Citat:
Det enda du kan komma med är "det är en teoretisk möjlighet att GM kan stå vid avfasningen några sekunder". Om man alltid ska vara en sådan fundamentalist så kan man lika gärna sluta diskutera.Jag grundar inte heller min teori på det. Det var ett av flera exempel på att förklara varför GM skulle hamna framför. Istället för att låsa fast sig vid "GM tänker logiskt och vill absolut inte hamna framför vad som händer.
Min teori är inte att GM stannar vid Dekorima. Den är att GM följer efter från Grand och går ikapp och skjuter, ELLER råkar gå förbi, stannar till vid Dekorima kort och sen skjuter.
Jag har inte sagt att han måste skjuta vid tunnelgatan. Däremot har ju du i stort sett uttryckt detta genom att säga att GM går ikapp just där. Om GM hamnar före av någon anledning så kan ju det i sig vara anledningen till att han slår till just där. Att han inser att han inte kan ha uppsikt över Palme om han går före.
Men mest är jag inne på att GM samlar mod och Tunnelgatan känns som en av de sista chanserna, slippe komma ner mot Kungsgatan.
Min teori är inte att GM stannar vid Dekorima. Den är att GM följer efter från Grand och går ikapp och skjuter, ELLER råkar gå förbi, stannar till vid Dekorima kort och sen skjuter.
Jag har inte sagt att han måste skjuta vid tunnelgatan. Däremot har ju du i stort sett uttryckt detta genom att säga att GM går ikapp just där. Om GM hamnar före av någon anledning så kan ju det i sig vara anledningen till att han slår till just där. Att han inser att han inte kan ha uppsikt över Palme om han går före.
Men mest är jag inne på att GM samlar mod och Tunnelgatan känns som en av de sista chanserna, slippe komma ner mot Kungsgatan.
Tror vi kan konstatera att
1. LOP går i rask promenadtakt från Sari till mp utan att stanna eller bromsa in. Även om LOP skulle bromsa in så finns ingen anledning för GM att gå förbi och ställa sig vid dekorima. Det finns inget som hindrar GM från att redan skjuta från skandiahusets entre och några meter norrut från mp.
2. Därför blir det ologiskt och orimligt att som GM bara gå förbi och ställa sig vid dekorima.