2022-01-15, 14:46
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Sånt spekulerar man knappast högt om såtillvida man inte är intresserad av landsförräderi.

Eller "EN SVENSK TIGER". Förstår dagens unga ens dubbelmeningen i detta? De verkar ju inte förstå dubbelmeningen i "Här går man".
2022-01-15, 14:47
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Att jag kallar dig negativ betyder inte automatiskt att jag kallar mig själv positiv men jag försöker i alla fall. Stick tillbaka till ryssland eller sluta sprida hat om ditt eget land om du nu är svensk.
Sätt dig nu på skolbänken och lär dig stava och skriva som en vuxen. Du har ju uppvisat så mycket ilska och hat att jag tror du lider av självprojektion.

Ryssen anfaller inte. Det är bara stridspittars våta dröm. Och röda svin som tror att Sverige är sååå himla bra.
2022-01-15, 14:48
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Vad då för slags demonstration, och via vem? Är det någon sorts torgmöte för fred och vänskap mellan länderna runt Östersjön eller?

Demonstration av spetsaz kapacitet?
2022-01-15, 14:49
Medlem
jimmythegents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flytthjalp
Tror du på det där själv? Snälla vakna

Vad menar du??
2022-01-15, 14:54
Medlem
Gaffelpärms avatar
Ligger ett ryskt pipeline fartyg mellan Öland och Gotland. Där finns väl ingen ledning?

Edit: tydligen 5:a på bollen
2022-01-15, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Tror nog de flesta 80-talister och tidiga 90-talister förstår.
Det är inte de som föddes på 80-talet jag menar med "dagens unga" eller "millennials".
2022-01-15, 14:56
Medlem
OlleHelges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, inte ens då räknade vi med att kunna stå emot Ryssland (eller dåtidens Sovjet) mer än någon vecka. Sedan skulle vi behöva hjälp utifrån för att hålla ryssarna stången. Men idag handlar det nog mer om timmar än dygn som vi kan stå emot...
Det handlar inte om en totalinvasion av Sverige, utan att de kommer besätta delar av landet som de behöver.

Frågan är väl om, snarare när, Putin och Kreml ska anfalla en av sina grannar igen, men starten kommer vara Ukraina.
https://www.kyivpost.com/ukraine-pol...what-next.html

Analysen verkar vara rådande överallt är att Ukraina blir attackerad, sedan så ger EU/USA/Nato svar på tal, och då attackerar Ryssland Balterna/Finland och därigenom också blandar in Sverige.

Vi har försvarsavtal med Finland, och ryssarna vill inte att Gotland ska kunna användas i försvaret av Baltikum.
Senast redigerad av OlleHelge 2022-01-15 kl. 15:00.
2022-01-15, 14:58
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flytthjalp
Såg nu reportage av SVT och militärerna såg inte skrämmande ut, var mest flickor. Ska dom möta ryssen alltså?

Alltid roligt att läsa grabb-muppar på flashback som visar sitt kvinnoförakt.

Även den ryska militären borde komma ihåg de hjältemodiga kvinnliga krypskyttarna, luftvärnsmanskapet och bombfällorskana, dvs "natthäxorna" som tyskarna kallade dem. Luftvärnskvinnorna som vände sina pjäser emot de tyska stridsvagnarna utanför Stalingrad och den kvinnliga krypskytten ifrån Sveastopol.

Kvinnor kan, faktiskt, vara just kvinnliga, ständigt kåta och ändå utföra kvalificerade militära uppgifter i fält.
2022-01-15, 15:03
Medlem
Flusens avatar
Skrämma upp Sverige att ryssen kommer har media gjort i evigheter,
Det är bara hjärntvätt!

Precis lagom i tiden när Corona bluffen avslöjas så flyttas fokus till att skrämma upp oss att ryssen ska komma istället,
Snälla gå inte på tramset!
Sluta läs media överhuvudtaget.
2022-01-15, 15:03
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, inte ens då räknade vi med att kunna stå emot Ryssland (eller dåtidens Sovjet) mer än någon vecka. Sedan skulle vi behöva hjälp utifrån för att hålla ryssarna stången. Men idag handlar det nog mer om timmar än dygn som vi kan stå emot...

Dumheter! Rysslad är inte Sovjetunionen plus Warszawapakten och Sverige är inte Sverige 2015 längre!
2022-01-15, 15:06
Avslutad
Fattar inte hur ni till höger med vissa konspiratoriska tendenser kan vurma för den här korta psykopaten. Han är en sovjetisk diktator ffs. Har ni samma varma känslor för Xi Jinping?
2022-01-15, 15:08
Medlem
"Pridemakten" borde skicka fram ett par transvestiter, is-terrorister och präster så springer främmande makt vettskrämda därifrån.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in