2022-01-16, 18:11
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Det är olyckligt att pressen från Ryssland ökar opinionen för ett NATO medlemskap i Sverige. Lyckligtvis är ett sådant medlemskap uteslutet då det skulle avhända oss vår säkerhetspolitiska handlingsfrihet.
Du har rätt i stort, men i den här frågan drar du en för snabbt slutsats. Det är inte alls uteslutet med Nato-medlemskap.
2022-01-16, 18:17
Medlem
Man blir rätt beklämd när man läser vad folk skriver här. Börjar mer och mer och mer inse att SD-idioter och annat outbildat pack sprider ut sig allt mer och vädrar sina mer eller mindre korkade idéer. Ni har inte förstått nånting av vad som pågår nu.
Ryssland (Putin) har inga goda avsikter för varken oss eller invånare utanför Ryssland. Man ser sig som militärt och moraliskt överlägsna och tror att dom får göra som dom vill för att utöka sin makt.
Man använder sig av exakt samma taktik som Hitler använde sig av. Man utpressar och förhandlar till sig fler och fler fördelar och landområden för väst vill inte ha krig även om Nato och EU är totalt överlägsna i en konventionell krigssituation.
Putin är hårt pressad på hemmaplan. Västs sanktioner nöter sakta men säkert ner den ryska ekonomin och den ryska befolkningen har fått det rätt mycket sämre dom senaste 8 åren.
Idag lever Ryssland på i princip en sak och det är export av energi (läs olja och gas). Europa och resten av västvärlden rör sig sakta men säkert bort från dom energislagen även om det är länge kvar innan beroendet kam brytas. Men lyckas Ryssland inte ändra den färdriktningen nu så kommer Rysslands ekonomi att försvagas ännu mer och då kommer till sist den ryska befolkning resa sig mot ledningen. Putin är livrädd för att en upprepning av arabiska våren ska ske i Ryssland och dess lydstater. Ukraina har redan gått den vägen och i Belarus och nu senast i Kazakstan så finns det en växande rörelse för att göra sig av med sina Rysslands vänliga diktatorer.
Putin är inte rädd för Nato. Han är rädd för demokrati och är beredd att göra vad som helst för att undvika det. Han har spenderat dom senaste 10-15 åren på att undergräva västs demokratier med god hjälp av SD-människor och andra korkade människor som istället för att själva anstränga sig och få en bra utbildning och jobb, anklagar invandrare och andra grupper i samhället för att ha orsakat deras misslyckade liv.
Tror tyvärr att denna klump med misslyckade hatiska människor lyckats förstöra så mycket i Sverige att vi aldrig kommer hitta tillbaka till det Sverige jag växte upp i på 80 talet. Vi var långt ifrån perfekta men vi hade en bra gemenskap och stod jäkligt starka på de flesta områden.

Det h är blev ett långt och något uppjagat inlägg från mig men jag stör mig verkligen på idioter.
Medlem
Talespins avatar
Det är uppenbart att det är NATO som försöker trigga igång någonting.

Cyberattacken mot Ukraina orsakade de troligtvis själva. De försöker få oss att tro att det är ryssen som sysslar med false-flag attacker när det i själva verket är NATO, globalistjudens fixarfrasse, som håller på med sådant.

Låt er inte luras av globalistjudens knep.
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
.

Vidare är det osmakligt att se polariseringen i tråden. Lyckligtvis är FB inte representativt för svenska folket. I Sverige där vi har ett öppen dialog lägger vi våra politiska meningskilaktigheter åtsidan då trycket utifrån ökar.

Vi svenskar står enade från vänster till höger i uppfattningen att vår självbestämmanderätt liksom vårt territorium skall försvaras. Vi utesluter inte andra svenskar på basis av ras, religion eller sexuell läggning.

Vi tycker olika om hur vårt samhälle skall styras men då utomstående pekar med hela handen lägger vi det åt sidan och förenas i fördömandet av de som lägger sig i våra inre angelägenheter. Det är representativt för folkmajoriteten.
... Och gå inte på ryssarnas psykande i tråden! Det finns precis ingen svensk som vill ha hit Putin!
2022-01-16, 18:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Sossarna är inte mina egna, de är förrädare mot landet i mina ögon. De har uppmuntrat invasionen av landet som MENA begår nu.
Du har fortfarande inte fattat att ingen kommer att försvara vårt styre som sådant.
2022-01-16, 18:19
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NemoSobrius
Man blir rätt beklämd när man läser vad folk skriver här. Börjar mer och mer och mer inse att SD-idioter och annat outbildat pack sprider ut sig allt mer och vädrar sina mer eller mindre korkade idéer. Ni har inte förstått nånting av vad som pågår nu.
Ryssland (Putin) har inga goda avsikter för varken oss eller invånare utanför Ryssland. Man ser sig som militärt och moraliskt överlägsna och tror att dom får göra som dom vill för att utöka sin makt.
Man använder sig av exakt samma taktik som Hitler använde sig av. Man utpressar och förhandlar till sig fler och fler fördelar och landområden för väst vill inte ha krig även om Nato och EU är totalt överlägsna i en konventionell krigssituation.
Putin är hårt pressad på hemmaplan. Västs sanktioner nöter sakta men säkert ner den ryska ekonomin och den ryska befolkningen har fått det rätt mycket sämre dom senaste 8 åren.
Idag lever Ryssland på i princip en sak och det är export av energi (läs olja och gas). Europa och resten av västvärlden rör sig sakta men säkert bort från dom energislagen även om det är länge kvar innan beroendet kam brytas. Men lyckas Ryssland inte ändra den färdriktningen nu så kommer Rysslands ekonomi att försvagas ännu mer och då kommer till sist den ryska befolkning resa sig mot ledningen. Putin är livrädd för att en upprepning av arabiska våren ska ske i Ryssland och dess lydstater. Ukraina har redan gått den vägen och i Belarus och nu senast i Kazakstan så finns det en växande rörelse för att göra sig av med sina Rysslands vänliga diktatorer.
Putin är inte rädd för Nato. Han är rädd för demokrati och är beredd att göra vad som helst för att undvika det. Han har spenderat dom senaste 10-15 åren på att undergräva västs demokratier med god hjälp av SD-människor och andra korkade människor som istället för att själva anstränga sig och få en bra utbildning och jobb, anklagar invandrare och andra grupper i samhället för att ha orsakat deras misslyckade liv.
Tror tyvärr att denna klump med misslyckade hatiska människor lyckats förstöra så mycket i Sverige att vi aldrig kommer hitta tillbaka till det Sverige jag växte upp i på 80 talet. Vi var långt ifrån perfekta men vi hade en bra gemenskap och stod jäkligt starka på de flesta områden.

Det h är blev ett långt och något uppjagat inlägg från mig men jag stör mig verkligen på idioter.

Härligt första inlägg. Man får absolut inte några NPC-vibbar här inte
2022-01-16, 18:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Det är uppenbart att det är NATO som försöker trigga igång någonting.

Cyberattacken mot Ukraina orsakade de troligtvis själva. De försöker få oss att tro att det är ryssen som sysslar med false-flag attacker när det i själva verket är NATO, globalistjudens fixarfrasse, som håller på med sådant.

Låt er inte luras av globalistjudens knep.
Fullt möjligt.

Inte ett problem just nu för Sverige isf.
2022-01-16, 18:21
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NemoSobrius

Du överdriver, majoriteten här som diggar putin är helt enkelt ryska troll.
Inte heller SD är väl nåra putinvänner idag , det handlar väl om några promille nassar och AFS are.
Medlem
slemhogs avatar
Varför skulle ryssarna invadera Sverige? Vad har vi som ryssarna vill ha, 3 miljoner pensionsräddare?

I så fall skulle de först invadera baltstaterna som historiskt hör till den ryska sfären med många ryska minoriteter boendes där eller Finland via landvägen. Varför harva 30 mil över Österssjön med landförbindelse långt norr ut åt helvete.
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
... Och gå inte på ryssarnas psykande i tråden! Det finns precis ingen svensk som vill ha hit Putin!

Jäkla foliehatt, tor du på allvar att jag och andra här är betalda av Putin?

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du har fortfarande inte fattat att ingen kommer att försvara vårt styre som sådant.

Haha, jag hoppas verkligen att Putin inte försvarar vårt styre då det bör avskaffas och förrädarna i regimen bör dingla i lyktstolpar.
2022-01-16, 18:24
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Jäkla foliehatt, tor du på allvar att jag och andra här är betalda av Putin?

Det finns en sannolikhet att du bara är en nyttig idiot som blivit blåst av den ryska propagandan.

Citat:
Haha, jag hoppas verkligen att Putin inte försvarar vårt styre då det bör avskaffas och förrädarna i regimen bör dingla i lyktstolpar.

Helt irrelevant för ämnet vi pratar om nu.
2022-01-16, 18:25
Medlem
regerings avatar
Citat:
Sossarna är inte mina egna, de är förrädare mot landet i mina ögon. De har uppmuntrat invasionen av landet som MENA begår nu.
Till skillnad från vilka partier då? De har även ökat försvarsbudgeten med 80% senaste mandatperioden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in