2022-01-16, 07:14
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Inte alls. Har du någon erfarenhet av spaning/underrättelse så vet du att just "need to know, nice to know" är ledorden. Jag har erfarenheten, har du?

Det där Tiger tjafset är djävligt tröttsamt.
Det tigs för att vi har inte mycket till skydd.

Tänk om man en gång i sitt liv fick se lite stake, något som skänker hopp, trygghet och stolthet.
Kriminella och Fi vet i vilket fall.

Idel tafatthet och tomma tunnor det är vad vi får och hysch en svensk Tiger! Vi har och gör men att hysch!!! Hi hi hi hi!
Citera
2022-01-16, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Det där Tiger tjafset är djävligt tröttsamt.
Det tigs för att vi har inte mycket till skydd.

Tänk om man en gång i sitt liv fick se lite stake, något som skänker hopp, trygghet och stolthet.
Kriminella och Fi vet i vilket fall.

Idel tafatthet och tomma tunnor det är vad vi får och hysch en svensk Tiger! Vi har och gör men att hysch!!! Hi hi hi hi!
Ja, att ni tomtar som inte besitter kunskap spekulerar må så vara men de som faktiskt vet vad de pratar om bör vara tysta. Med största sannolikhet är de medvetna om det också.

Jag förstår att ni är nyfikna men låt det stanna där. Tror ni försvaret har någon nytta av att info läcker ut till er?
Senast redigerad av Farzan73 2022-01-16 kl. 07:23.
Citera
2022-01-16, 07:23
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ja, att ni tomtar som inte besitter kunskap spekulerar så må så vara men de som faktiskt vet vad de pratar om bör vara tysta. Med största sannolikhet är de medvetna om det också.

Jag förstår att ni är nyfikna men låt det stanna där. Tror ni försvaret har någon nytta av att info läcker ut till er?

Då så din Lalle dem som vet vet också att hålla tyst så varför kör du Tigern?

Djävla stolpskott till looser dra o runka någonstans.
Citera
2022-01-16, 07:23
Medlem
Citat:
Inte alls. Har du någon erfarenhet av spaning/underrättelse så vet du att just "need to know, nice to know" är ledorden. Jag har erfarenheten, har du?

Med andra ord, ni som har kunskap, håll den för er själva.

Låt de tro att kraftverken enbart handlar om reaktorhallarna och elöverföringen till ställverken. För det är den info som allmogen vet om. De vet inte att det finns en rad olika verksamheter utanför.
Citera
2022-01-16, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Då så din Lalle dem som vet vet också att hålla tyst så varför kör du Tigern?

Djävla stolpskott till looser dra o runka någonstans.
Bara för att du vill ha allt serverat på ett fat till master Putin så betyder det inte att vi lojala vill hjälpa dig.
Citera
2022-01-16, 07:25
Medlem
Itowks avatar
Citat:
Ja, att ni tomtar som inte besitter kunskap spekulerar så må så vara men de som faktiskt vet vad de pratar om bör vara tysta. Med största sannolikhet är de medvetna om det också.

En del anser att saker ska läggas ut och "bevisas".
Poängen med säkerhetsinformation och skydd är att den ska förbli hemlig, annars är den värdelös.

Sen att totalförsvaret har sina brister är ju i många fall uppenbart men att allt är bara skit stämmer inte
Citera
2022-01-16, 07:27
Medlem
Citat:

Med andra ord, ni som har kunskap, håll den för er själva.
Du är på flashback, det vet du va?

Och vad för stora hemligheter finns i Sverige nu för tiden egentligen? Hela landet ligger vidöppet som en blind jävla hora.
Citera
2022-01-16, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itowk
En del anser att saker ska läggas ut och "bevisas".
Poängen med säkerhetsinformation och skydd är att den ska förbli hemlig, annars är den värdelös.

Sen att totalförsvaret har sina brister är ju i många fall uppenbart men att allt är bara skit stämmer inte
Det fetade har blivit ett problem i dagens underrättelsevärld. Vissa känner sig tvungna att bekräfta/dementera uppgifter för att bevisa att de sitter på kunskap. Låt bli det, tystnad är effektivast.

Många av er är bara nyfikna, det är därför ni söker info. Jag kan förstå det men skadan är betydligt större än nyttan om info läcker. Tro det eller ej men även Sverige har hemligheter.
Citera
2022-01-16, 07:32
Medlem
Citat:
Ja, att ni tomtar som inte besitter kunskap spekulerar må så vara men de som faktiskt vet vad de pratar om bör vara tysta. Med största sannolikhet är de medvetna om det också.

Men jag trodde att din underrättelse-flex skulle stanna efter 3 inlägg, men tydligen inte.

Har du något mer att säga som förstärker synen på att du bara gör dig själv till åtlöje?

Om du nu verkligen är en bög i försvaret, har inte du någon pride-flagga att försvara med din hbtq-certifierade utrustning nu när Ryssland tar ett varv med några rostiga skorvar utanför Kaliningrad?
Citera
2022-01-16, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Men jag trodde att din underrättelse-flex skulle stanna efter 3 inlägg, men tydligen inte.

Har du något mer att säga som förstärker synen på att du bara gör dig själv till åtlöje?

Om du nu verkligen är en bög i försvaret, har inte du någon pride-flagga att försvara med din hbtq-certifierade utrustning nu när Ryssland tar ett varv med några rostiga skorvar utanför Kaliningrad?
Ingen flex och inte bög...uppmanar bara de som sitter på kunskap att inte dela med sig av den. Du är uppenbarligen inte behörig att få ta del av den infon och det är bara för dig att acceptera det.
Citera
2022-01-16, 07:39
Medlem
Lite hyss hyss från Ryssland, militära fordon som närmar sig Sverige skall vara rosa och bära en Pride flagga
Citera
2022-01-16, 07:43
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Jag är helt jävla enig med dig.

Jadå det är många som tycker som jag/vi.
En Tiger när vi har städbolag som äger full tillgång, vaktbolag, där absolut inget kollas upp utan att billigast vid upphandling vinner.
Säkerhetsrutiner följs ej och att det snackas vitt och brett.

Media har i regel full insyn och att Försvaret landar på Gotland med buller o bång, kolonner far på vägarna och igenom Stockholm, hysch hysch en Svensk Tiger!

Det är lite begärt det att folket får reda på säkerheten i kring och vår kapacitet då när att tre eller var det fyra drönare flaxar fritt och kommer undan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in