2022-01-17, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ledsen, jag orkar inte titta på alla "youtubestjärnor" som sitter och analyserar och drar streck med sina pennor.

Rättelse, du vill inte ta till dig av information från läkare som inte bekräftar och stärker din domedagsbild.
Citera
2022-01-17, 16:32
Medlem
Citat:
Du kunde läst resten av stycket också. Ja, influensa är betydligt mindre dödligt idag i länder med någorlunda utvecklad sjukvård. Febernedsättande och antibiotika är fina grejer om man drabbas av bakteriell lunginflammation.

Ja, jag läste resten av stycket också. Så du menar på fullaste allvar att spanska sjukan inte muterade till en mildare variant och att folk slutade dö pga att vården helt plötsligt 1919 var 1000% bättre?
Citera
2022-01-17, 16:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz
Hur ser det ut om du tittar på hur läget var 2021 eller nu? Hade vi överdödlighet? Hur har det gått i Sydafrika under Omicronvågen där enbart 3/4 är vaccinerade? Har deras sjukhus havererat? bara undrar.

2021 gick väl ganska bra. Tror det kommer att gå ganska bra nu med omikron också även om det blir lite ansträngt ett tag med mycket sjukfrånvaro. Jag har inte påstått att deras sjukhus havererat.
Citera
2022-01-17, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
2021 gick väl ganska bra. Tror det kommer att gå ganska bra nu med omikron också även om det blir lite ansträngt ett tag med mycket sjukfrånvaro. Jag har inte påstått att deras sjukhus havererat.

Alright, bara kollade.
Citera
2022-01-17, 16:34
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ja, jag läste resten av stycket också. Så du menar på fullaste allvar att spanska sjukan inte muterade till en mildare variant och att folk slutade dö pga att vården helt plötsligt 1919 var 1000% bättre?

....och du menar på fullaste allvar att sjukhusvården inte utvecklats ett dugg på 100 år? Att vi inte blivit skickliga på att behandla infektioner skapade av virus och bakterier. Du har aldrig hört talas om antibiotika exempelvis.
Citera
2022-01-17, 16:36
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Tio minuter Jordan Peterson om Covid-hysterin. Huvudet på spiken som så många gånger förr.
https://www.youtube.com/watch?v=nk9jvETVwNw

Jo, men... karln pratar om naivitet och inkompetens i det rådande covid-narrativet, samtidigt som han därmed avslöjar sin egen, högst anmärkningsvärda, nivå av samma hopplösa naivitet och oförmåga att begripa vad som faktiskt händer. Och då är han bosatt i Canada, där agendan sannerligen passerat gränsen bortom all räddning.

Han borde nu lyssna igenom de utmärkta intervjuer som hans dotter Michaela nyss haft med Robert F KennedyJr och Robert Malone, där bilden klarnade rejält för Michaela Peterson.

Möjligen vågar hon inte diskutera dessa fakta med sin grundlurade farsa...
Citera
2022-01-17, 16:37
Medlem
Citat:
....och du menar på fullaste allvar att sjukhusvården inte utvecklats ett dugg på 100 år? Att vi inte blivit skickliga på att behandla infektioner skapade av virus och bakterier. Du har aldrig hört talas om antibiotika exempelvis.

Jo, men jag menar att det inte är relevant till min fråga. Du är en foliehatt om du försöker förneka att spanska sjukan inte muterade till en mildare variant och att det var det som bidrog till att pandemin upphörde
Citera
2022-01-17, 16:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jo, men jag menar att det inte är relevant till min fråga. Du är en foliehatt om du försöker förneka att spanska sjukan inte muterade till en mildare variant och att det var det som bidrog till att pandemin upphörde

Klart det är relevant. Annars hade jag aldrig skrivit det. Du tror att den höga dödligheten år 1918 enbart kan tillskrivas att H1N1 viruset var elakare på den tiden. Du jämför sedan samma virusinfektion 100 år senare där dödligheten inte är lika hög. Du drar då slutsatsen att viruset blivit "snällare", men du bortser helt från vilka behandlingsmöjligheter som fanns för 100 år sedan och vilka som finns nu.
Citera
2022-01-17, 16:42
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Det gav ju redan vaccinen. Finns ingenting som pekar på att en Omikroninfektion har något att tillföra där.
Fast vaccinet skyddar ju inte mot Omicron, så vad har vaccinet att tillföra längre?
Citera
2022-01-17, 16:43
Medlem
Citat:
Klart det är relevant. Annars hade jag aldrig skrivit det. Du tror att den höga dödligheten år 1918 enbart kan tillskrivas att H1N1 viruset var elakare på den tiden. Du jämför sedan samma virusinfektion 100 år senare där dödligheten inte är lika hög. Du drar då slutsatsen att viruset blivit "snällare", men du bortser helt från vilka behandlingsmöjligheter som fanns för 100 år sedan och vilka som finns nu.

Inte fan var det pga av vaccin som spanska sjukan upphörde 1920 Jag kan fortsätta posta länkar om varför spanska sjukan upphörde. Den upphörde precis på samma sätt som Covid, dvs genom att den muterar till mindre virulenta varianter och för att den naturliga flockimmuniteten ökar.

Citat:
It seems safe to say, however, that some day, somehow, it will end. After all, other viral pandemics have. Take, for example, the flu pandemic of 1918-1919. “The end of the pandemic occurred because the virus circulated around the globe, infecting enough people that the world population no longer had enough susceptible people in order for the strain to become a pandemic once again,” says medical historian J. Alexander Navarro, Markel’s colleague and the Assistant Director of the Center for the History of Medicine. “When you get enough people who get immunity, the infection will slowly die out because it’s harder for the virus to find new susceptible hosts.”

Eventually, with “fewer susceptible people out and about and mingling,” Navarro says, there was nowhere for the virus to go —the “herd immunity” being talked about today. By the end of the pandemic, a whopping third of the world’s population had caught the virus. (At the moment, about half a percent of the global population is known to have been infected with the novel coronavirus.)

https://time.com/5894403/how-the-1918-flu-pandemic-ended/
Citera
2022-01-17, 16:43
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jag tror inte denna tredje dos var sista omgången av vaccin mot covid19. Du är förstås fri att tro annorlunda.

Nej efterfrågan kommer säkert vara rätt stor eftersom det finns en hel del människor som likt du själv drabbats av Covid Anxiety Syndrome kombinerat med en religiös vaccindyrkan. Och det har sannerligen inte vaccinföretagen något emot.
Citera
2022-01-17, 16:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Fast vaccinet skyddar ju inte mot Omicron, så vad har vaccinet att tillföra längre?

Det anses skydda mot svår sjukdom och död. En tredje dos som intagits mellan 1-10 veckor före infektion anses även ge ett viss skydd mot infektion av omikron. Dvs, att du inte blir sjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in