2022-01-17, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
När han skrev under förlikningen?
Nej
Ur aktbilaga 31
Citat:
-enär Esbjörn Bolin har bevisbördan för att han var dement inför undertecknande av köpeavtalet

Min fetning
2022-01-17, 15:15
Medlem
Det verkar som att de jagar efter den hittills okända diagnosen ”selektiv demens”. Den inträffar enbart när det är gynnsamt för ”anhöriga”.
2022-01-17, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Nej
Ur aktbilaga 31

Min fetning

Ahh
Tack för förtydligade.

Om nu esb ska ha varit dement hela tiden alla fall sen han skrev på kontraktet, betyder media har intervjuat en dement person, polisen haft förhör med en dement person och esb advokater ska ha missat deras klient är dement.
Hur vet man då esb ska ha blivit tvungen att skriva på förlikningen?
Hur kom det nya ombudet in?
2022-01-17, 15:19
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Dem jobbar på att Esbjörn ska ha varit dement
när han skrev under, vilket vidrigt påstående.

Aktbilaga 31:

https://docdro.id/lAUqaEh

Aktbilaga 32:

https://docdro.id/eqhwkMK

Intressant argumentation. Det är viktigt att sjukvården gör en demensutredning skyndsamt nu, i mitten av januari 2022. Själv har Sture släpat benen efter sig sedan han fick uppdraget. Att Team Esbjörn haft 15+ månader på sig att fixa till en demensutredning, men väljer att göra det nu, när tiden gått ut, är bedrövligt.

Nej, det här handlar inte om Esbjörns bästa, utan allt pekar på att han är något att enas runt, någon att använda för sina egna agendor. Spelet handlar om att dra ut på tiden så mycket som möjligt och eftersom riksdagsvalet snart är här, handlar det bara om att skapa negativ publicitet runt Ebba och KD.
2022-01-17, 15:30
Medlem
Reimers avatar
Tack Doiten för aktbilagorna

Jag frågade min vänliga dam på Svea Hovrätt som har förtjänstfullt servar mig med aktbilagor och annat vad som skulle hända nu och hennes svar var kort och koncist.

Citat:
Hej
Jag kan inte svara på den frågan.

Så vad som kommer att bli följden av detta har jag ingen aning om, något anstånd verkar inte vara begärt.
2022-01-17, 15:34
Medlem
fnirps avatar
En fråga till de juridiskt kunniga: Om Esbjörn blir retroaktivt dement och lika retroaktivt oförmögen att göra fastighetsaffärer från sommaren 2020, vad spelar det för roll?

Det snackades i tråden då, om att det behövdes flera rekvisit för att ogiltigförklara köpeavtalet, som ett oskäligt pris.

Det här borde också leda till en korthuseffekt, då inga underskrifter därefter borde vara giltiga. Rent moraliskt borde alla ombud och fullmaktshavare på Esbjörns sida skämmas, att de medvetet utnyttjat Esbjörns belägenhet. För till skillnad från Ebba, har de hela tiden varit medvetna om Esbjörns tillkortakommanden.

Fast om Esbjörn hela tiden varit så svårt dement, varför har det inte försämrats över tid och varför missade Barry det i sina tester? Man kan fejka att man är dement, men kan man fejka att man är frisk?
2022-01-17, 15:35
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Dagboksbladet:
Lite nytt som inkommit senast idag.

https://docdro.id/ELiVEf5
Tack Doiten!
Så Sture försöker med något i elfte timmen, inte förvånande, men vad fan håller han på med?
Och vad fan håller Svea Hovrätt på med? Sture borde väl inte få skicka in något nu?
2022-01-17, 15:40
Avslutad
Senaste bilagan "målet gäller bättre rätt till fast egendom"
Är det inte avklarat genom förlikningen?
Detta är rena tramseriet.
Pinsamt att bevittna, år 2022.
Allt grundar sig i att pengakåta personer vill få en bit av kakan..
2022-01-17, 15:41
Medlem
Kan sjukvården öht demensförklara personer retroaktivt så långt tillbaka som 1,5 år ?
2022-01-17, 15:45
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Dem jobbar på att Esbjörn ska ha varit dement
när han skrev under, vilket vidrigt påstående.

Aktbilaga 31:

https://docdro.id/lAUqaEh

Aktbilaga 32:

https://docdro.id/eqhwkMK

Ah jaaa!
Det står att det är viktigt att så snabbt som möjligt demensutreda Esbjörn, så att det kan bevisas att han var dement för 1.5 år sedan när han skrev under köpeavtalet.
Men begäran om prövningstillstånd aka ”överklagan” gäller ju tillkomsten av stadfästelsen???
Det är inte möjligt att konstatera att patienten var dement för 1.5 år sedan, då psykologutredningen för 1 år sedan inte fastslog annat än lindrig kognitiv nedsättning.
Ska generalskan MPL vittna om att han varit dement redan då hon fick generalfullmakten av honom, att hon låtit honom underteckna alla fullmakter, förlikningen och köpebrevet fast han var dement???
Stures fullmakt är då värdelös och han kan inte föra hans i någon domstol.
2022-01-17, 16:06
Medlem
Strossels avatar
Inte ens Nils Poppe kunde skrivit en fars som denna, frågan är bara hur många akter det blir innan ridån går ner.
2022-01-17, 16:27
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Kan sjukvården öht demensförklara personer retroaktivt så långt tillbaka som 1,5 år ?
Bra fråga.
Tror inte att de kan förklara någon dement retroaktivt.
Sjukhuset borde skriva till Hovrätten och påtala detta, alternativt får HR fråga vad som gäller.
Men det blir väl Katrin som får göra jobbet åt dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in