2022-01-15, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Att N&C skulle vara relevant är en trådsanning om något. Samma kvällspress som påstod att en tonåring tagit på sig mordet, att dödshot skrivits i blod på N&C, att Einár var den som försökte ta en pistol från en polis, etc. är de som lagt fokus på bråket vid N&C. Källor som haft fel upprepade gånger med andra ord. Folk fastnar vid den händelsen som resultat av vad någon skräpjournalist skrivit.

Det finns inget mål från den kvällen som handlar om mordförsök eller stämpling till mord. Misshandel, absolut, men det mesta handlar om vidrig kvällspress som vill finna bombastiska rubriker.

Flera har även bildat sin bild av vad som hände vid N&C från signaturen Frejgatan, men läs igenom i eftertankens kranka blekhet hur trovärdig den källan är:
(FB) Ung man knivhuggen, mordförsök, Nosh&Chow Stockholm morgonen 2021-10-09

Walla tack för ännu ett klokt inlägg!
Citera
2022-01-15, 18:30
Medlem
Har precis sett dokumentären. En sån jävla rutten värld vi lever i. Idioter bestämmer dagordningen. Fortsätt skjuta ihjäl varandra! Ju fler desto bättre. Skjut skjut skjut. Ni rotlösa själar!
Citera
2022-01-15, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Nja men vissa vill nu på slutet få det till att dalen och då bla Scar ligger bakom, sant eller att flytta fokus från de riktiga mördarna får väl tiden utvisa..

Men förutom vissa inlägg här på FB finns det inte mycket konkret som pekar åt det hållet.

Jag tex tror ju att
HH
DP
Haval (skarpnäck)
Money Team

Alla är troligare alternativ än Dalen.

Kanske det är troligare men det är inte sant bara för det. Att fortsätta spekulera om gängen i västerort kommer bara ta er längre ifrån svaret! Ni har redan skytten dags att hitta motivet!
Citera
2022-01-15, 18:33
Medlem
Citat:
Jo men allt är inte lögn för att det inte blir domstolsmål/nr av det...
i detta fall beror det nog på att absolut ingen vill samarbeta i utredningen...

Och varför tror du Nisse plötsligt ville skaffa både skottsäkerbil och livvakter direkt efter händelsen, för att det var en trådsanning?

Sedan har jag bla men även flera andra avhandlat F* mycket ingående tidigare i tråden, vissa inlägg finns dock inte kvar...

Du ser inget samband med detta?

Gripen för mordförsök ➡️

Väsentligt ökad hotbild som Nisse själv tar på högsta allvar ➡️

Kort efter blir han mördad på ett långt ifrån "optimalt" sätt, man skulle kunna se det som stressat drivet av känslor tex hat och hämd?

Sedan tycker jag förövrigt att du är mycket duktig på det du gör och bidrar med här på Flashback.

Han var misstänkt för mordförsök och hotbilden fanns innan.
Det var msm som sa den ökade efter N&C plus massa annan BS

Nisse blev inte klippt pga av N&C 100%
Citera
2022-01-15, 18:34
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mifster1910
Tycker denna liven är intressant och värd att påpeka. 1 cuz sitter alltså öppet på instagram och i princip mordhotar Dumle och andra inblandande. Och folk tror fortfarande att ingen kommer få smaka efter nisses död??

Precis och även det faktum att 3 övriga cigarrer värkar vara reserverade...

Så det verkar som de har en god bild om vilka som ligger bakom...

Om man nu ska tolka inlägget så som vi gör.

Så kan bli ett spännande 22 🤞
Citera
2022-01-15, 18:37
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistercoooool
Kanske det är troligare men det är inte sant bara för det. Att fortsätta spekulera om gängen i västerort kommer bara ta er längre ifrån svaret! Ni har redan skytten dags att hitta motivet!

Skytten? Det var 2 till att börja med och med detta menar du Scar då eller?
Citera
2022-01-15, 18:39
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Han var misstänkt för mordförsök och hotbilden fanns innan.
Det var msm som sa den ökade efter N&C plus massa annan BS

Nisse blev inte klippt pga av N&C 100%

Och hur vet du det?
Citera
2022-01-15, 18:53
Medlem
Citat:
Och hur vet du det?

Alla vet Nisse betalt för skydd långt innan N&C

Jag säger inte N&C inte är en del, säger det är inte därför Nisse blev klippt. Vissa saker vet man bara.
Citera
2022-01-15, 19:06
Avslutad
Det här är fan den sämsta tråden och det onödigaste mordet jag läst om i hela flashbacks historia.

För det första så är språkbruket det sämsta jag sett. Sedan är diskussionsunderlaget helt jävla horribelt. Ingenting av värde. Bara ryktesspridning och skvaller. Vad lever dessa människor för jävla liv?

”Han golade ner honom och behövde skydd” ”han var skyldig han är pengar.” ”Han blev fet dissad” Osv osv.

Det är som att ett gäng dagisbarn fått några riktiga vapen att leka med sen råkar någon bli skjuten utan motiv och ingen förstår någonting.

Fyfan vilket förfall Sverige befinner sig i.
Citera
2022-01-15, 19:17
Medlem
Citat:
Nja men vissa vill nu på slutet få det till att dalen och då bla Scar ligger bakom, sant eller att flytta fokus från de riktiga mördarna får väl tiden utvisa..

Men förutom vissa inlägg här på FB finns det inte mycket konkret som pekar åt det hållet.

Jag tex tror ju att
HH
DP
Haval (skarpnäck)
Money Team

Alla är troligare alternativ än Dalen.

Money Team? DP? Är du korkad på riktigt 🤣🤣
Citera
2022-01-15, 19:19
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det här är fan den sämsta tråden och det onödigaste mordet jag läst om i hela flashbacks historia.

För det första så är språkbruket det sämsta jag sett. Sedan är diskussionsunderlaget helt jävla horribelt. Ingenting av värde. Bara ryktesspridning och skvaller. Vad lever dessa människor för jävla liv?

”Han golade ner honom och behövde skydd” ”han var skyldig han är pengar.” ”Han blev fet dissad” Osv osv.

Det är som att ett gäng dagisbarn fått några riktiga vapen att leka med sen råkar någon bli skjuten utan motiv och ingen förstår någonting.

Fyfan vilket förfall Sverige befinner sig i.

Så vad gör du då här kretin? cirkulera!
Citera
2022-01-15, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.O.G.N.A.C
Scar är de John Lidman eller vad han hette som va misstänkt för mordet på Paki? Han John va ju Thrifes manager men i tråden om Mordet på Paki här på fb så fick John ta sitt pick pack och tagga från Dalen? Efter de så har han inte synts i några videos med Thrife är du säker på att dom är nära?
Nej de chapo,de hör är Scar, ildar från dalen med sstv nära med thrife o co. Va bra vän med Einar tills dem blev fienden o scar o co gick med Vårby. Scar lät dem ta Einar vid kidnappningen o gjorde inget ,han tog fast han
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in