2022-01-16, 07:43
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Tror inte man träffar en drönare några hundra meter bort med pistol.

Men kanske att verken skulle ha någon enkel form av radar som avslöjade intrång uppifrån.

Det skulle nog behövas en form av störningsutrustning. Men störningsutrustning mm är nog bara en utopi som finns i tv-spel son Sniper Contracts mfl spel. Sedan att kunna pricka en drönare med pistol eller gevär är verkligen ett avgörande utifrån säkerhet att inte träffa annat och samtidigt en utopi enligt tidigare. I tv-spel funkar allt i verkligheten sätter rikets lagar, fysikens lagar gränser, likaså vakternas benägenhet/skicklighet med vapen.
Citera
2022-01-16, 08:01
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
Det skulle nog behövas en form av störningsutrustning. Men störningsutrustning mm är nog bara en utopi som finns i tv-spel son Sniper Contracts mfl spel. Sedan att kunna pricka en drönare med pistol eller gevär är verkligen ett avgörande utifrån säkerhet att inte träffa annat och samtidigt en utopi enligt tidigare. I tv-spel funkar allt i verkligheten sätter rikets lagar, fysikens lagar gränser, likaså vakternas benägenhet/skicklighet med vapen.

En fungerande krisberedskap vore på sin plats, är det läge rött som gäller ja då ska skyddsobjekt stå som uppbackade och att det är verkanseld som gäller där varenda djävel som försöker på jord under jord och i luften ska jagas ned till stå så att vi får reda på vad det är för något som vi har att göra med.

Det skulle skänka folk trygghet, vad vi får det är idel spekulationer.
Citera
2022-01-16, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Bryr mig inte om din uppmärksamhet. Du måste förstå att du är som ett litet småbarn som storögt står och tittar på godisaffären utan att ha råd att handla. Du kommer inte få info du inte är behörig till så länge alla sköter sig.
Alltså, jag vet inte hur många gånger som jag och andra måste berätta för dig här i tråden att vi inte är intresserade i att du har lite erfarenhet av underrättelsearbete. Ingen är intresserad av någonting som du prövar att berätta, det är helt ointressant. Det är inte ens en spännande flex som du om och om igen försöker få uppmärksamhet på.

Och som någon redan har förklarat för dig så är det helt säkert så att klant-Sverige redan ordnat så att ev. Info ligger ute bland utländska städare och väktare etc.

Och återigen, ingen, absolut ingen i tråden är intresserad av det du försöker berätta och hinta om.

Du får finna en annan plats för det du försöker uppnå.
Citera
2022-01-16, 08:10
Medlem
Itowks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
En fungerande krisberedskap vore på sin plats, är det läge rött som gäller ja då ska skyddsobjekt stå som uppbackade och att det är verkanseld som gäller där varenda djävel som försöker på jord under jord och i luften ska jagas ned till stå så att vi får reda på vad det är för något som vi har att göra med.

Läs den offentliga utredningen om utökade befogenheter på svenska skyddsobjekt och KKV.
Be inte om länk, går garanterat att hitta på Google
Citera
2022-01-16, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Alltså, jag vet inte hur många gånger som jag och andra måste berätta för dig här i tråden att vi inte är intresserade i att du har lite erfarenhet av underrättelsearbete. Ingen är intresserad av någonting som du prövar att berätta, det är helt ointressant. Det är inte ens en spännande flex som du om och om igen försöker få uppmärksamhet på.

Och som någon redan har förklarat för dig så är det helt säkert så att klant-Sverige redan ordnat så att ev. Info ligger ute bland utländska städare och väktare etc.

Och återigen, ingen, absolut ingen i tråden är intresserad av det du försöker berätta och hinta om.

Du får finna en annan plats för det du försöker uppnå.
Det enda jag försöker uppnå är att de som sitter på kunskap håller käften. Vad du tycker är ointressant.
Citera
2022-01-16, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting

Krisberedskap i Sverige? Ja, det gick ju bra nu senast när Krisberedskapen blev ett ifrågasättande av munskydd mot covid, och Sverige sågs som idioter i resten av världen (Sverigebilden liksom) och så fick arbetsmiljöverket pressas att godkänna arbete utan munskydd i vården och resten är historia med tusentals döda människor på äldreboenden etc.

Så var det med den Krisberedskapen och tydligen har det inte hänt något överhuvudtaget sedan våren 2020. Man tycker ju att de skulle kunna göra något på MSB och alla tusentals andra myndigheter, men tydligen inte då.
Citera
2022-01-16, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Det enda jag försöker uppnå är att de som sitter på kunskap håller käften. Vad du tycker är ointressant.
Så då har vi en självutnämnd SÄPOman här i tråden. "Wow" liksom. Kan inte du gå och spana in tråden om trupptransporter till Karlstad för att ladda upp riksbunkern i Bergslagen? Där finns det stora möjligheter för dig att fortsätta flexa för absolut ingen är intresserad av dig här i tråden.
Citera
2022-01-16, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompe111
Lite hyss hyss från Ryssland, militära fordon som närmar sig Sverige skall vara rosa och bära en Pride flagga
Det är krigsbrott att ikläda sig fiendens uniformer så det kan de inte bara göra 🤣

Ryssarna hade kunnat klä ut sig till utklädda pederaster i läder transor med pride-flagger och dildos i händerna så hade de blivit insläppta in I djupaste militärhögkvarter utan att ens avlossa ett skott.

En modern trojansk häst på ett sätt
Citera
2022-01-16, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Så då har vi en självutnämnd SÄPOman här i tråden. "Wow" liksom. Kan inte du gå och spana in tråden om trupptransporter till Karlstad för att ladda upp riksbunkern i Bergslagen? Där finns det stora möjligheter för dig att fortsätta flexa för absolut ingen är intresserad av dig här i tråden.
Helt ärligt, vilken sida står du på? Berätta öppet. Vill du verkligen att vi ska läcka all info vi har på ett forum som flashback och isåfall, till vilken nytta? Jag kan inte utan vettiga svar se dig annat än som en landsförrädare som försöker driva fram info du inte har rätt till.
Citera
2022-01-16, 08:32
Medlem
Itowks avatar
Tycker nivån börjar sjunka ordentligt här.
Kan man kapa diskussioner om Pride och annat och fokusera på tråden istället?

Att man inte vill lägga ut publikt hur man kan stoppa driften på ett KKV är väl ganska självklart?
Iaf när det handlar om hur skydd/säkerhet är uppbyggt och rutiner runt det
Citera
2022-01-16, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzMee
Ja, det reflekterar vad jag anser om ditt bidrag i tråden. Töntig besserwisser-attityd och mästrande inlägg helt utan verklig substans. "Rambo är här, nu skall alla flashbackare vara tysta annars äventyrar ni rikets säkerhet". Snälla nån.
Ingen Rambo eller besserwisser, jag ber bara de som vet något att hålla tyst. Att du blir ledsen i ögat för att du inte få ta del av info kan jag inte rå för.

Kan du ge en enda orsak till att de som sitter på "sanningen" ska läcka? För att du vill? För att du tjänar annan makts syfte? Om inget av dessa alternativ, varför vill du ta del av info du inte har ,ed att göra?
Senast redigerad av Farzan73 2022-01-16 kl. 08:43.
Citera
2022-01-16, 08:41
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itowk
Läs den offentliga utredningen om utökade befogenheter på svenska skyddsobjekt och KKV.
Be inte om länk, går garanterat att hitta på Google

Nu är det så att jag väcker inte denna debatt för FB eller min egen skull utan att jag tänker på Sverige,
Ett djävlans hysch pysch hutas åt folket, var fan är Tigern? När var Sverige en Tiger?
Fyra drönare kajkar över våra kärnkraftverk och att en polishelikopter går upp och kammar som vanligt noll, den försvann!
Var finns dom utökade befogenheterna?
Man kammar noll och myndigheterna har inte vett att hålla käft om incidenterna, klarar inte ens av att ljuga i kring händelsen.
Men att vi ska inte fråga eller spekulera i kring.
Du vet att det är rätt så allvarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in