2022-01-15, 15:09
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Håller med till fullo, varför ska de måla naglarna? De spelar ju ingen roll i militära sammanhang...

Bra fråga, men den frågan är dock en annan.

Nu verkar det ju vara just regnbågsfärgen som var det problematiska.
2022-01-15, 15:09
Medlem
jimmythegents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Fattar inte hur ni till höger med vissa konspiratoriska tendenser kan vurma för den här korta psykopaten. Han är en sovjetisk diktator ffs. Har ni samma varma känslor för Xi Jinping?

Jag är höger men jag inte påstå att jag vurmar särskilt mycket för honom.
2022-01-15, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
Uppriktigt, vad i helvete spelar deras naglar för roll i en eventuell väpnat konflikt/konfrontation?

Nu handlar det väl inte om naglarna utan snarare om vad handlingen står för. Om vi har militärer som springer runt med regnbågsnaglar när vi ska försöka sätta respekt hos ryssen så ser det inte särskilt förhoppningsfullt ut.
2022-01-15, 15:12
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Nu handlar det väl inte om naglarna utan snarare om vad handlingen står för. Om vi har militärer som springer runt med regnbågsnaglar när vi ska försöka sätta respekt hos ryssen så ser det inte särskilt förhoppningsfullt ut.

Sätta respekt i ryssen?

På fullaste allvar finns det nog inget Sverige kan göra för att åstadkomma det. För det andra är det inte det vi som nation ska sträva efter heller. Vem bryr sig huruvida ryssen respekterar oss eller inte? Prioriteringarna här i kommentarerna är sjukt skeva, och verkar mer handla om olika användares fragila självbilder.

Vad som räknas är att eventuellt hålla Gotland tills NATO ansluter, för det kommer de att göra om de inte vill förlora kontrollen över hela baltikum/norra EU.
2022-01-15, 15:12
Bannlyst
Kompisar. Se hur roligt allt blir: Här står det:
Oroliga läsare hör av sig till Aftonbladet om att militärtrupper kör på E4 norr om Stockholm – och på kvällen anlände ett 100-tal soldater till Gotland. Försvarsmakten var dock förtegna om saken tidigare under kvällen. – Vi vill inte att delar av den här informationen ska hamna i orätta händer, säger Therese Fagerstedt, pressekreterare på Försvarsmakten.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XqngAg/styrka-har-landat-pa-gotland--konvojer-pa-vagarna

Men i går översatte jag den här nyheten till ryska, vilket betyder att alla i den ryska generalstaben redan känner till truppsamlingen på Gotland.
Jag vill uttrycka min tacksamhet till svenska medier för att de tillhandahållit särskilt viktig operativ information. Efter Rysslands ockupation av Sverige kommer Aftonbladets redaktion att presenteras för ryska statspriser!
2022-01-15, 15:13
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Kompisar. Se hur roligt allt blir: Här står det:
Oroliga läsare hör av sig till Aftonbladet om att militärtrupper kör på E4 norr om Stockholm – och på kvällen anlände ett 100-tal soldater till Gotland. Försvarsmakten var dock förtegna om saken tidigare under kvällen. – Vi vill inte att delar av den här informationen ska hamna i orätta händer, säger Therese Fagerstedt, pressekreterare på Försvarsmakten.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XqngAg/styrka-har-landat-pa-gotland--konvojer-pa-vagarna
Yj

Men i går översatte jag den här nyheten till ryska, vilket betyder att alla i den ryska generalstaben redan känner till truppsamlingen på Gotland.
Jag vill uttrycka min tacksamhet till svenska medier för att de tillhandahållit särskilt viktig operativ information. Efter Rysslands ockupation av Sverige kommer Aftonbladets redaktion att presenteras för ryska statspriser!

Men snälla. Rysk underrättelse visste om det innan svensk media.

Är folk här korkade?
2022-01-15, 15:13
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Alltid roligt att läsa grabb-muppar på flashback som visar sitt kvinnoförakt.

Även den ryska militären borde komma ihåg de hjältemodiga kvinnliga krypskyttarna, luftvärnsmanskapet och bombfällorskana, dvs "natthäxorna" som tyskarna kallade dem. Luftvärnskvinnorna som vände sina pjäser emot de tyska stridsvagnarna utanför Stalingrad och den kvinnliga krypskytten ifrån Sveastopol.

Kvinnor kan, faktiskt, vara just kvinnliga, ständigt kåta och ändå utföra kvalificerade militära uppgifter i fält.
Ni kommunistsvin är verkligen äckliga

https://www.nrc.se/nyheter/2018/antalet-barnsoldater-i-varlden-okar---nastan-halften-av-dem-ar-flickor/

Den vanligaste kvinnan i strid, är ett barn.
2022-01-15, 15:14
Medlem
Cuckslayers avatar
Ivan har väl varit i Östersjön många gånger? Hade de inte två krigsfartyg i närheten av Gotland för 8-10 år sedan?

Varför sådant ståhej nu för?
2022-01-15, 15:15
Avslutad
Vad är det för svenskt fordon på framsidan på expressen nu?

Fy fan vilken best! Har aldrig sett att Sverige har sån
2022-01-15, 15:15
Medlem
Dom ska stoppa den occupationen av Skåneland.
2022-01-15, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartasteTjejGang1
Ju fortare muslimlandet Swedistan kan tvångsförvaltas av Ryssland desto snabbare kan muslimerna åka hem. Eftersom svenska regeringen och svenska försvarsmakten vill islamisera varenda kvadratcentimeter av svensk landyta hatar de Ryssland, eftersom de vet muslimerna skulle bli utkastade direkt vid ryskt övertagande!
Ryssland är muslimiserat och turkifierat sedan länge .Ett ockuperat Sverige kommer att översvämmas av tiotals milioner tatarer och andra muslimska och turkiska folk så tro inte att ryssarna kommer att rädda Sverige.Tvärtom.
2022-01-15, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Ivan har väl varit i Östersjön många gånger? Hade de inte två krigsfartyg i närheten av Gotland för 8-10 år sedan?

Varför sådant ståhej nu för?
En énsam kommendant planerade att invadera Gotland i augusti 1914, eftersom han tippade att vi skulle gå in på Tysklands sida i WW1.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in