-ljus-har-ar-anledningen-7fc998eb/
Tyvärr låst artikel
Citera
2022-01-17, 19:17
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morotsturken
Jag är tveksam att det var någon av de båtarna på radarn, fartyget ville nog inte synas eftersom det låg helt nedsläckt för att sedan slå på ljuset och dra

Jag är också tveksam.
Förmodligen var de utan transponder. Men jag är nästan 100% säker på att försvaret har ganska bra koll på trafiken i Öresund.

Bara se vilken info de släppte ut med ubåten (kanske 50%) när vi letade efter Kim Wall...

Vi har många bra radarenheter, plus en del andra på dessa ställena, IR och annat.
Svenska försvaret är en av de bästa i världen.

Som jag sade tidigare, vi kan se en eka, dykare, periskop numera.
Tro mig, jag jobbade med dessa saker får 50 år sedan.
Nu har vi en bättre teknik.

De har full koll. VI har full koll.
Citera
2022-01-17, 19:18
Medlem
Mowglinos avatar
Förmodligen USA som ha påbörjat en påverkanskampanj mot Sverige att öppna upp för ett Nato-medlemskap. Finns ingen logik i att Ryssland skulle skicka upp flera olika drönare flera dagar i rad. Nej något känns fel.
Citera
2022-01-17, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/polisen-droenare-floeg-oever-kaernkraftverk.XqJrvAMnK

Ryssar som vill ha mer mark?

Tycker den där röda börjar bli allt mer läskig, för att inte tala om allt hat mot svenska myndigheter och media man ser på forum som Flashback. Så var det inte förr.

Säkert fakenews för att svenskar ska hata ryssar
Citera
2022-01-17, 19:19
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Ja alltså skulle man ta en ryss med dessa drönare med material där man spelat in och någon koppling till ryska ambassaden så skulle detta vara väldigt förnedrande för Ryssland.

Det finns inget konkret att försvara sig med för agerandet.

Ur befolkningens ögon från båda sidor så framstår man som svag om man blir påkommen med fingrarna i kakburken.

Ubåtskränkningen på 80 talet var ju knappast bra reklam för sovjet.

Ja precis och alltså så borde det vid det här laget råda en klappjakt på drönare och allt som försöker och håller på.
Men nej utan att allt är om vanligt förutom på Gotland då.
Citera
2022-01-17, 19:23
Medlem
Fattar inte hur naiva våra myndigheter är gällande säkerhetstänk och försvar.

Se till att genast skaffa ngt som tar ner dessa drönare.

Ställ upp luftvärnsrobotar im inte annat eller ngt som rensar i trång. Sen signalspaning på dessa objekt.
Citera
2022-01-17, 19:25
Medlem
Kebbabturkens avatar
Ja för det måste ju vara ”ryssen” i och med den ”ovanligt” spända situationen som skickat upp drönare för att utföra spionage. Lägg ner. Finns inte ett ända bevis annat än ögonvittnen. Vad folk ser uppfattas subjektivt. Precis som att väktare och ögonvittnen helt plötsligt är experter på drönare för att kunna särskilja på en militär drönare och en från teknikmagasinet.

Det som skedde på flygplatserna i norra Sverige vet man bara för att någon ringde in. Kan lika gärna vara busringning.

Det mest troliga är att några hobbypiloter har gått ihop och koordinerat flygningar för att pranka samhället för att de vet att folk direkt kommer anklaga ”ryssen” då ni alla är hjärntvättade av msm. Och ja, de har lyckats bra
Citera
2022-01-17, 19:26
Medlem
isislisasfisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zen
Fattar inte hur naiva våra myndigheter är gällande säkerhetstänk och försvar.

Se till att genast skaffa ngt som tar ner dessa drönare.

Ställ upp luftvärnsrobotar im inte annat eller ngt som rensar i trång. Sen signalspaning på dessa objekt.
Kan det vara så att våra myndigheter är med på påverkanskampanjen?
Vi är helt utsålda här i Sverige.
Citera
2022-01-17, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
jag tror inte på
false flag-teorin?

Lär dig känna igen modus operandi från de som kallar sig esse non videri.

History repeats itself.
Citera
2022-01-17, 19:29
Medlem
Vilken hysteri, helt plötsligt ser alla drönare överallt. Vore nog bra om Forsmark satt upp en radar i skorstenen nu snart.
Citera
2022-01-17, 19:29
Bannlyst
Bör inte denna ligga i konspirationer?

Bland resten av alla ufo trådar.
Citera
2022-01-17, 19:34
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Bör inte denna ligga i konspirationer?

Bland resten av alla ufo trådar.

Det skulle du allt gilla va, ditt lilla rysstroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in