2022-01-16, 10:37
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Har du någonsin ens varit i Ryssland? Anser du att vi i väst har yttrandefrihet? ?

Jag känner många ryssar och ukrainare. Jag känner många som åker till Ryssland regelbundet och jag tror jag har koll på läget lite mer än dig om du ifrågasätter det jag skriver.
2022-01-16, 10:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Enligt svenska politiker är Sverige invandrarnas land, byt till Putin!
Du har inte fattat ett skit om den svenska folksjälen. Givetvis inte, för hur skulle en ryss kunna förstå den....

https://youtu.be/nH05BCECCd8

Ingen svensk är slav under någon, och varje man och kvinna är en kraft att räkna med. Ni kommer att bli varse det.
2022-01-16, 10:38
Bannlyst
Fortfarande inga ryska trupper på Gotland eller svenska stränder. Försvaret i ett nötskal. Lägg ner skiten
2022-01-16, 10:39
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Haha, som om Sverige är en av Europas rikaste ekonomier idag.

Nummer 11 av 42:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states_in_Europe_by_GDP_(PPP)_pe r_capita

Portugal är nummer 26, vilket motsvarar Rysslands GDP per capita. Du kan sluta skratta nu, pappskalle.
2022-01-16, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Fortfarande inga ryska trupper på Gotland eller svenska stränder. Försvaret i ett nötskal. Lägg ner skiten

Du tänker att syftet med mobilisering var att vi skulle bli attackerade 🤣
2022-01-16, 10:40
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag har levt i flera andra länder, vilket jag betvivlar att du gjort - förutom ev. Ryssland eller någon av dess lydstater.

Jo jag har också levt i flera länder och även varit i Ryssland, dock bara som turist i just det landet.
Sverige är på Kinas nivå när det gäller fri media.
2022-01-16, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Du tänker att syftet med mobilisering var att vi skulle bli attackerade 🤣
Nej, jag vet om att det är en propagandakampanj av vänstern för att skrämma upp sina väljare. Men det här var 10x mer pinsamt än ubåtsskandalen 2014. Du vet, den ryska ubåten som inte var en rysk ubåt.
2022-01-16, 10:41
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Snälla nån. Det finns faktiskt ganska många svenskar här på Flashback som är hyfsat vettiga och inte lovligt naiva. Självklart finns det ingen annan misstänkt på kartan än Ryssland.
Det här en markering från Ryssland, de vill bli upptäckta och har säkert inget behov av drönarbilder. De vill visa att vi kan komma åt er om vi vill.

Inga bevis alltså förutom konspirationsteorier. Antar att det är bekvämt att skylla på Ryssland så fort något skumt händer.

Tv-master saboteras: "Ryssland gjorde det!"

Drönare flyger in över kärnkraftverk: "Ryssland gjorde det"

Ubåt utanför Gotland: "Ryssland gjorde det!"

Finns det någonting Ryssland inte är skyldiga till enligt er?
2022-01-16, 10:43
Medlem
Citat:
Jo jag har också levt i flera länder och även varit i Ryssland, dock bara som turist i just det landet.
Sverige är på Kinas nivå när det gäller fri media.

Du tror inte man mobiliserar dels för att stoppa möjlig hybridkrigsföring men främst för att stödja Finland och Baltikum?
2022-01-16, 10:43
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nummer 11 av 42:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states_in_Europe_by_GDP_(PPP)_pe r_capita

Portugal är nummer 26, vilket motsvarar Rysslands GDP per capita. Du kan sluta skratta nu, pappskalle.

Ger inte mycket för den listan när verkligheten är en annan.
2022-01-16, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag känner många ryssar och ukrainare. Jag känner många som åker till Ryssland regelbundet och jag tror jag har koll på läget lite mer än dig om du ifrågasätter det jag skriver.

Ryssland är ett fint land med ett fantastiskt folk, och har inte speciellt mycket mindre yttrandefrihet än oss. Försök kritisera feminism och Hbtq i Sverige. Lycka till.
2022-01-16, 10:45
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Du har levt under en sten de senaste 10 åren om du inte har hört att Sverige är invandrarnas land enligt våra politiker.
Som sagt det finns inget som enar svensken, förutom dårskapen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in