2022-01-15, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Om man har förlorat sin älskade, skriver man inte som du gör.
Du har inte i något inlägg beskrivit Emil i kärleksfulla ordalag, snarare har du försökt förvrida bilden av Emil, utmåla honom till en elak, kriminell farlig kille.
Dessutom har du återkommande huggit mot de som ifrågasatt dina fabler, de flesta inlägg är borta, ändå har du en imponerande skara kvar.
Av vilken anledning vill du att Lydia ska få ett mildare straff?
Dödsstraff vore mest humant, ett liv för ett liv, men så gör vi inte i Sverige.
Istället ska vi betala för hennes uppehälle, utbildning osv fortsättningsvis, trots att hon inte är svensk medborgare.
Skicka henne åt helvete, men det vill du inte, däremot försöker du sprida osanningar om att Emil minsann inte var Mr Nice Guy.
Det är vidrigt att se dina inlägg och påhejande på andra skribenter som borde krypa under en sten igen.

Ja tydligen har du inte sett allt jag skrivit och jag tänker inte upprepa mig igen och igen när vissa hela tiden envisas med att dom inte kan läsa m.m.
Men återigen får jag ju påtala att bara för att man älskat någon, tyckt om något så innebär det INTE att jag tänker ljuga för dom. Jag tänker fortfarande berätta om saker jag varit med om, saker jag vet och känner till.
Och jo, jag tycker att hon borde ha mildare straff eftersom det ej var planerat. Vissa andra mord här i Sverige som har varit planerade eller ännu grymmare, har det varit ett mildare straff.
Men återigen, hon skall sitta i fängelse för det hon har gjort, det är för mig en självklarhet.
2022-01-15, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jag kanske har andra informationskällor och kontakter... Sorry om det är lite svårt att förstå för dig??
Jag kanske känner människor vål som råkat ut för henne och hennes sjuka värld..
Du svarade inte varför du inte försökte hjälpa Emil i sitt missbruk? Han kanske hade levt idag då.

Men nu var det frågan om du känner någon av dom, och det gör du alltså inte enligt dina egna ord. Så allt du kommer med är ju då hörsägen.
Sorry, men vi förstår alla att du är ett troll.
2022-01-15, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Ja tydligen har du inte sett allt jag skrivit och jag tänker inte upprepa mig igen och igen när vissa hela tiden envisas med att dom inte kan läsa m.m.
Men återigen får jag ju påtala att bara för att man älskat någon, tyckt om något så innebär det INTE att jag tänker ljuga för dom. Jag tänker fortfarande berätta om saker jag varit med om, saker jag vet och känner till.
Och jo, jag tycker att hon borde ha mildare straff eftersom det ej var planerat. Vissa andra mord här i Sverige som har varit planerade eller ännu grymmare, har det varit ett mildare straff.
Men återigen, hon skall sitta i fängelse för det hon har gjort, det är för mig en självklarhet.
Tack, då vet jag och många med mig, att du värderar en kall avrättning på en man, i hans eget hem, när han inte gör som draken vill.
Du påstår väldigt mycket och att du endast berättar vad du vet och att du inte tänker ljuga om någonting du vet.
Hur HUR kan du försvara och förminska att Lydia bestämde över liv och död. Hon ville döda. Att det skedde vid tidpunkten, beror på olyckliga tillfälligheter. Emil var för snäll för sitt eget bästa.
Varför och hur i helvete Lydia fick jägarexamen har vi omtvistat länge och jag är tämligen säker på att sex var inblandat.
Det är även allmänt känt att vackra människor får fördelar jämfört med mindre vackra människor.
De söta fick högre betyg, lättare uppgifter, mildare straff, just pga de är så söta. Sen kan de vara hur vidriga som helst, men de kommer undan med det, pga sitt lismande sätt.
Varför ville Lydia ha vapen? Hon hade totalt 5 vapen, varav tre var licenspliktiga jaktvapen. Hon ville inte jaga. Varför behöver man 3 jaktvapen? Det är synd att polisen inte gick till botten med hur det gick till, men då skulle de behöva utreda sig själva iom att det är polisen som utfärdar vapenlicenser. Det är väl allmänt känt att polisen är ofelbar?
2022-01-15, 22:42
Avslutad
Citat:
Men nu var det frågan om du känner någon av dom, och det gör du alltså inte enligt dina egna ord. Så allt du kommer med är ju då hörsägen.
Sorry, men vi förstår alla att du är ett troll.
Jag trodde att flashback var för anonymitet. Vad är det du vill veta?
Jag vet att du skapar drama, som tystas ner och plockas bort. Det har inte kommit någonting från dig som stämmer med verkligheten. Du förvrider och kommer med egna historier ursprungligen uppkomna via viskleken, du vet när man tror man hört rätt och förstår, men i slutändan ar det totalt haveri.
2022-01-16, 00:43
Medlem
Citat:
Tack, då vet jag och många med mig, att du värderar en kall avrättning på en man, i hans eget hem, när han inte gör som draken vill.
Du påstår väldigt mycket och att du endast berättar vad du vet och att du inte tänker ljuga om någonting du vet.
Hur HUR kan du försvara och förminska att Lydia bestämde över liv och död. Hon ville döda. Att det skedde vid tidpunkten, beror på olyckliga tillfälligheter. Emil var för snäll för sitt eget bästa.
Varför och hur i helvete Lydia fick jägarexamen har vi omtvistat länge och jag är tämligen säker på att sex var inblandat.
Det är även allmänt känt att vackra människor får fördelar jämfört med mindre vackra människor.
De söta fick högre betyg, lättare uppgifter, mildare straff, just pga de är så söta. Sen kan de vara hur vidriga som helst, men de kommer undan med det, pga sitt lismande sätt.
Varför ville Lydia ha vapen? Hon hade totalt 5 vapen, varav tre var licenspliktiga jaktvapen. Hon ville inte jaga. Varför behöver man 3 jaktvapen? Det är synd att polisen inte gick till botten med hur det gick till, men då skulle de behöva utreda sig själva iom att det är polisen som utfärdar vapenlicenser. Det är väl allmänt känt att polisen är ofelbar?

Du vet tydligen ingenting ändå.
Jag skrev att jag tycker hon borde ha mildare straff än vissa andra mord som enligt min mening varit mer otäcka, och mer planerade.
Hur du sen kan få det till att jag skulle försvara hennes handling är en gåta. Hur i hela helvete kan du få det till det. Är du sinnessjuk eller hur är det fatt med förmågan att tyda något man skriver?
Och som andra redan i tråden har skrivit, men som du heller inte har förstått, att ta jägarexamen är ju ingen konst, och vem som helst kan ta det.
Du tror, och du tror, du bara tror en massa som du inte heller har några som helst belägg eller bevis på.
Sladder och lögner kallar normalt folk det för.
2022-01-16, 00:46
Medlem
Citat:
Jag trodde att flashback var för anonymitet. Vad är det du vill veta?
Jag vet att du skapar drama, som tystas ner och plockas bort. Det har inte kommit någonting från dig som stämmer med verkligheten. Du förvrider och kommer med egna historier ursprungligen uppkomna via viskleken, du vet när man tror man hört rätt och förstår, men i slutändan ar det totalt haveri.

Va, vad har anonymiteten med det här att göra? Handlade inte om det över huvud taget.
Det har kommit mycket från mig som stämmer, och mer lär komma, även om du inte vill det.
Du har däremot inte kommit med något som stämmer, så du är nog det största trollet i denna tråd.
2022-01-16, 10:05
Medlem
Citat:
Jag kanske har andra informationskällor och kontakter... Sorry om det är lite svårt att förstå för dig??
Jag kanske känner människor vål som råkat ut för henne och hennes sjuka värld..
Du svarade inte varför du inte försökte hjälpa Emil i sitt missbruk? Han kanske hade levt idag då.

Citat:
Va, vad har anonymiteten med det här att göra? Handlade inte om det över huvud taget.
Det har kommit mycket från mig som stämmer, och mer lär komma, även om du inte vill det.
Du har däremot inte kommit med något som stämmer, så du är nog det största trollet i denna tråd.
Ingenting stämmer eller går att verifiera som du kommit med....Nämn nåt som har gått och verifiera? Det är bara rena fantasier från dig
2022-01-16, 10:17
Medlem
Citat:
Ingenting stämmer eller går att verifiera som du kommit med....Nämn nåt som har gått och verifiera? Det är bara rena fantasier från dig

"Ni från er sida" krävde bevis genom det EmmeLee frågade mig. Jag svarade med rätt information, så jag är ledsen lilla Vemdalen62, jag har redan bevisat att man är riktig och att man kommit med rätt info.
Och det är ju mycket mer än vad du har kommit med, för det har ju varit absolut noll.
2022-01-16, 10:39
Medlem
Citat:
"Ni från er sida" krävde bevis genom det EmmeLee frågade mig. Jag svarade med rätt information, så jag är ledsen lilla Vemdalen62, jag har redan bevisat att man är riktig och att man kommit med rätt info.
Och det är ju mycket mer än vad du har kommit med, för det har ju varit absolut noll.
Den infon du har kan komma från annat håll. Du kan tex vara vän med Lydia och kan ha fått info därifrån.
Allt du påstått om Emil och hans jobb..Hemliga Ljudfiler på laddade vapen.... Tomas Bodström... Resning i HD.. Inte ett gott ord om Emil har du nämnt. Däremot lovordar du Lydia

Varför är det ingen annan som vet något om detta som verifierar dina fantasier om Emil här?
Tvärtom. Det finns dom härinne som känner Emil väldigt väl som dementerar alla dina lögner Och varför hjälpte du inte Emil och hans "kusin" i deras kaosartade levende om du var så nära?
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-01-16 kl. 10:41.
2022-01-16, 11:38
Avslutad
Citat:
Ingenting du spyr ur dig stämmer.
Du anklagar andra för att trolla, fara med osanning osv.
Vad är det du vill förmedla?
Det är ingenting som du skrivit som går att styrka.
Däremot har du gång efter annan blivit överbevisad och då går du till personangrepp likt en fjortis..
Det är sannerligen osympatiskt att du mästrar över hur ett mord ska bedömas.
Lika jävla dumt som kvinnan som knivhöggs 33 gånger till döds.
Citat från aftonbladet:

Advokaten menar dock att det finns förmildrande omständigheter för hans klient som gör att påföljden bör bli ett tidsbestämt straff, inte livstid i fängelse.

Bland annat tog advokaten upp att knivhuggen inte träffat nervbanor vilket kan ha inneburit att knivhuggen, 33 till antalet, inte behövt ha gjort särskilt ont, menade han.

Även att 23-åringen på grund av stark stress haft en nedsatt förmåga att kontrollera sitt handlande.

– Såvitt det är känt sov barnet och uppfattade inte händelsen. Gärningen har heller inte föregåtts av planering, det var en impulshandling, menar advokat Kristofer Stahre.
https://www.aftonbladet.se/a/a7LxV5
2022-01-16, 12:06
Medlem
Citat:
Den infon du har kan komma från annat håll. Du kan tex vara vän med Lydia och kan ha fått info därifrån.
Allt du påstått om Emil och hans jobb..Hemliga Ljudfiler på laddade vapen.... Tomas Bodström... Resning i HD.. Inte ett gott ord om Emil har du nämnt. Däremot lovordar du Lydia

Varför är det ingen annan som vet något om detta som verifierar dina fantasier om Emil här?
Tvärtom. Det finns dom härinne som känner Emil väldigt väl som dementerar alla dina lögner Och varför hjälpte du inte Emil och hans "kusin" i deras kaosartade levende om du var så nära?

Ja och jag skulle kunna vara vän med Kungen, med statsministern, m.m. Men nu är jag FORTFARANDE inte någon vän till Lydia. När ska du förstå detta? Kan du inte läsa eller? Patetiskt att ens tro något så dumt. Jag vet dessa saker jag avslöjat om honom eftersom jag varit med Emil. Du och några till kan inte ta det, men andra vet att jag berättar sanningen.
Jag har ingen skyldighet att exempelvis berätta vilket annat stort företag som fick ta del av det som Emil avslöjade, och jag tänker inte berätta det här heller.
Ljudfilen kommer med all sannolikhet snart ut till allmänheten, så då kan du själv höra hur det låter.
Och Ang. rensningen....Vi får väl vänta och se.
Ja jag har lovordar Lydia om hur bra hon var med barnen, det jag såg och hörde, men det är fler som har gjort det, även mamman till Emils minsta barn om jag inte missminner mig. Men det är kanske fel på henne då också? Så sjuk du är Vemdalen, bara för att du själv inte tillför tråden något, måste du försöka hacka på någon annan.
Varför jag inte gjorde något? Dels är jag mycket på resande fot med mitt arbete. Sen är jag av den tron att det är upp till var och en att leva sitt egna liv.
Och som hans egna mamma skrev "Vi kunde inte hjälpa dig"
2022-01-16, 12:12
Medlem
Citat:
Ingenting du spyr ur dig stämmer.
Du anklagar andra för att trolla, fara med osanning osv.
Vad är det du vill förmedla?
Det är ingenting som du skrivit som går att styrka.
Däremot har du gång efter annan blivit överbevisad och då går du till personangrepp likt en fjortis..
Det är sannerligen osympatiskt att du mästrar över hur ett mord ska bedömas.
Lika jävla dumt som kvinnan som knivhöggs 33 gånger till döds.
Citat från aftonbladet:

Advokaten menar dock att det finns förmildrande omständigheter för hans klient som gör att påföljden bör bli ett tidsbestämt straff, inte livstid i fängelse.

Bland annat tog advokaten upp att knivhuggen inte träffat nervbanor vilket kan ha inneburit att knivhuggen, 33 till antalet, inte behövt ha gjort särskilt ont, menade han.

Även att 23-åringen på grund av stark stress haft en nedsatt förmåga att kontrollera sitt handlande.

– Såvitt det är känt sov barnet och uppfattade inte händelsen. Gärningen har heller inte föregåtts av planering, det var en impulshandling, menar advokat Kristofer Stahre.
https://www.aftonbladet.se/a/a7LxV5

Jag kallar andra för troll när dom kallar mig för troll, inget märkvärdigt.
Jodå, det finns mycket som stämmer i det jag har sagt, men det är bara något som du inte har förstått.
Överbevisad på vadå?
Och var är mina rader där jag mästare över hur mord skall bedömas? Du har ju för tusan frågat mig om det. Ska jag inte svara då menar du? Vad är då syftet med din fråga???

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in