Citat:
Ursprungligen postat av
Germanofil
Ja på sistone går uranaktierna inte speciellt bra. Börjar tvivla lite på denna investering. Egentligen har vi ju haft positiva politiska signaler för atomenergi på sistone men ändå sjunker aktierna. Kanske för att börsen generellt går dåligt? Funderar på att sälja medan jag fortfarande ligger plus. Hur resonerar ni?
Jag har inte tappat tron på att det är en bra investering, men det kan nog dröja längre än man tror. Det är naturligtvis lättare om man är mycket plus att behålla tron. Jag är inte det längre, har gjort en del dåliga trades som sabbat mina vinster.
En stor anledning det går ner är troligen att många hoppar på koppar, nickel eller liknande istället. Jag har tillräckligt med stålar för att ha många bolag i många metaller, även om jag skulle vilja ligga ännu tyngre. Med lite flyt får jag en run i ett par långa innehav i industri, då ska jag skala av dessa och dundra in ännu mer.
Min känsla är att det är metaller/råvaror som kommer gå bäst kommande åren, uran, med mera. Bara inte övervärderad teknik som btc och EV knäcker världsekonomin, för då lär allt gå piss