2022-01-17, 14:08
Medlem
Hoggorms avatar
Hej,

Jag har precis bytt från ett uråldrigt webbhotell till Loopia. Jag har letat precis överallt efter hur man lägger till regler så att inkommande mail sorteras i olika mappar baserat på nyckelord och inte bara hamnar i "inkorgen". Det måste ju gå att göra? Har alltid haft så tidigare.

Någon som vet hur man löser detta? Har alltså googlat sönder efter detta men hittar ingen som har samma problem?
Citera
2022-01-17, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hoggorm
Hej,

Jag har precis bytt från ett uråldrigt webbhotell till Loopia. Jag har letat precis överallt efter hur man lägger till regler så att inkommande mail sorteras i olika mappar baserat på nyckelord och inte bara hamnar i "inkorgen". Det måste ju gå att göra? Har alltid haft så tidigare.

Någon som vet hur man löser detta? Har alltså googlat sönder efter detta men hittar ingen som har samma problem?

Det kan du nog inte. Det är inte loopia som gör det, utan klienten.
Citera
2022-01-17, 14:32
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Hej,

Det är väl en vanlig IMAP/SMTP-mailserver. Tror att du (på sin höjd) kan få Autoreply i webb-gränssnittet.
Du kan också koppla in O365 då du kan du ha regler i "molnet".
Annars får du ha reglerna i klienten. Microsoft Outlook är ett exempel.
Citera
2022-01-17, 14:49
Medlem
Hoggorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det är väl en vanlig IMAP/SMTP-mailserver. Tror att du (på sin höjd) kan få Autoreply i webb-gränssnittet.
Du kan också koppla in O365 då du kan du ha regler i "molnet".
Annars får du ha reglerna i klienten. Microsoft Outlook är ett exempel.

Oj detta var mer komplicerat än jag trodde, kan inte mycket om servrar och sånt... Hur menar du koppla in outlook? Alltså jag trodde Loopia var min klient men jag kanske har blandat ihop det?
Citera
2022-01-17, 14:58
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Oj detta var mer komplicerat än jag trodde, kan inte mycket om servrar och sånt... Hur menar du koppla in outlook? Alltså jag trodde Loopia var min klient men jag kanske har blandat ihop det?
Du kan använda tex Outlook som e-postklient genom att ställa in uppgifterna för IMAP och SMTP (som finns när du loggar in hos Loopia) i Outlook. Du kan då använda Outlook för att läsa och skicka mejl parallellt med att du använder Loopias webmail.

Kolla
https://support.loopia.se/wiki/microsoft-outlook/
Citera
2022-01-17, 15:14
Medlem
Hoggorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du kan använda tex Outlook som e-postklient genom att ställa in uppgifterna för IMAP och SMTP (som finns när du loggar in hos Loopia) i Outlook. Du kan då använda Outlook för att läsa och skicka mejl parallellt med att du använder Loopias webmail.

Kolla
https://support.loopia.se/wiki/microsoft-outlook/

Aha, okej men då förstår jag. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in