2022-01-16, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Det är möjligt att Esbjörn lyssnade på Binninges råd att inte låta någon okunnig kludda med det.

Frågan är väl om han menade att alla de som man hittar med en enkel googling är okunniga?

https://hittajurist.se/jurister/rattsomrade/fastighetsratt/uppsala-lan/uppsala/
OBS!
Nu gissar jag bara.
Inga obestridliga fakta.
Trollen i tråden kan därmed avstå från att påstå att jag ljuger.

Något säger mig att Esbj inte har vare sig kunskap eller utrustning för att "googla".
Han föredrar nog telefonkatalogens yrkesregister (salig i åminnelse).

Men visst kunde han bett sin vårdarinna Majkgård om hjälp och det gjorde han nog också. Majkgård i sin tur bad nog sin kompis Pernroth-Lûllma om hjälp, hon som är gift med Uppsalas främste expert på fastighetsaffärer och har hjälpen på armlängds avstånd i sängen.

Gissningsvis blev mer än en advokatbyrå / seriös juristfirma i Uppsala med omnejd tillfrågade om de ville ta sig an Esbjörns sak.
Samtliga tillfrågade tackade nog nej till att driva ett hopplöst fall.

Slutligen slängde Pernroth-Lüllma ut en fiskelina på fejan och hennes gamle kompis barnskändaren nappade.

Resten är historia som slutade med att barnskändaren och hans kompisar Piff & Puff skinnade Esbjörn på massvis med pengar utan att han fick tillbaka fastigheterna Marielund 1:7 och Marielund 4:77 som han sålt till Ebba.
2022-01-16, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Det visade ju sig när Sture lämnade inlagor till SH, att Lüllmaas mäklarfirma visst kontaktats.
Binninge hade redan innan han fick ombudsfullmakt, eller MPL generalfullmakt, fått en värdering därifrån.
Så fundera nu lite över datumet på värderingen och varför den aldrig lämnades in till UT av Binninge.

DET har jag tydligen missat.
Var finns uppgiften att barnskändaren fått en värdering från Lüllmas fastighetsmäklare?
2022-01-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Så fundera nu lite över datumet på värderingen och varför den aldrig lämnades in till UT av Binninge.

Hmmm (utan att kollat datumet)
Binninge var inte Esbjörns ombud?
Det hindrar ju förvisso inte att "Esbjörn" på eget bevåg begärt en värdering av "sin" fastighet och sen lämnat den till Binninge

Fan nu måste jag leta upp den där
2022-01-16, 22:39
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Tack för en utmärkt sammanfattning om hur Ebba " the criminal mastermind" Busch lade beslag på Esb,s fastighet.
Att Ebba avslöjats som genuint oärlig är utmärkt men förutom hennes absurda begär efter Esb hus så finns två saker som sticker ut och skaver.

▪ Hur i hela friden får hon sitta kvar som partiledare?
▪ Hur i helsike kan någon försvara hennes häpnadsväckande grymma behandling av den 82-åriga gamla mannen?
;
Min fetning:
För att förstå detta måste man gå tillbaka till Ebba Busch skolgång i Livets Ord. Idag sändes ett avsnitt i P1 av dokumentären " Barnen i Guds arme". Den är mycket intressant och belyser ledarens roll, ledaren är ingen man sätter sig emot utan ledaren har alltid rätt och all makt. Att sätta sig emot eller ifrågasätta görs bara av demoner.
Utifrån den tesen så har ledaren Ebba handlat rätt eftersom hon aldrig kan göra fel.

En sund människa med normala värderingar inser givetvis hur lömskt Ebbas upplägg har varit i denna smutsiga fastighetsaffär mot en gammal man. En man som satte sig på tvären när han kom till insikt vad han egentligen skrivit på. En gammal man som var villig att betala 1 500 000 för att få köpet ogiltligt.

Ebba Busch har skrivit i mycket negativa ordalag om Esbjörn och hans närmaste Ondgjort sig över hans första ombud, till den grad att hon blev dömd för grovt förtal, Hon har skrivit på ett mycket illvilligt och skändande sätt. Det har hon givetvis haft rätt i eftersom hon aldrig kan göra fel, hon den Store!

Barnen i Guds arme fick tidigt lära sig att den som går emot ledaren är en demon.
När man läser inlägg från flera av de skribenter som" bor" på tråden. som skändar och försöker skrämma andra skribenter som är kritiska med tillmälen som "äcklig" "lögnare" "sinnessjuk" och allt vad det kan vara så förstår man hur illa ställt det är! De ser kritikerna som demoner eftersom deras ledare den Store Ebba Busch aldrig kan ha fel.

Jag börjar känna stort medlidande över dessa personer som tycks vara så hjärntvättade. Det tycks vara svårt för dem att förstå att kritik och ifrågasättande inte är detsamma som att hata den Store
2022-01-16, 22:43
Medlem
Värderingen från riksmäklaren har värdetidpunkt 2020-11-01 och värde 4,5+-0,1 milj.
I texten nämns att huset är så dåligt att det nästan enbart är tomtens värde som gäller.
2022-01-16, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
DET har jag tydligen missat.
Var finns uppgiften att barnskändaren fått en värdering från Lüllmas fastighetsmäklare?

Svea HR T 13497-21 Aktbil 10. Insänd av Stollen Sture.
2022-01-16, 23:12
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Värderingen från riksmäklaren har värdetidpunkt 2020-11-01 och värde 4,5+-0,1 milj.
I texten nämns att huset är så dåligt att det nästan enbart är tomtens värde som gäller.

Ja värderingen gjordes redan 1 nov, Esbjörn backade ut från mötet 23 nov, stämningen inlämnades 25 nov, MPL fick generalfullmakt den 1 dec och Binninge fick sin ombusfullmakt först 10 dec.
2022-01-16, 23:23
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Jag skulle spontant säga att samtliga där hade varit varit lämpliga ( förutom Nordström som är Ebbas ombud)

Och som jag påpekat någon gång i tråden:
Borde inte Fru Pernroth-Lüllmaa kunnat fråga sin Man eller sina söner om de kände till någon expert på fastighetsrätt.. Det känns spontant som att mäklare borde känna till minst en sådan.

Jag tror största, eller möjligen enda orsaken till att de inte valde någon av de ovanstående var att då skulle ju inte Binninge kunnat ta betalt...

Har lite dålig koll på flera på listan men är övertygad om att de hade varit ljusår bättre än Binninge.

Kan ju även vara så att mäklaren har tröttnat på fruns idiotiska projekt så att hon får köra dem lite vid sedan av. Kanske därför som Riksmäklarens värdering inte heller lämnades in, gubben var kanske topp tunnor rasande när han fick reda på att hon hade utnyttjat en idiot till anställd.
2022-01-16, 23:38
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jahaa! Du tycker att veranda och balkong är samma sak! Då blir så klart en inglasad balkong en glasveranda i din värld. Läste du i värderingen att dom beskrivs vara i renoveringsmoget skick, vet du vad det betyder på mäklarspråk? Två fallfärdiga balkonger blev först glasverandor och nu glaslösa verandor. Det som är under den renoveringsmogna balkongen är en farstu.

https://www.docdroid.net/3kCLqn4/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-43-pdf#page=9
Inte för att jag vill försvara Merrybum, men på sidan 2 av fotografierna tycker jag mig se en liten förfallen veranda under en förfallen balkong.
Fy fan, vad släkten Bolin låtit huset förfalla!
Alla som undrar hur mycket Esbjörn älskade den stugan, borde titta på fotografierna.
2022-01-17, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Fy fan, vad släkten Bolin låtit huset förfalla!
Alla som undrar hur mycket Esbjörn älskade den stugan, borde titta på fotografierna.

Esbjörn hävdar ju själv att han och hans dåvarande sambo bodde i huset på somrarna fram till hennes död 2014. (dock hävas det ju att han dumpade henne innan det när hon blev sjuk)
OK att det kan gå snabbt med förfallet, men det där sker inte på 6 år om man dessutom, som han påstår, har varit där i bland och fixat med huset.

OM man nu älskar sitt hus så innerligt så tar man hand om det, har man inte själv förmågan så ser man till att få hjälp med iaf det grundläggande.

Det framkommer ju i något förhör att han haft spekulanter på huset till och från i 7 års tid men att det aldrig blivit någon affär.
Jag gissar att han helt enkelt känt att han inte orkar ha kvar huset och behöva ha ansvar för att det skall stå upprätt.
2022-01-17, 00:58
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Esbjörn hävdar ju själv att han och hans dåvarande sambo bodde i huset på somrarna fram till hennes död 2014. (dock hävas det ju att han dumpade henne innan det när hon blev sjuk)
OK att det kan gå snabbt med förfallet, men det där sker inte på 6 år om man dessutom, som han påstår, har varit där i bland och fixat med huset.

OM man nu älskar sitt hus så innerligt så tar man hand om det, har man inte själv förmågan så ser man till att få hjälp med iaf det grundläggande.

Det framkommer ju i något förhör att han haft spekulanter på huset till och från i 7 års tid men att det aldrig blivit någon affär.
Jag gissar att han helt enkelt känt att han inte orkar ha kvar huset och behöva ha ansvar för att det skall stå upprätt.

Han flyttade "in" hos Majkgård 2010. (okänt om det var odalgården eller morhagen som fanns då)
Han öppnade även ett konto på Swedbanks kontor nära Morhagen, 62km från V-ås
Hans f.d sambo avled 201
Samma sambo som månade över Esbjörn när han sprang till doktorn, älskade och skötte om honom tills att hon blev sjuk. Då dumpade han henne och lät henne dö i ensamhet medan Majkgård skötte om hans byk. Då tog Esbjörn en springnota.
2022-01-17, 02:04
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Han flyttade "in" hos Majkgård 2010. (okänt om det var odalgården eller morhagen som fanns då)
Han öppnade även ett konto på Swedbanks kontor nära Morhagen, 62km från V-ås
Hans f.d sambo avled 201
Samma sambo som månade över Esbjörn när han sprang till doktorn, älskade och skötte om honom tills att hon blev sjuk. Då dumpade han henne och lät henne dö i ensamhet medan Majkgård skötte om hans byk. Då tog Esbjörn en springnota.

Han flyttade till Morhagens fäbodhotell, ja eller den hette visst något annat då.
Bodde där ett par år, tog ut pantbrev på 600.000:- och flyttade med till Odalgården höst/vinter 2012.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in