2022-01-15, 21:43
Avslutad
Hur många är ovaccinerade endast på grund av lathet som jag själv. Sköt upp det jävligt länge då jag helt enkelt inte ansåg det som viktigt. Sedan när det var 5-6 sprutor som skulle tas så skiter man ju såklart i det helt och hållet då man knappt orkade ta en.
Är absolut inte emot vaccin utan låter bara sjukt att behöva ta flera st sprutor.
Citera
2022-01-15, 21:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Folk läggs inte i respirator om det inte är absolut nödvändigt.

Nej såklart inte då det är en väldigt invasiv åtgärd. Men måste man så måste man, det kan ju stå mellan det och avlida.
Citera
2022-01-15, 21:46
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamsesXX
Det naturliga skyddet mot återinfektion man får av genomgången infektion, är det lika gott skydd av omikron som av de tidigare varianterna?
Har för mig att jag hörde på radion om att det inte var lika bra men kan inte hitta tillbaka till vilket program det var.

Nu är det ju svårt att spå vilken ny spektakulär variant som läcker från nåt labb nästa gång. Så svårt säga hur bra skyddet kommer bli.

Men vid naturlig infektion får du t celler mot hela viruset o inte bara spiken vilket ger bättre långsiktigt skydd än vaccinerna.
Citera
2022-01-15, 21:48
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Ingen har svarat på min fråga men provar igen

Hur kommer påsken att se ut? Blir det en repetition från 2020-2021?

Påsken kommer troligen bli lugn när det gäller omikron. I princip alla kommer ju exponeras innan påsken
Citera
2022-01-15, 21:50
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Extra bra att knappt någon behöver respirator pga omikron.
Citera
2022-01-15, 22:01
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

Ett troligt scenario är att vi för länge sedan passerat puckeln och att livet börjat återgå till det normala.

Om inte viruset muterar till en elakare variant som har driftat så långt från uppnådd immunitet att det får konsekvenser.
Citera
2022-01-15, 22:07
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Påsken kommer troligen bli lugn när det gäller omikron. I princip alla kommer ju exponeras innan påsken
Frågan är om vi någonsin får bättre tillfälle att ge majoriteten av befolkningen en chans till första immunitet mot SARS-CoV-2 utan allvarliga konsekvenser. Att dra på med restriktioner och vaccinpass just nu känns som helt fel drag.
Citera
2022-01-15, 22:12
Avslutad
Hur länge tror ni att dessa restriktioner kommer att gälla? Kan vi räkna med att regeringen släpper allt under maj-juni? Kommer det att vara såhär hela vintern?
Citera
2022-01-15, 22:43
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:

Jag tippar på att påsken kommer att bli bra.

Möjligt hot: Det dyker upp en ny mutation i Egypten, och den mutationen tar sig förbi dom antikroppar som har erhållits genom vaccination eller infektion. Ifall det skulle inträffa, så behöver Europas länder kvickt stänga gränserna för resenärer från Egypten. Svenska regeringen behöver sluta att lyssna på Anders Tegnell och hans övertygelse om att stängda gränser är meningslöst.
Citera
2022-01-15, 22:46
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Hur tror du det skulle sett ut ifall man bara hade levt helt utan restriktioner? Bättre?

Ja naturligtvis hade folkhälsan, utbildning och ekonomin mått mycket bättre helt utan restriktioner. Priset hade blivit att ett fåtal gamla skröpliga hade fått en något tidigarelagd död men rent utilitaristiskt hade det priset varit väldigt lågt. vad vi ser i länder såsom Kina och Australien är rena vansinnet. Diktatur-Kina förstår man ju att kan bete sig precis hur som helst men att västerländska demokratier börjar ta fascistiska grepp på folket är oförlåtligt. hoppeligen dömer världssamfundet så småningom hårt.
Citera
2022-01-15, 22:47
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Hur länge tror ni att dessa restriktioner kommer att gälla? Kan vi räkna med att regeringen släpper allt under maj-juni? Kommer det att vara såhär hela vintern?

Skall jag vara ärlig så tror jag men häver skiten runt slutet av februari..

Kommer inte finnas fog för det längre då.
Peaken kommer inom någon vecka för hela landet.
Vården borde vara på väg ner ordentligt om en månad.
Citera
2022-01-15, 22:51
Medlem
Citat:
Tyvärr har alltför många lagts i respirator i.början av plandemin vilket kostade många av dom livet. . Nu används inte respirator lika ofta och vips överlever fler..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in