2022-01-17, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja enligt er var den ju över redan i maj 2020.

Jag förnekar inte att det varit en pandemi, men det har egentligen enbart varit en begränsad pandemi som enbart utgjort ett hot mot mycket gamla och multisjuka. Över 75% hade fyra eller fler riskfaktorer enligt Amerikanska CDC: https://www.washingtonexaminer.com/news/cdc-director-says-75-of-covid-19-deaths-had-four-or-more-comorbidities

Dödligheten bland övriga befolkningen har varit ytterst låg. Man måste ändå diskutera detta på ett rationellt sätt.
Citera
2022-01-17, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Har spanska sjukan upphört? H1N1 finns mig veterligen fortfarande kvar. Bland annat känd som svininfluensan.

Haha, precis, du bevisar min poäng. Är den lika dödlig som den var 1918?
Citera
2022-01-17, 16:14
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz
Du får "tro" vad du vill. Vi har redan förstått att du är en lobbyist för big pharma. Det är ganska uppenbart redan. Men som sagt, EU:s medicinska råd säger tvärtom.

Dr Campell bland andra https://youtu.be/U3W84wb5jKo

Men du vet förstås bättre?

Eller varför inte...

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10358361/Omicron-nearly-100-TIMES-deadly-seasonal-flu-scientists-believe.html

Eller Sydafrika där 3/4 är ovaccinerade...

https://www.irishtimes.com/news/worl...cron-1.4772352

Men du svarade inte på min fråga, så jag kommer fortsätta fråga...

Upphörde spanska sjukan också pga vaccin eller för att den muterade till mildare varianter eller för att vi utvecklade flockimmunitet? Jag väntar på svar.

EUs medicinska råd kan omöjligen ha någon uppfattning om det ska vaccineras mot ett virus som ännu inte cirkulerar med att vaccin som ännu inte finns framtaget.
Citera
2022-01-17, 16:17
Medlem
Citat:
EUs medicinska råd kan omöjligen ha någon uppfattning om det ska vaccineras mot ett virus som ännu inte cirkulerar med att vaccin som ännu inte finns framtaget.

Aha, jag förstår. Så lite gammal hederlig skräckpropaganda då. Ett virus som ännu inte cirkulerar säger du? Du får nog utveckla väldigt många vacciner då eftersom människan lär utsättas för oändligt antal virus så länge vi existerar. Har du något mot den asteroid som "ännu" inte träffat jorden?

Ska vi lyssna på foliehattar som dig så ska vi leva isolerade och med restriktioner resten av evigheten.
Citera
2022-01-17, 16:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Haha, precis, du bevisar min poäng. Är den lika dödlig som den var 1918?

Varför tror du man inledde massvaccineringar år 2009? Jag tog själv sprutan då. Blev ingen pandemi den gången. Däremot vill jag minnas att vi hade en ganska rejäl släng av den år 2018. Sedan är det svårt att jämföra dödlighet i en sjukdom för 100 år sedan med nu. Många som dog för 100 år sedan gjorde det ute på landsbygden utan tillgång till någon som helst vård eller mediciner. Kanske hade 90% klarat sig med modern sjukvård. Vet för övrigt att jag själv hade släktingar som tyvärr dog i spanska sjukan för 100 år sedan. Personer som dog väldigt unga. Tragiskt.
Citera
2022-01-17, 16:19
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Är man sjuk om man inte har symptom? Tror du all personal testas for alla virus varje morgon när de kommer till jobbet?
Du får svara på dina märkliga och dumma frågor själv faktiskt.

Det jag skrev är
  • att så länge man inte har symtom är det ju väldigt svårt att göra något för att inte smitta patienterna och
  • att det är nolltollerans att arbeta patientnära när man är sjuk.
Citera
2022-01-17, 16:19
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så du hittar en konspiration i Djocovics deportation nu också? Han ljög om sina testresultat och ljuger man för Australiensiska myndigheter så blir man deporterad, ingen konspiration där precis.

https://www.mirror.co.uk/sport/tennis/novak-djokovic-covid-australian-open-25921328

Prova själv att ljuga när du söker Australiensiskt visa, det blir deportation direkt.
Det finns onekligen frågor kring testresultaten, men även kring myndigheternas agerande. Samt inte minst creepy Gates inflytande i vaccinfrågor och elektronisk övervakning.

Det första beslutet att stänga in honom i ett ohälsosamt ökänt karantännshotell utan möjlighet till träning verkar i alla fall ha varit helt galet, enligt australisk domstol. Om tvivel uppstått i efterhand är det en helt annan sak, och det som hände var att immigrationministern utövade sitt personliga godtycke att dra in hans visum med den absurda motiveringen att det kunde leda till smittspridande upplopp om han tilläts vara kvar, och att det därför var i folkets intresse att utvisa honom.

Så nej, det fanns inget giltigt skäl att deporterad honom, varken i första eller andra vändan. Så varför gjorde de det? Det är frågan.
Citera
2022-01-17, 16:20
Medlem
Citat:
Varför tror du man inledde massvaccineringar år 2009? Jag tog själv sprutan då. Blev ingen pandemi den gången. Däremot vill jag minnas att vi hade en ganska rejäl släng av den år 2018. Sedan är det svårt att jämföra dödlighet i en sjukdom för 100 år sedan med nu. Många som dog för 100 år sedan gjorde det ute på landsbygden utan tillgång till någon som helst vård eller mediciner. Kanske hade 90% klarat sig med modern sjukvård. Vet för övrigt att jag själv hade släktingar som tyvärr dog i spanska sjukan för 100 år sedan. Personer som dog väldigt unga. Tragiskt.

Så du menar på fullaste allvar att spanska sjukan var lika dödlig år 1998 som den var 1918?
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Aha, jag förstår. Så lite gammal hederlig skräckpropaganda då. Ett virus som ännu inte cirkulerar säger du? Du får nog utveckla väldigt många vacciner då eftersom människan lär utsättas för oändligt antal virus så länge vi existerar. Har du något mot den asteroid som "ännu" inte träffat jorden?

Ska vi lyssna på foliehattar som dig så ska vi leva isolerade och med restriktioner resten av evigheten.

Är knappast någon skräckpropaganda att Covid19 lär återkomma och vi vet ju redan nu att vaccintillverkarna jobbar på ett uppdaterat vaccin som ska skydda mot Omikron. Om detta vaccin kommer att skydda mot mutationer som ännu inte finns är förstås svårt att veta.
Kommer ett uppdaterat vaccin som är någorlunda matchat mot nya varianter av covid19 kommer jag förstås att ta sådant vaccin.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Det kan bli vilken som helst. Det räcker med att den infekterar någon och muterar. Det kan vara någon av de du räknade upp ovan, eller någon helt annan.
Finns ingen annan.
Och Delta har muterat en hel del men inget värre bildas.

Har du sett på avsnitten med Dr John Campbell?

Om inte kan du börja med detta.
https://www.youtube.com/watch?v=aH1u1GIPU2A&t=9s&ab_channel=Dr.JohnCampbel l

Gå gärna tillbaka någon månad och se alla avsnitt framåt. Jag tror det kommer ge dig lite lugnare liv.
Citera
2022-01-17, 16:22
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Jag tror att nästa vaccinationsdos kommer vara annorlunda. Det blir ett uppgraderat vaccin.

Omikron är inte någon "räddning". Varifrån har du fått det? Se Omikron som ett kraftigt muterat covid19 virus. Det är ingenting annat.
Klart det är en räddning om det ger immunitet mot tidigare allvarligare variant.
Citera
2022-01-17, 16:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Så du menar på fullaste allvar att spanska sjukan var lika dödlig år 1998 som den var 1918?

Återigen, du kan inte jämföra samma sjukdom med 100 års mellanrum. För 100 år sedan fanns inte ens alvedon. Många dog av bakteriell lunginflammation som en följd av virusinfektionen. För 100 år sedan fanns ingen antibiotika. Idag hade man satt in den och 99% hade varit på benen inom en vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in