2022-01-14, 22:24
Medlem
Core.s avatar
Ska inte vara en hater. Men jag har haft Netflix i säkert fem år minst, men hittar aldrig en serie jag blir helt hooked i. De bästa ligger på samma nivå som de sämre på HBO. Eller ?

Jag tittar klart på vissa, men får aldrig det här suget att bara kolla mer och mer? Är det bara jag som är kräsen eller borde dom satsa på mer kvalitet istället för kvantitet?
Citera
2022-01-14, 22:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Sagt upp mitt Nelflix. De tjatar om mångfald men sedan kör hur mycket som helst för Sydkorea där liksom ingen är annan än sydkorean. Bara vi i väst som måste gå under i mångfald som det verkar.
Citera
2022-01-14, 22:27
Medlem
Milton.Millss avatar
Netflix svenska version suger. Den amerikanska är mycket mer gedigen.
Citera
2022-01-14, 22:34
Medlem
icuesofty20s avatar
Netflix är för normies. Andra laddar ned innehåll de vill ha.
Citera
2022-01-14, 22:36
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Några smultron finns det väl ändå bland fallfrukten?

House of Cards, Jessica Jones, Narcos, Orange Is the New Black, The Crown, The Queen's Gambit, Mindhunter?
Citera
2022-01-14, 22:37
Medlem
Gorelkas avatar
Känns som att många serier är skriva efter ett 'blueprint' och de blir helt enkelt förutsägbara, man känner av att det är netflix. Håller mig mest till serier om brott och dokumentärer då de är mer baserade på observationer än manus.
Senast redigerad av Gorelka 2022-01-14 kl. 22:54.
Citera
2022-01-14, 22:38
Avslutad
Dom gör bara serier om lbtqw och hen och homos.

I deras värld så består befolkningen typ bara av lbtqwersa hen och homos

Och följande parbildning
#Kines med afrikan
#isländska med kines
#vit engelsman med jätteindier.

Och sen e det girl power!! Serier och filmer ingen vill se. Gjorda enbart med kvinnliga karaktärer där det vanligtvis är män.
Tänk er sex and the city fast med bara män.

Jag blir trött på skiten
Jag är dock inte trött på homos och kqbtsee personer irl. Knulla sup och ha det bra, inte fan spelar det mig någon roll vad dom går igång på.

Vore som att inte tycka om gudrun schyman bara för att hon tycker om romrussin
Citera
2022-01-14, 22:40
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Finns gratissidor som är mer än bra . Jag har en tex nu där alla nya biosläpp i USA finns som HD inom en vecka och serierna ligger uppe för stream dagen efter sändning.

Helt gratis

Netflix är redigt jävla skit.
Citera
2022-01-14, 22:40
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Några smultron finns det väl ändå bland fallfrukten?

House of Cards, Jessica Jones, Narcos, Orange Is the New Black, The Crown, The Queen's Gambit, Mindhunter?

Sant, QG och mindhuter gillade jag, men frågan är om det är serier som håller i längden? Tror ingen av dom bär mer än två säsonger

Och för inte den där ”briljant” känslan ändå, trots att de var rätt bra
Citera
2022-01-14, 22:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Netflix drivs väl med förlust, av rent propagandasyfte.
Citera
2022-01-14, 22:44
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deine-Mutti
Problemet är att de går för ofta woke direkt eller vid kommande säsonger för att blidka diagnos feministerna och PK narcissisterna.

Mycket möjligt, men jag tror jag stör mig mer på andra saker, finns ”woke” serier som ändå kan vara knivvassa trots underliggande politiska budskap.

Jag tror det handlar om stämningen man bygger med bild, ljud och dialog som skiter sig på något vis. Men inte helt säker, det är bara en känsla… man ”känner” ofta studion i bakgrunden, man förlorar sig inte i handlingen så ofta
Citera
2022-01-14, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Ska inte vara en hater. Men jag har haft Netflix i säkert fem år minst, men hittar aldrig en serie jag blir helt hooked i. De bästa ligger på samma nivå som de sämre på HBO. Eller ?

Jag tittar klart på vissa, men får aldrig det här suget att bara kolla mer och mer? Är det bara jag som är kräsen eller borde dom satsa på mer kvalitet istället för kvantitet?

Klassiskt exempel av kvantitet över kvalitet. Det finns bra också, med tror de hade tjänat på att dra ner mängden serier och fokusera på de som väl görs.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in