2022-01-16, 10:45
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Ryssland är ett fint land med ett fantastiskt folk, och har inte speciellt mycket mindre yttrandefrihet än oss. Försök kritisera feminism och Hbtq i Sverige. Lycka till.

Försök att starta ett Flashback i Ryssland då och se hur bra det går.
2022-01-16, 10:45
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Du tror inte man mobiliserar dels för att stoppa möjlig hybridkrigsföring men främst för att stödja Finland och Baltikum?

Jo jag tror tyvärr inte vi kan hoppas för mycket på att Putin skulle befria oss.
2022-01-16, 10:46
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ryssland är ett fint land med ett fantastiskt folk, och har inte speciellt mycket mindre yttrandefrihet än oss. Försök kritisera feminism och Hbtq i Sverige. Lycka till.
Sådan kritik förekommer dagligen på detta forum utan legala konsekvenser.
Så din poäng är?
2022-01-16, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Sådan kritik förekommer dagligen på detta forum utan legala konsekvenser.
Så din poäng är?

Min poäng är att du skiter på dig för ingenting. Ryssland vill inte ha ditt feminist-infesterade land. Hade de velat jiddra med dig så hade de stängt av gasen till Europa, då hade du bönat och bett ryssen att komma in och ta landet. Istället för att fokusera på ett hot från Ryssland som inte existerar, så kan du kanske fokusera på den riktiga invasionen som skett i Sverige de senaste 10 åren.
2022-01-16, 10:51
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Att din dubbelmoral lyser igenom skärmen. I Sverige får du ha yttrandefrihet om det är i linje med regimen.
Om du inte kan skilja på ”social shaming” för icke-PK åsikter och med straffrättsligt sanktionerade inskräkningar av yttrandefriheten så är du halvt efterbliven.

Jag är inte för ”social shaming” men fråga till exempel Luai Ahmed vilket han föredrar.
2022-01-16, 10:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Du har levt under en sten de senaste 10 åren om du inte har hört att Sverige är invandrarnas land enligt våra politiker.
Du fattar som sagt inte. Svenskarna är homogena på så många sätt när det gäller. Det ligger i vår själ oavsett vilka politiker som styr, och varenda svensk ser hellre vilken svensk som helst vi styret än Putin.

En för alla, alla för en. Det är därför vi först blev arianer och sedan kristna, för det är i vår själ.

Detta om konungen och likaväl om varenda svensk;

https://youtu.be/y8jki4i4raQ

Det är något en ryss aldrig kan förstå, för ni har tagit rusland och gjort om det till den marknad som passar er. Följdaktligen försökte du också subversera genom handel.

Ditt brev blev återsänt oöppnat, och så blir det vilken svensk du än försöker med. Har ni inte ännu lärt er att det inte fungerar att hota eller locka en svensk?
2022-01-16, 10:56
Medlem
Tanuss avatar
Ryssland har kust mot Östersjön. Det är mindre än trettio mil till Kaliningrad från Ljugarn.
Vad är problemet med att det finns ryska fartyg i Östersjön?
Folk gapar och skriker men säger inget om att USA har haft militär personal på Gotland i över ett år.
https://www.expressen.se/nyheter/usas-elitsoldater-tranar-hemvarnet-pa-gotland/
Sist jag kollade låg USA 670 mil från Visby.

Neutrala och alliansfria Sverige. Vilket jävla hyckleri.
Senast redigerad av Tanus 2022-01-16 kl. 10:58.
2022-01-16, 10:59
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Min poäng är att du skiter på dig för ingenting. Ryssland vill inte ha ditt feminist-infesterade land. Hade de velat jiddra med dig så hade de stängt av gasen till Europa, då hade du bönat och bett ryssen att komma in och ta landet. Istället för att fokusera på ett hot från Ryssland som inte existerar, så kan du kanske fokusera på den riktiga invasionen som skett i Sverige de senaste 10 åren.
Jag har inte skitit på mig. Jag tror inte Putin har ballar nog för att ockupera Sverige, pga de konskvenser som skulle följa.

Jag har sagt emot rysstroll som hävdar att svenskar i allmänhet skulle välkomna Putin som en befriare, vilket är en ren lögn och propaganda.
2022-01-16, 11:00
Medlem
Planet ovanför Blekinge flyger i 950knyck på 500m höjd, måste låta bra i byarna det passerar
Senast redigerad av -gudN 2022-01-16 kl. 11:11.
2022-01-16, 11:01
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag har inte skitit på mig. Jag tror inte Putin har ballar nog för att ockupera Sverige, pga de konskvenser som skulle följa.

Jag har sagt emot rysstroll som hävdar att svenskar i allmänhet skulle välkomna Putin som en befriare, vilket är en ren lögn och propaganda.

Kan du lägga fram någon som slags källa till ditt självsäkra påstående?
2022-01-16, 11:03
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
Ryssland har kust mot Östersjön. Det är mindre än trettio mil till Kaliningrad från Ljugarn.
Vad är problemet med att det finns ryska fartyg i Östersjön?
Folk gapar och skriker men säger inget om att USA har haft militär personal på Gotland i över ett år.
https://www.expressen.se/nyheter/usas-elitsoldater-tranar-hemvarnet-pa-gotland/
Sist jag kollade låg USA 670 mil från Visby.

Neutrala och alliansfria Sverige. Vilket jävla hyckleri.
Rätt att Sverige i praktiken inte varit neutralt på mycket länge och är nära förbundet med USA och stora delar av övriga NATO.
Det är just det som gör att Putin inte vågar gå in.
2022-01-16, 11:03
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du fattar som sagt inte. Svenskarna är homogena på så många sätt när det gäller. Det ligger i vår själ oavsett vilka politiker som styr, och varenda svensk ser hellre vilken svensk som helst vi styret än Putin.

En för alla, alla för en. Det är därför vi först blev arianer och sedan kristna, för det är i vår själ.

Detta om konungen och likaväl om varenda svensk;

https://youtu.be/y8jki4i4raQ

Det är något en ryss aldrig kan förstå, för ni har tagit rusland och gjort om det till den marknad som passar er. Följdaktligen försökte du också subversera genom handel.

Ditt brev blev återsänt oöppnat, och så blir det vilken svensk du än försöker med. Har ni inte ännu lärt er att det inte fungerar att hota eller locka en svensk?

Du lever under en sten. Sverige har aldrig varit mer polariserat än idag

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in