2022-01-15, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Kompisar. Se hur roligt allt blir: Här står det:
Oroliga läsare hör av sig till Aftonbladet om att militärtrupper kör på E4 norr om Stockholm – och på kvällen anlände ett 100-tal soldater till Gotland. Försvarsmakten var dock förtegna om saken tidigare under kvällen. – Vi vill inte att delar av den här informationen ska hamna i orätta händer, säger Therese Fagerstedt, pressekreterare på Försvarsmakten.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XqngAg/styrka-har-landat-pa-gotland--konvojer-pa-vagarna

Men i går översatte jag den här nyheten till ryska, vilket betyder att alla i den ryska generalstaben redan känner till truppsamlingen på Gotland.
Jag vill uttrycka min tacksamhet till svenska medier för att de tillhandahållit särskilt viktig operativ information. Efter Rysslands ockupation av Sverige kommer Aftonbladets redaktion att presenteras för ryska statspriser!

Vad har Sverige att förlora på att Ryssland får reda på att försvaret mobiliserar? Det hade man nog räknat med...
2022-01-15, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartasteTjejGang1
Ju fortare muslimlandet Swedistan kan tvångsförvaltas av Ryssland desto snabbare kan muslimerna åka hem. Eftersom svenska regeringen och svenska försvarsmakten vill islamisera varenda kvadratcentimeter av svensk landyta hatar de Ryssland, eftersom de vet muslimerna skulle bli utkastade direkt vid ryskt övertagande!
Så ryssar ska sparka ut muslimer ur Sverige men ryssar ska inte sparka ut muslimer ur Ryssland?

"By 2020, Muslims are expected to account for one-fifth of the population. The Muslim community in Russia continues to grow, having reached 25 million, according to the grand mufti of Russia, Sheikh Rawil Gaynetdin.7 Mar 2018"
2022-01-15, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Varför har Sverige att förlora på att Ryssland får reda på att försvaret mobiliserar? Det hade man nog räknat med...
Jag håller med dig. Du har rätt. Det är för tidigt för oss att fira segern. Mycket beror på den hjälp som samvetsgranna svenska medborgare kommer att ge oss. Men än så länge är vi nöjda med informationsflödet från svenska medier.

Vi har aldrig samlade hemlig information so billigt: Första månaden - 29 kr
Senast redigerad av Rysk-pravda 2022-01-15 kl. 15:23.
2022-01-15, 15:22
Medlem
kaktjuvens avatar
Hahahahaha! Herregud! Är folk på riktigt dumma?
Ryssland har sina hemmabaser och andra hamnar i Östersjön.
Ni vet väl att Östersjön inte är Sveriges bara va?
Att påstå "ryska fartyg på väg in i Östersjön" såfort dem passerar Öresund är så himla patetiskt panik skrammel.
Kan säga att jag inte skulle ha något emot om Sverige skulle bli ryskt. Vi kanske hade fått billigare drivmedel, billigare el och lägre matpriser än dagens inflationsskapande partier erbjuder oss. 😂
2022-01-15, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miocic
Eller varför inte alla ni flashback-incels vars liv kretsar runt att gråtrunka, klaga på sverige och trycka ner kvinnor titt som tätt?

Ni är ju jättetuffa på internet, så varför inte göra lite nytta för en gångs skull?

Nu när jag tänker på det ytterligare så har ni nog för svaga psyken för militären.

Ni har har nedmonterat militären och gjort den till ett skämt. Syftet är uppnått. Inga friska människor vill slåss för några pridepsykfall. Istället för att ta åt er och gå till angrepp så var stolta : Mission accomplished. Det blev som ni ville.
2022-01-15, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Är ryssarna så finkänsliga alltså?

Är du bara korkad?

Om landet ska försvaras av regnbågskrigare så är det totalt kört. Begriper du inte det?
2022-01-15, 15:29
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Att påstå "ryska fartyg på väg in i Östersjön" såfort dem passerar Öresund är så himla patetiskt panik skrammel.
Kan säga att jag inte skulle ha något emot om Sverige skulle bli ryskt. Vi kanske hade fått billigare drivmedel, billigare el och lägre matpriser än dagens inflationsskapande partier erbjuder oss. 😂

Haha exakt. Vissa här, bland annat TS rädsla för att ryssnarna ska göra något är skrattretande. Retar mig ordentligt mycket på sånna idiotjävlar. Och att vi sätter in ökad militäraktivitet på gotland är också patetiskt, sätt in dom i utsatta områden istället där det är krig på riktigt istället för något låtsaskrig, korkade idiotsverige i sitt nötskal
2022-01-15, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miocic
Eller varför inte alla ni flashback-incels vars liv kretsar runt att gråtrunka, klaga på sverige och trycka ner kvinnor titt som tätt?

Ni är ju jättetuffa på internet, så varför inte göra lite nytta för en gångs skull?

Nu när jag tänker på det ytterligare så har ni nog för svaga psyken för militären.

Deras fysiska och framförallt psykiska tillstånd klarar nog inte av mer än det du beskrev...
2022-01-15, 15:30
Avstängd
Till er som på riktigt verkar tro att vi har någon slags chans i ett fullskaligt krig.

https://www.globalfirepower.com/countries-listing.php

Vi är rankade på 25e plats när det kommer till vår kapacitet. Långt bakom stornationerna med andra ord.

Vi kan förvänta oss den här nivån på vårt hemvärn

https://youtu.be/28RzKom9NRc
2022-01-15, 15:31
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartasteTjejGang1
Ju fortare muslimlandet Swedistan kan tvångsförvaltas av Ryssland desto snabbare kan muslimerna åka hem. Eftersom svenska regeringen och svenska försvarsmakten vill islamisera varenda kvadratcentimeter av svensk landyta hatar de Ryssland, eftersom de vet muslimerna skulle bli utkastade direkt vid ryskt övertagande!
Hehe nej dem är ointresserad o ingen kommer åka hem
Tror inte det skulle bli mycket bättre,

Det billigaste skulle vara att gå med i nato, vi som är skattebetalare vill ej finansiera en stor krigsapparat som förr i tiden

Regeringen borde fundera på att sänka inkomstskatten för att lugna väljarna
2022-01-15, 15:32
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Ni kommunistsvin är verkligen äckliga

https://www.nrc.se/nyheter/2018/antalet-barnsoldater-i-varlden-okar---nastan-halften-av-dem-ar-flickor/

Den vanligaste kvinnan i strid, är ett barn.

Du är ju dum på riktigt. Med hänvisning till barnsoldater så skulla man därmed kunna hävda typ att "Den vanligaste mannen i strid, är ett barn"!

Sedan är jag verkligen ingen kommunist, och du kan säkert inte rå för att du är en högerextrem incel.
2022-01-15, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Hej Mr. Chamberlain,
Så talar en riktig fattiglapp. Har du ens varit i det pisslandet?
Situationen i Ukraina är såpass allvarlig att vi inte ska bli ett Belgien 1939.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in