2022-05-27, 09:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UtanLeg
har också funderat på det där faktiskt... minns inte när det var men 2014 eller nåt bara poppade det upp rasister som svampar, vad gjorde dom innan liksom? svaret är helt enkelt att vi svenskar alltid har varit idioter, och för en idiot ligger rasistkortet väldigt nära.

efter att jag bilat genom USA med ett fotoprojekt så kom jag fram till att vi svenskar är så dumma för att staten tar hand om oss. vilket är bra på ett sätt förstås men det gör också att vi slipper tänka och människan är funtad på det viset att slipper hon tänka så gör hon inte det. ju tryggare man har det desto latare blir man... i USA är det ens eget ansvar att ta hand om ens hälsa till skillnad från här i Sverige där man kan börja röka för att bli cool och käka på mcdonalds tills man får diabetes, det är alltid någon annan som betalar. det är bra med statliga skyddsnät absolut men fan vilken idiot man blir...

Du har funderat och alla dina funderingar ledde fram till idiotiska slutsatser.

Amerikaner är generellt fetare än svenskar, och röker säkert minst lika mycket (förmodligen mer). Amerikaner är jvligt mycket mer obildade än svenskar.

Anledningen till att det blivit fler svenska rasister är mångkulturen. Först har man röstat igenom den, och sedan hatar man den (fast man fortsätter rösta för dess fortsättning). Ja svenskar är idioter, men de är inte större idioter än amerikaner. Människor är generellt dumma i huvudet.
Citera
2022-05-27, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackstreetBoys
Min fråga är:
Har svenskarna alltid varit"smygrasister?
Nej, de har blivit det som resultat av att svartskallarna inte kan sköta sig.
Citera
2022-05-27, 09:16
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jatahudar
Nej, de har blivit det som resultat av att svartskallarna inte kan sköta sig.

Precis, det är inte rasism, det kallas erfarenhet.
Citera
2022-05-27, 09:24
Medlem
Kongruensbojds avatar
Svenskar och invandrare i Sverige har så litet gemensamt. Vi är så extremt olika - på alla plan.

Det var först när jag flyttade utomlands som jag fick vänner från alla möjliga delar av världen. Här lever vi enligt vårt nya hemlands regler, alla pratar samma språk och vi har arbeten att gå till. Med andra ord: invandring i liten skala som dessutom passerat några filter på vägen, fungerar. Men viktigast av allt är att vi respekterar majoritetsbefolkningen och dess regler, att vi vill vara en del av samhället.

Sen hjälper det också att min muslimska vän är lagom liberal och dricker en öl med oss andra. Att han inte äter fläsk respekterar vi förstås.
Citera
2022-05-27, 09:28
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Om man med rasistisk menar att man är kritisk till den förda invandringspolitiken så är antagligen mer än hälften av svenskarna och säkerligen större antalet invandrare rasister.

Invandringspolitiken har genomförts på ett vårdslöst sätt där Sverige har tagit emot alldeles för många invandrare vilket skapar polarisering i samhället.

Det ironiska är att PK-kärringarna inte vågar gå ut ensamma om kvällarna längre pga invandrarkillar som tror att de kan göra vad de vill i Sverige.

Om det är något som skapat ”rasister” i Sverige så är det s och Reinfelt.
Tack då slapp jag skriva det.
Iofs har ju Partiet börjat våga tala ut om detta.
Det har ju synts blänkare om att man måste sätta fler av våra importerade lågutbildade i arbete
Hur det nu ska gå till.
Kunna läsa och tala svenska är ju en grundläggande förutsättning.
Citera
2024-09-12, 18:21
Avslutad
Politiskt korrekta människor är nog värst.
Har hört många pk-äckel i mindre sällskap uttala sig det ena och det andra om invandrare, sen offentligt är invandrare höjd till skyarna.
Citera
2024-09-19, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackstreetBoys
Att majoriteten av svenskarna nu 2022 är RASISTER råder det ingen tvekan om. För er som är efterblivna så har jag inte sagt alla svenskar, utan majoriteten. Minst 70% iaf.

Det utspelar sig i psykologiska spel och liknande. Inte så ofta att dom skriver "jävla blatte! Dra hem!" Men nog tänker dom det iaf!

Min fråga är:
Har svenskarna alltid varit"smygrasister"?

Eller har dom blivit det senaste 10åren med SDs framfart, propaganda i många av Sveriges största opinionsbildare ( läs FLASHBACK), samt en polarisering istället för integration.

Nu menar jag även små pyttesaker som man egentligen inte behöver bryr sig om, men man enda gör det och det ger även ett motreaktion mot svenskarna, eftersom dom inte inkluderar på samma sätt.

Har tex sett i många grupper på Facebook att om en invandrare skriver något om tex att en lampa i stadsdelen behöver repareras, så får han inte många svar eller likes. Tror svenskarna tänker: "vem är du att kräva saker din blatte, åk hem eller va nöjd med den trasiga lampan" sen en vecka senare när en svensk skriver exakt samma sak, om exakt samma lampa. Då jävlar ska alla minsann berätta hur jobbig den lampan är, och alla känner igen sig, flera hundra likes, osv.

Finns mängder med exempel på såna här situationer.

Hur tror ni det känns för invandrare då? Tror ni dom vill slicka svenskar i röven eller vadå? Dom tröttnar väl också och blir rätt så besvikna. Detta ökar polariseringen. Tillslut så kommer det bli konflikter.. jag tror inte svenskarna vinner den matchen. Därför bättre om svenskarna slutade vara så jävla rasistiska, smyg eller osmyg.

Synpunkter på detta?

Svenskar är dåliga på att umgås med andra men är inte rasister. Inte mer än vad du hade varit mot någon annan som inte är av din nationalitet. Invandrare vill att svenskar slickar deras röv bara för att de är nya i landet, men när det inte händer d känner de sig mindrevärda och klagar på att de har blivit utsatt för rasism, vilket inte är fallet. Problemet är att invandrare inte förstår sig på den svenska kulturen och vill att alla ska prata med dem.
Senast redigerad av Povdeluxe 2024-09-19 kl. 08:29.
Citera
2024-09-19, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Povdeluxe
Svenskar är dåliga på att umgås med andra men är inte rasister. Inte mer än vad du hade varit mot någon annan som inte är av din nationalitet. Invandrare vill att svenskar slickar deras röv bara för att de är nya i landet, men när det inte händer d känner de sig mindrevärda och klagar på att de har blivit utsatt för rasism, vilket inte är fallet. Problemet är att invandrare inte förstår sig på den svenska kulturen och vill att alla ska prata med dem.

Ja det ligger mycket i det du säger. Tilläggas kan vara att vi helt enkelt är jäkligt trötta på vissa människor. Helt enkelt inte orkar med dem. Knappast rasism, bara ren självbevatelsedrift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in