2022-01-16, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Eller så flyttar du till Somalia om du som så många svenskar vill bli rövknullade av somalier. Själv tycker jag Putin är mindre dålig än somalier.
Nej, Putin är värre. Tro mig, jag hatar somalier!
2022-01-16, 20:12
Medlem
jhww82s avatar
2 ryska fartyg ligger still mellan Öland och Gotland. Det ena fartyget heter Fortuna och är knutet till Nord Stream som ligger ca 150 sjömil från deras nuvarande position. Så väldigt off var de borde hålla till. Vet inte vad de gör där de är nu...
2022-01-16, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
SDare som säger att de älskar Sverige men gärna blir rövknullade av ryssland! Ni är inga riktiga svenskar octan små råttor utan pungkulor. Flytta till ryssland eller nått era djävla nollor.

Ni är en massa tangetkrigare som aldrig ens gjort lumpen!
+1!!

Putin-älskarna är en så otroligt liten del av SD att vi bara kan strunta i dem. Jag har röstat på SD i mååånga år, men jag står närmare MP än Putin-fjollorna. Trots att jag troligen inte har en enda åsikt gemensam med MP.
2022-01-16, 20:19
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Ärligt talat, så flyttar jag hellre till Somalia än jag tvingas leva i ett land styrt av fjollan! Däremot dör jag hellre än något av alternativen, men tvingas jag välja så blir det Somalia.
Det fetade är vad ryssen inte fattar.

Vi ska alla dö. Frågan är hur.

Våra förfäder såg ett rättfärdigt krig som en möjlighet till ära, oavsett om utgången skulle bli död eller seger.
2022-01-16, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
2 ryska fartyg ligger still mellan Öland och Gotland. Det ena fartyget heter Fortuna och är knutet till Nord Stream som ligger ca 150 sjömil från deras nuvarande position. Så väldigt off var de borde hålla till. Vet inte vad de gör där de är nu...

Haha ingen vet! Vet att folk har mejlat Nordstream och frågat men inte fått svar.
Igår flög SAAB100D direkt över dem samt så har en satelit tagit bild på dem. Så försvarsmakten undrar nog också vad de gör.

Tillomed en tysk nyhetssida har skrivit om fartygen
2022-01-16, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det fetade är vad ryssen inte fattar.

Vi ska alla dö. Frågan är hur.

Våra förfäder såg ett rättfärdigt krig som en möjlighet till ära, oavsett om utgången skulle bli död eller seger.
Blir det krig mot Sovjet, så kommer jag trots min ålder att bli aktiv igen. Gärna som självmordsbombare, om inga andra alternativ finns. Jag hade gått till alla ytterligheter för att slippa Sovjet.
2022-01-16, 20:26
Medlem
Tor7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Hur ska de ta Danmark och Norge? Norge ligger inte vid Östersjön men det gör däremot Polen

Ja inte fan vet jag, poängen är att de är så starka militärt så de gör vad de vill hur enkelt som helst och det skulle mycket till för resten av världen att reagera i rädsla för ett 3e världskrig.
2022-01-16, 20:28
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Blir det krig mot Sovjet, så kommer jag trots min ålder att bli aktiv igen. Gärna som självmordsbombare, om inga andra alternativ finns. Jag hade gått till alla ytterligheter för att slippa Sovjet.
Tack gode Gud för er svenska män! Kärlek till dig!

Jag har också funderat i samma banor som du. Ett bombbälte jag kan aktivera när läget är kört och jag ser att jag blir övermannad. Vi får klura mer på det där utifall att det kommer dit hän.
2022-01-16, 20:29
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Inga stridsspetsar i varken Baltikum eller i norge. Finns ingen anledning att placera några i Finland/ Sverige då de redan finns i Polen/Tyskland!
Här har vi en som inte tror att USA-militär med materiel sitter på norska gränsen mot Finland och bevakar ryssen, den tunna lilla linjen längst upp och österut i Nordnorge.

Vet inte om du är naiv men...
2022-01-16, 20:31
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fsx341
Haha ingen vet! Vet att folk har mejlat Nordstream och frågat men inte fått svar.
Igår flög SAAB100D direkt över dem samt så har en satelit tagit bild på dem. Så försvarsmakten undrar nog också vad de gör.

Tillomed en tysk nyhetssida har skrivit om fartygen

Jag hoppas vi har stenkoll på dem. Möjligtvis att de vill ligga där de ligger för att slippa den höga sjö som kommer att vara på Östersjön nästa vecka.
2022-01-16, 20:31
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Hej 90-talist! Jag gissar att du är född 1997? Det finns ingen som helst annan anledning att du hyllar fjollan, än att du aldrig varit med om Sovjet. Du skall inte under några omständigheter tro annat än att Ryssland idag är exakt lika illa som landet varit under de 500 föregående åren. Det är naivt.

Jag verkligen hatar feminist-Sverige. Invandringspolitiken är så vidrig att man egentligen bara vill lämna landet för evigt. Men allt, precis ALLT är bättre än Sovjet. Hellre Lööf, den svenskfödda person jag avskyr mer än alla andra, som ledare än Putin. Undergång på en sida är bättre än undergång under Sovjet.

Och om jag MÅSTE välja så står jag fast vid att Putin är bättre än antivita judelakejer som Annie Lööf. Det är två dåliga val helt enkelt.

Jag hyllar för övrigt inte Putin. Läs igenom mina inlägg noga istället för att hålla på och tramsa.

Faktum kvarstår att Ryssland inte kommer att attackera Sverige så länge vi inte ställer oss på NATOs sida vid en eventuell konflikt.

Jag förstår inte ens varför vi ska bry oss om Rysslands lillebror Ukraina så mycket. Det är ju för fan samma typ av folk som ryssar.

Låt dem hållas för i helvete.
Senast redigerad av Talespin 2022-01-16 kl. 20:36.
2022-01-16, 20:32
Medlem
Det svenska försvaret - och Magda - står med huvudbry. Vad händer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in