2022-01-15, 17:18
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Paraplyföretag?
Jag tror inte du vet hur det funkar i denna värld. Många jurister har sina egna bolag och fakturerar andra.
Överkurs för dig

Och vilket bolag har Binninge ?
2022-01-15, 17:19
Medlem
Citat:
Paraplyföretag?
Jag tror inte du vet hur det funkar i denna värld. Många jurister har sina egna bolag och fakturerar andra.
Överkurs för dig

Ja det är helt korrekt, samma sak med hantverkare som kör solo och fakturerar timmar till andra.
Problemet här är att Binninge inte HAR något eget företag. Eller rättare sagt han är inte huvudman i det bolaget han verkar ifrån.
2022-01-15, 17:20
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Det får du leta fram själv, om jag ska göra det kommer jag fakturera dig.
Deal?

Av mig får du lika bra betalt som av Binninge för dina bevis är lika mycket värda, deal?
2022-01-15, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Okey vad bra. För Johann är ju godkänd som juridiskt ombud av försäkrings bolag.

Ännu en lögn från det ständigt ljugande trollet Merrybum.

Några sådana godkännanden är det ingen som har sett till, för de finns inte, förmodligen har Esbjörn fått betala mycket dyrt för ohjälp han fått av sin kompis kompis "kompis".

En skickligt driven skadeståndsprocess från Esbjörns sida riktad mot barnvåldtäktsmannen skulle ge Esbjörn ett rejält skadestånd, enda kruxet är att han aldrig skulle få några pengar eftersom hans "kompis" är inte bara en grov våldsbrottsling utan också en charlatan, en bedragare och en smitare.

Så ja, visst är det synd om Esbjörn, som hamnat i klorna på dessa oärliga människor, brottslingar.
Senast redigerad av mzs 2022-01-15 kl. 17:53.
2022-01-15, 17:27
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Okey vad bra. För Johann är ju godkänd som juridiskt ombud av försäkrings bolag.

Skulle nog rekommendera att du kollar upp om pedofilen Binninge är godkänd innan du anlitar honom.
2022-01-15, 17:30
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Eller så ringer du ditt försäkringsbolag och frågar om de accepterar en helt outbildad våldtäktare som ombud.

Behövs inte ringas någonstans knallkorken, dom godkänner endast juridiskt utbildade ombud enligt samma krav som förordnade målsägarbiträden måste uppfylla.
Inga kluddare med pedofiliska böjelser godkänns som ombud av försäkringsbolagens avd. för rättskydd.
2022-01-15, 17:32
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Charmfullt också, inte bara stilfullt om än med spindelväv i takknutarna. Konst på väggarna som är svårbedömd utan närmare å säkrare undersökning - allmoge kan vara så in i helvete värdefullt ja dyrt. Har ebba "köpt" rubbet eller bara skalet av huset?

Men som sagt det är TOMTEN som räknas

Du tror uppenbarligen fortfarande på tomten.

Fastigheterna torde vara de sämst belägna i Marielund, precis vid ett igenväxt inlopp/utlopp som stinker dy.

Vilken konst på väggarna ? Det finns väl lite mögel på några väggar men det är det väl ingen som betalar extra för.
2022-01-15, 17:38
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Paraplyföretag?
Överkurs för dig

Nej det är inte alls överkurs då det är samma upplägg för både mäklare, läkare och advokater.
Vissa klarar både företagsekonomi och bokföring, nu inte Binninge att döma av hans många konkurser.

Sååå juristen Binninge skulle ha eget bolag som sen fakturerar mammas juristfirma för hans tjänster.

Skatteverket tackar för upplysningen……
2022-01-15, 17:40
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Dealen är att den som i svaromål ger ett påstående ska leda detta i bevis, för att svaromålet ska kunna beaktas.
Vi tillämpar inte det negativa bevisningskravet, där jag ska bevisa att ditt påstående är fel.
Det betyder på ren svenska, du ska bevisa det du påstår (den som sa de, han var de)
Jag behöver inte bevisa ett piss för dig.
2022-01-15, 17:42
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Ja det är helt korrekt, samma sak med hantverkare som kör solo och fakturerar timmar till andra.
Problemet här är att Binninge inte HAR något eget företag. Eller rättare sagt han är inte huvudman i det bolaget han verkar ifrån.
Jasså, det var ny information
Bra att det finns grävare som du 👍
2022-01-15, 17:50
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Behövs inte ringas någonstans knallkorken, dom godkänner endast juridiskt utbildade ombud enligt samma krav som förordnade målsägarbiträden måste uppfylla.
Inga kluddare med pedofiliska böjelser godkänns som ombud av försäkringsbolagens avd. för rättskydd.
Kolla hans Insta, han verkar må rätt gott och skita i alla stollar på Flashback
https://www.instagram.com/p/CYwfrGyoeTm/?utm_medium=copy_link
2022-01-15, 17:58
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Jag är ytterst tveksam till att NÅGOT seriöst försäkringsbolag har honom på "listan över ombud vid behov". Jag antar att man på den listan hittar uteslutande advokater från etablerade byråer

Jag kan möjligen tänka mig att det funnits fall där målsägaren (av någon outgrundlig anledning) valt Binninge som ombud och försäkringsbolaget har godkänt honom istället för ett ombud de skulle valt ut

Nej inte ens möjligt.
Försäkringsvillkor för rättskydd uppfylls bara om godkänt målsägarbiträde anlitas.
Anlitar du själv en kluddare gäller inte försäkringsvillkoren = inget rättsskydd.
Dvs. kraven från försäkringsbolagen är exakt samma, som för målsägarbiträde förordnad av domstol.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in