Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-06, 07:57
Medlem
Untouchables avatar
Det drar ihop sig till kapitalmarknadsdag. Verkar som att vi kommer att få en djupdykning i resultaten från immunonkologistudien som utförts tillsammans med Alligator på uppdrag av tredje part, samt uppdatering av CORIST-datan. Kommer bli väldigt intressant att lyssna på.
Citera
2021-09-09, 08:24
Medlem
Rätta mig om jag har fel men, det som kom fram på CMD innebär inte det att SCO101 är packat och klart?

Man redovisade CORIST studien. Tydligen gick 5 patienter längre än 16weeks. Endast 2 är vad som behövs för proof of concept och därav licensiering eller uppköp.

Utöver det visade det sig att sco101 fördubblar längden på effekten av irinotecan - på halva dosen. Alltså innebär detta att med SCO101 så får patienterna hälften av alla sidoeffekter av kemoterapi samtidigt som den görs dubbelt (eller 5x för o va specifik) så effektiv/kraftfull.

La märke till självförtroendet också. Bo gav en wink till USA’s president under redovisningen. Hur ofta gör en CEO något sånt djärvt? Han sa något i stil med ”Hey biden give us a call”.

Kursen låg snällt på 18.80 igår. Marknaden i chock och inte fattat att man ska köpa än eller va hände?
Citera
2021-09-09, 10:06
Medlem
Här är länken för dom som vill se.
Det verkar lovande minst sagt. 👌

https://www.redeye.se/video/event-pr...september-2021
Citera
2021-09-12, 23:34
Medlem
Kikade också på CMD.
Mycket info att ta in, men det verkar ju helt otroligt lovande.
Märkligt att ingenting hände med aktiekursen, men jag tror att det kommer börja bubbla rejält snart i det här pappret när den breda massan fått lite tid på sig att läsa in sig.
Citera
2022-01-13, 12:44
Medlem
Karembeus avatar
Gått tydligt uppåt senaste dagarna. Vad händer?!?
Citera
2022-01-13, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Gått tydligt uppåt senaste dagarna. Vad händer?!?

Du verkar förvånad?
Att kursen skulle upp såg nog de flesta komma. Bolaget har vart/är fortfarande helt otroligt undervärderat.
Utläsning av två pågående studier till sommaren och folk kommer inte vilja sitta utanför då potentialen är enorm och marknaden stor.
Citera
2022-01-13, 21:03
Medlem
Bandituzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjevich
Du verkar förvånad?
Att kursen skulle upp såg nog de flesta komma. Bolaget har vart/är fortfarande helt otroligt undervärderat.
Utläsning av två pågående studier till sommaren och folk kommer inte vilja sitta utanför då potentialen är enorm och marknaden stor.

Fast kursen rör sig rätt onaturligt. Jag gillar bolaget i sig, men att det finns en discord-mafia som pumpar upp kursen då och då är ingen nyhet tyvärr.
Citera
2022-01-13, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandituz
Fast kursen rör sig rätt onaturligt. Jag gillar bolaget i sig, men att det finns en discord-mafia som pumpar upp kursen då och då är ingen nyhet tyvärr.

I hear you.
Jag gillar också bolaget i sig och teamet som rattar skutan nu känns starkt och någonting helt annat än den förre VD:n. Det känns som natt och dag på den punkten.
Jag kan hålla med om att när kursen låg på ATH förut på 75+ eller vad det var, så var värderingen lite hög sett till hur tidigt i studierna man låg.
Någon försening senare och kursen var nere och studsade på 12, kändes dock inte heller motiverat.

Det ska bli spännande att se hur studierna utvecklar sig och ifall resultaten blir goda, vilket mycket tyder på, så är höjden enorm. Men det är trots allt biotech och där kan det svänga fort.
Citera
2022-01-13, 22:22
Medlem
Bandituzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjevich
Jag kan hålla med om att när kursen låg på ATH förut på 75+ eller vad det var, så var värderingen lite hög sett till hur tidigt i studierna man låg.
Någon försening senare och kursen var nere och studsade på 12, kändes dock inte heller motiverat.

Sant, många biotech-bolag inklusive SCOL har tagit extremt med stryk under hösten och 12kr känns lite löjligt nästan, men skulle inte bli förvånad om den dyker tillbaka dit. Man får bara hoppas att pantax studien går vägen och att de kan fixa en deal det här året. De hade ju en ganska hög cashburn under Q3 förra året också så jag tror att det finns en risk för en ny ägarspridning redan i år (mot slutet av året då).

Men som du sa, inom biotech kan allt hända
Citera
2022-01-16, 22:35
Medlem
PANTAX beräknas vara klar i april och CORIST sista juni. Det blir alltså Q2 för både studierna och inte Q3! Detta enligt clinicaltrials.gov som uppdaterades för några dagar sedan.

Analys från Edison verkar vars på ingång inom kort dessutom. SCOL kommer vara en av vinnarna under 2022.
Citera
2022-02-10, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trenkilo
PANTAX beräknas vara klar i april och CORIST sista juni. Det blir alltså Q2 för både studierna och inte Q3! Detta enligt clinicaltrials.gov som uppdaterades för några dagar sedan.

Analys från Edison verkar vars på ingång inom kort dessutom. SCOL kommer vara en av vinnarna under 2022.

Varför säljer då Nils grundaren till bolaget massa aktier?
Citera
2022-02-10, 10:30
Medlem
nitecores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpa_mkt
Varför säljer då Nils grundaren till bolaget massa aktier?
Eftersom han är en dansk skideröv och bedragare? En teori bara...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in