2022-01-15, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Folk läggs inte i respirator om det inte är absolut nödvändigt.
Tyvärr har alltför många lagts i respirator i.början av plandemin vilket kostade många av dom livet. . Nu används inte respirator lika ofta och vips överlever fler..
Citera
2022-01-15, 22:51
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag tippar på att påsken kommer att bli bra.

Möjligt hot: Det dyker upp en ny mutation i Egypten, och den mutationen tar sig förbi dom antikroppar som har erhållits genom vaccination eller infektion. Ifall det skulle inträffa, så behöver Europas länder kvickt stänga gränserna för resenärer från Egypten. Svenska regeringen behöver sluta att lyssna på Anders Tegnell och hans övertygelse om att stängda gränser är meningslöst.

Förmodligen enbart du och Australien som tror att man kan stänga ute ett virus. Helt jävla sanslöst idiotisk tankevurpa som enbart kan fördröja och dra ut på en oundviklig process. Gå å lägg dig nu.
Citera
2022-01-15, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Skall jag vara ärlig så tror jag men häver skiten runt slutet av februari..

Kommer inte finnas fog för det längre då.
Peaken kommer inom någon vecka för hela landet.
Vården borde vara på väg ner ordentligt om en månad.

Det blir alltså ingen repetition av 2021 tror du?
Citera
2022-01-15, 23:37
Medlem
Biotechinvs avatar
Det var ett tag sen jag gick igenom antalet inrapporterade misstänkta biverkningar efter vaccinering.

Antal patienter i åldersgruppen 10-49 som varit intensivvårade med Covid-19 under hela pandemin: 1677st

Antal inrapporterade misstänkta biverkningar efter vaccinering under hela pandemin i åldersgruppen 10-49: 3175st!

En allvarlig biverkning är en sådan som leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård
eller förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt
viktig händelse.

Häpnadsväckande siffror som borde få alla i denna åldersgrupp att öppna ögonen.
Varför hör vi inget från media om dessa katastrofala siffror?
Citera
2022-01-15, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechinv
Det var ett tag sen jag gick igenom antalet inrapporterade misstänkta biverkningar efter vaccinering.

Antal patienter i åldersgruppen 10-49 som varit intensivvårade med Covid-19 under hela pandemin: 1677st

Antal inrapporterade misstänkta biverkningar efter vaccinering under hela pandemin i åldersgruppen 10-49: 3175st!

En allvarlig biverkning är en sådan som leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård
eller förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt
viktig händelse.

För att media ägs av samma personer som äger Pfizer.
Citera
2022-01-15, 23:42
Bannlyst
Jag kommer inte tillrätta med införandet av obligatoriska vaccinationer och vaccinpass i Europa samtidigt som omikron drar förbi som en storm. Borde inte regeringarna i Österrike och Tyskland bland andra backa när situationen är så förändrad och avvakta utvecklingen?

Varför envisas Lena Hallengren med att vi ska samordna oss med övriga EU vad gäller vaccinpassen? Vad gör de för nytta nu?
Citera
2022-01-15, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Skall jag vara ärlig så tror jag men häver skiten runt slutet av februari..

Kommer inte finnas fog för det längre då.
Peaken kommer inom någon vecka för hela landet.
Vården borde vara på väg ner ordentligt om en månad.

Jag hoppas och önskar verkligen att du har rätt. Du har också skrivit om att du känner flera personer som sitter i partistyrelser och jag vill verkligen tro din vision om framtiden, MEN vad ska man då tro om att socialministern vill att vi ska samordna oss med övriga EU kring vaccinpassen och att bland andra Österrike och Tyskland vill göra dem obligatoriska, samt att Frankrike är på väg mot hårdare restriktioner?

Det är stora demonstrationer överallt i EU varje helg och nästan ingen information om det publiceras i media. Det är hårda tag mot medborgarna därnere nu, trots att toppen verkar ha nåtts i flera av länderna. Politikerna verkar helt tondöva för utvecklingen, med undantag för Spanien som pratar om en endemisk fas och UK som är lite inne på samma linje.

Logiken och vanligt sunt förnuft verkar ha satts ur spel. Är det påtryckningar från läkemedelsbolagen och deras ägare, eller vad är det som pågår?
Citera
2022-01-15, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Enkelt, jag ogillar att bli sjuk och av en sjukdom vi ännu inte sett konsekvenserna fullt ut av.

Jag gillar att vara frisk och därför jag äter bra mat, D-vitaminer K2 samt en del till, motionerar mm.

Dessutom håller jag mig mentalt frisk och där har du nog en del att lära dessutom undviker jag att kasta skit på fina människor som du gör. Adam Alsing kanske inte åt och drack helt perfekt men hade goda vänner och trivdes med sitt liv vilket jag betvivlar du gör.

Du har heller inte sett konsekvenserna av vaccinets bieffekter fullt ut.
Citera
2022-01-16, 00:13
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:

viktig händelse.

Hur många allvarliga biverkningar är konstaterade i åldersgruppen 10-49 år?
Citera
2022-01-16, 00:34
Medlem
D.Brents avatar
Citat:

viktig händelse.

Hur många av de 3175 har sjukhusvårdats? varit inlagda på IVA? dött?
Citera
2022-01-16, 00:46
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Jag kommer inte tillrätta med införandet av obligatoriska vaccinationer och vaccinpass i Europa samtidigt som omikron drar förbi som en storm. Borde inte regeringarna i Österrike och Tyskland bland andra backa när situationen är så förändrad och avvakta utvecklingen?

Varför envisas Lena Hallengren med att vi ska samordna oss med övriga EU vad gäller vaccinpassen? Vad gör de för nytta nu?

Österrike och Tyskland har ju skjutit upp tvångsvaccineringen till april. Förmodligen var det hela bara skrämseltaktik, men om inte så lär det ändå inte bli av eftersom det när vi väl är i april kommer vara omöjligt att motivera både tvångsvaccinering, vaccinpass och restriktioner.
Citera
2022-01-16, 01:58
Medlem
Nu när smittan verkligen exploderar i Sverige borde det väl vara dags för ett riktigt kraftfullt motvapen igen. Har någon hört om det kommer bli ett nytt SMS från FHM igen?

Har varit väldigt tyst om det tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in