2022-01-17, 04:57
Medlem
Att majoriteten av svenskarna nu 2022 är RASISTER råder det ingen tvekan om. För er som är efterblivna så har jag inte sagt alla svenskar, utan majoriteten. Minst 70% iaf.

Det utspelar sig i psykologiska spel och liknande. Inte så ofta att dom skriver "jävla blatte! Dra hem!" Men nog tänker dom det iaf!

Min fråga är:
Har svenskarna alltid varit"smygrasister"?

Eller har dom blivit det senaste 10åren med SDs framfart, propaganda i många av Sveriges största opinionsbildare ( läs FLASHBACK), samt en polarisering istället för integration.

Nu menar jag även små pyttesaker som man egentligen inte behöver bryr sig om, men man enda gör det och det ger även ett motreaktion mot svenskarna, eftersom dom inte inkluderar på samma sätt.

Har tex sett i många grupper på Facebook att om en invandrare skriver något om tex att en lampa i stadsdelen behöver repareras, så får han inte många svar eller likes. Tror svenskarna tänker: "vem är du att kräva saker din blatte, åk hem eller va nöjd med den trasiga lampan" sen en vecka senare när en svensk skriver exakt samma sak, om exakt samma lampa. Då jävlar ska alla minsann berätta hur jobbig den lampan är, och alla känner igen sig, flera hundra likes, osv.

Finns mängder med exempel på såna här situationer.

Hur tror ni det känns för invandrare då? Tror ni dom vill slicka svenskar i röven eller vadå? Dom tröttnar väl också och blir rätt så besvikna. Detta ökar polariseringen. Tillslut så kommer det bli konflikter.. jag tror inte svenskarna vinner den matchen. Därför bättre om svenskarna slutade vara så jävla rasistiska, smyg eller osmyg.

Synpunkter på detta?
Citera
2022-01-17, 05:24
Medlem
Svenskar tror att de är bättre än alla andra, ser invandrare som inkompetenta (även högutbildade), trotts att det är asiater som har världens högsta medel intelligent. Sen finns det ju fördomar som invandrare själva har skapat, med t.e.x hög brottslighet. Detta resulterar att bra och skötsamma invandrare blir illa behandlad p.g.a idioter som begår brott.
Citera
2022-01-17, 05:27
Medlem
Folk börjar förstå att samhället går åt helvete när man importerar folk från länder som är 200 år bakom i utveckling och tänkande, våldsbrotten ökar och begås i majoritet av invandrare.

Inte konstigt att ett hat börjar frodas och man drar alla över en kam.
Citera
2022-01-17, 05:30
Medlem
DaChiefs avatar
Om man med rasistisk menar att man är kritisk till den förda invandringspolitiken så är antagligen mer än hälften av svenskarna och säkerligen större antalet invandrare rasister.

Invandringspolitiken har genomförts på ett vårdslöst sätt där Sverige har tagit emot alldeles för många invandrare vilket skapar polarisering i samhället.

Det ironiska är att pk-kärringarna inte vågar gå ut ensamma om kvällarna längre pga invandrarkillar som tror att de kan göra vad de vill i Sverige.

Om det är något som skapat ”rasister” i Sverige så är det s och reinfelt.
Citera
2022-01-17, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaiducsMonster
Svenskar tror att de är bättre än alla andra,
Detta. Varför tror dom det? Dom som har varit ute i världen kan med enkelhet inse att så inte är fallet. Vare sig vi pratar utbildning, infrastruktur, personligt bemötande, kloka lösningar, uppfinningar, etc. Alla länder har sin del av genier och sin del av idioter. Visserligen är väl allt folk mer eller mindre nationalistiska. Men just denna smygrasism är så... Äcklig... Vet inte hur jag ska säga det. Typ ynkligt, äckligt, vidrigt.
Citera
2022-01-17, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Om man med rasistisk menar att man är kritisk till den förda invandringspolitiken så är antagligen mer än hälften av svenskarna och säkerligen större antalet invandrare rasister.

Invandringspolitiken har genomförts på ett vårdslöst sätt där Sverige har tagit emot alldeles för många invandrare vilket skapar polarisering i samhället.

Det ironiska är att pk-kärringarna inte vågar gå ut ensamma om kvällarna längre pga invandrarkillar som tror att de kan göra vad de vill i Sverige.

Om det är något som skapat ”rasister” i Sverige så är det s och reinfelt.
Inlägger handlar inte om politik, utan hur individuella beter sig mot invandrare!
Citera
2022-01-17, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief

Nej det var inte det jag menar, läste du inlägget? Gav även tydliga exempel.
Jag pratar om "smygrasismen". Har den alltid varit där Eller har det blivit så?

Citat:
Inlägger handlar inte om politik, utan hur individuella beter sig mot invandrare!
Tack 👍
En "supersmart" svensk invandringskritiker som inte begrep vad tråden handlar om ens. Vill direkt börja gnälla som på autopilot. Dåraktigt
Senast redigerad av BackstreetBoys 2022-01-17 kl. 05:36.
Citera
2022-01-17, 05:35
Medlem
Realister ts.
Citera
2022-01-17, 05:37
Medlem
Tänker att det har väldigt lite med rasism att göra. Sverige har förändrats sedan 2015 förnedringsrån, våldtäkter (även manliga), knivskärningar, droger, skjutningar, bidragsfusk mm mm Kanske inte så konstigt att folk som betalar för skiten tröttnar. Är så jävla less på
Rasistkortet.
Citera
2022-01-17, 05:38
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:

Du har missuppfattat en luddig trådstart.

Svenskar har långtifrån varit smygrasister. Det är naivitet, välvilja, konflikträdsla och självskadebeteende som gjort att man låtit invandringsfrämjande politiker skapa kaos med fria tyglar under decennier.
Vilket i sin tur skapar polarisering och rasism när de verkliga konsekvenserna blir vanligt folks verklighet.
Senast redigerad av DaChief 2022-01-17 kl. 05:42.
Citera
2022-01-17, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peeero
Folk börjar förstå att samhället går åt helvete när man importerar folk från länder som är 200 år bakom i utveckling och tänkande, våldsbrotten ökar och begås i majoritet av invandrare.

Inte konstigt att ett hat börjar frodas och man drar alla över en kam.
Det är blandannat detta jag menar med att svenskarna tror att dom är världens genier. Har du varit ute i världen? Förutom 1-2 veckor på charterresor. Vilka länder är 200år tillbaka i utvecklingen?( Förutom Somalia, pga inbördeskrig)

Citat:
våldsbrotten ökar och begås i majoritet av invandrare.
Hmm.. Jag skulle påstå att det är 2a generationens invandrare, dvs dom som är födda och uppväxta här. I förorter. Kanske dom aldrig fick integreras? Blandannat på såna småsaker som jag beskrev i ts. Isåfall har svenskarna skjutit sig själva i foten.
Senast redigerad av BackstreetBoys 2022-01-17 kl. 05:46.
Citera
2022-01-17, 05:41
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackstreetBoys
Tack 👍
En "supersmart" svensk invandringskritiker som inte begrep vad tråden handlar om ens. Vill direkt börja gnälla som på autopilot. Dåraktigt

Ja du är smart du som lägger en tråd under politik men inte vill prata om ett problem som har en politisk grund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in