2022-01-15, 20:24
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Ska inte vara en hater. Men jag har haft Netflix i säkert fem år minst, men hittar aldrig en serie jag blir helt hooked i. De bästa ligger på samma nivå som de sämre på HBO. Eller ?

Jag tittar klart på vissa, men får aldrig det här suget att bara kolla mer och mer? Är det bara jag som är kräsen eller borde dom satsa på mer kvalitet istället för kvantitet?

Problemet är att de vill göra många avsnitt och då dras det ut i det oändliga.

Lite som Greven av Monte Cristo. Ingen levande har väl läst hela den!?!? Den skrevs ju som tidningsberättelse och är många band tjock.
Citera
2022-01-15, 22:13
Medlem
Milton.Millss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Problemet är att de vill göra många avsnitt och då dras det ut i det oändliga.

Lite som Greven av Monte Cristo. Ingen levande har väl läst hela den!?!? Den skrevs ju som tidningsberättelse och är många band tjock.
Om man inte orkar läsa hela Greven av Montecristo, då är man banne mig inte högskolematerial
Citera
2022-01-15, 22:16
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Om man inte orkar läsa hela Greven av Montecristo, då är man banne mig inte högskolematerial

Finns den ens att få tag på?
Var väl sisådär 20-30 tjocka böcker totalt när de satte ihop alla avsnitt som publicerades i tidningen.

Var en satans massa sidoberättelser.

En utgåva från tiotalet bestod av 4 böcker, men vill minnas att även den var kraftigt nedbantad.
Senast redigerad av Haubits77B 2022-01-15 kl. 22:18. Anledning: Tillägg
Citera
2022-01-15, 22:18
Medlem
Milton.Millss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Finns den ens att få tag på?
Var väl sisådär 20-30 tjocka böcker totalt när de satte ihop alla avsnitt som publicerades i tidningen.

Var en satans massa sidoberättelser.
Sant, jag har nog läst den nedbantade versionen. Nåväl, det är som det är.
Citera
2022-01-15, 22:20
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Sant, jag har nog läst den nedbantade versionen. Nåväl, det är som det är.

Du har nog läst den nedbantade versionen av den nedbantade.

Kom ut en nedbantad bersion på 1910-talet som bestod av fyra böcker.
Citera
2022-01-15, 23:00
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Ledsen för min elitism, jag gillade också arcane, men om du tycker att karaktärerna hade "djup" så säger väl det en del om vilken låg nivå streamade serier och netflix har hamnat på.

Kan inte påstå att jag sett många serier på Netflix av en anledning (inget har tilltalat mig) så har inget att jämföra med direkt. Vet inte riktigt vad du menade för att vara ärlig.
Citera
2022-01-15, 23:09
Medlem
Paddington75s avatar
Nog finns där några bra; Money Heist, The Witcher, Black Mirror, House of Cards, Mindhunter, Stranger Things..

Visst behöver man plocka russinen ur kakan men så tycker jag att det är överallt.
Citera
2022-01-15, 23:28
Medlem
fuzzpedals avatar
JoJo's Bizarre Adventure part 6 (Stone Ocean) och Devilman Crybaby beg to differ. Förvisso anime men de följer sina respektive källor noga och gör det bra.

Devilman Crybaby är och förblir en av de bästa anime jag någonsin sett.
Citera
2022-01-16, 01:30
Medlem
Fimbulramns avatar
De har lyckats med några få serier. Men de är i stort dåliga på att göra film och serier. Några av programidéerna är riktigt usla. Men de ökar ju antalet kunder så det ser ut att fungera. Problemet är att det bra materialet ser man klart på en månad. Har inte haft Netflix på länge. Ser ingen anledning att ha det mer än en månad per år. Det är säkert bättre i hemlandet men inte utanför. Mycket film och serier för pengarna men ändå inte värt det.
Citera
2022-01-17, 09:49
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Kan inte påstå att jag sett många serier på Netflix av en anledning (inget har tilltalat mig) så har inget att jämföra med direkt. Vet inte riktigt vad du menade för att vara ärlig.

Jag menar att alla karaktärer är klyschor, det finns inte så mycket djup där. Och det behöver inte vara något fel i sig! Jag gillar anime, det är ju bara arketyper som är staplade på varandra.
Men arcane är väl ett tecken på att netflix är bra på att producera habil underhållning, mer än att de är bra på att producera serier med riktigt hög kvalitet.
Citera
2022-01-17, 16:37
Medlem
MiaWallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Har fått många tips jag inte sett än, ska ge det en chans också.

+1 angående Dark, där har du ett gediget, tyskt hantverk! Nästintill perfekt utförd serie. Finns lite mer unika guldkorn bortom de amerikanska serierna.
Citera
2022-01-17, 17:36
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Jag menar att alla karaktärer är klyschor, det finns inte så mycket djup där. Och det behöver inte vara något fel i sig! Jag gillar anime, det är ju bara arketyper som är staplade på varandra.
Men arcane är väl ett tecken på att netflix är bra på att producera habil underhållning, mer än att de är bra på att producera serier med riktigt hög kvalitet.

Förvisso kan jag hålla med dig där då tecknat är svårt att få ett naturligt djup i.

Hög kvalitet blir svårt när man mjölkar en franchise. Efter fem säsonger så börjar originaliteten att ta slut helt men folk fortsätter att titta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in