Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Och de flesta säger mörk rock... Svårt att åldersbestämma silhuetter. CA sägs ju inte ha varit den unga spänstiga typen. Dålig hållning får en att se äldre ut.
GM behöver inte ha långsiktiga syften med alla val. Vem GM än är så tror ju jag att flyktvägen valdes mycket i stunden. Styrd av förekomsten av människor och sirener. I början är det viktigt att möta så få människor som möjligt. Men sen blir det nästan en fördel att inte vara ensam och skyndade på en gata.
Om vi nu utgår från att grandmannen och GM är samma så tycker jag man ska ta fasta på de vittnen som har bäst förutsättningar och ser GM och grandmannen längre och i bättre ljusförhållanden. I stort sett alla säger blå täckjacka som går längre ner. 40 år. Obehaglig. Stirrig. Bonnig. Lantlig. CA lär knappast vara bonnig då han bott i stockholm en längre tid och får väl anses vara integrerad staden. CA hade väl även ett någorlunda jobb antar jag.
Kallades inte alla jackor som gick ner för knäet eller låret felaktigt för rock på den tiden? Liknar inte detta en rock om det är i motljus och man inte ser så länge?
På sturegatan ser han en polis. Han blir rädd och förvirrad när han hör sirenerna och får för sig att polisen ska gripa honom. Instinktivt började han springa mot polisen. Är man så skrämd och precis undkommit polisen i det läget så är det naturliga att ta karlavägen på en gång för att undkomma polis. Men GM fortsätter och tar istället östermalmsgatan. Detta bör väl ändå betyda något?