2022-01-15, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Drönare som står emot vind... Tror inte tre amatörer går upp samtidigt med maskiner som kostar en årslön.
Min drönare klarar av ganska kraftig blåst den med och det är en vanlig Phantom 3.
Citera
2022-01-15, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstruktion
Om polisens helikopter väl har fått syn på drönaren och varit efter den så låter det riktigt konstigt att den lyckas komma undan. En drönare har förvisso vissa fördelar mot en helikopter när det kommer ditt maneuvering och snabba svängar, men om helikoptern kör med värmekamera och på något högre höjd ser jag inte hur man lyckas tappa den..

Nä, precis. Det låter inte sannolikt om de hade den på kornet. Men det är förmodligen en klok strategi att lägga locket på om vad de känner till.
Citera
2022-01-15, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Min drönare klarar av ganska kraftig blåst den med och det är en vanlig Phantom 3.

Kan den vara uppe i minst 90 minuter också?
Citera
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Varför tror du det finns ett hat då?
För att personer som inte har förståndet korrekt fantiserar ihop saker.
Citera
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Fake news. Svensk media vill att folket ska bli ännu räddare/argare på Ryssen.
Citera
2022-01-15, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Vad betyder "full mundering" i detta fall?

Helt övertäckta ansikten etc, typ grå / svarta kläder med mönster.
Citera
Medlem
Spännande tider. Men en typ av spänning åtminstone jag helst klarar mig utan.

För er som tror att en drönare inte kan orsaka så stor skada så kan nämnas att den senast kända minsta atombomben vägde 23.1kg W54. Utan problem flyttbar medelst de mer rejäla drönarna. Denna bomb utvecklades på 50-talet. Det kan ju hända att utvecklingen har gått lite framåt sedan dess också.. Så, nja, detta är ingen lek. Sprängverkan skulle motsvara mellan 10-1000 ton TNT. Tror att Forsmark hade förvandlats till en radioaktiv krater av en sådan.

Sedan blir det ju lite fånigt att diskutera huruvida det är ryssen. Sverige har inga kärnvapen, så krig mot oss för en kärnvapenburen nation är väldigt enkelt och består snarare av aritmetik. "Hej, ni blir nu ockuperade av Ryssland, annars förintar vi era största tillgångar och städer." Svaret blir: "Ok. Bara ta för er."

Den enda fredsbevarande lösningen blir att göra som alla andra vettiga demokratiska nationer med minsta möjliga självbevarelsedrift. Fylla hela jävla landet med kärnvapen. Bättre att vi har dem än Nordkorea. Resultatet av en rysk invasion eller ett Natosamarbete leder till samma sak ändå. Vi kommer att bli en nation med kärnvapen.Jag tror dessutom att både Svenska Freds och miljöaktivister kommer att få det svårare i ett sådant läge så de borde hejja på ett dylikt förslag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slappetasken
Nej. Ca 25 min klarar den, om man vill vara på säkra sidan att kunna landa den intakt.
Citera
2022-01-15, 14:30
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slappetasken

Inte läst något mer utöver rubriken. Är det 100% att den var uppe i 90 minuter? Hur vet man det? Och hur i helvete lyckas man inte hitta den om man vet att den varit uppe i 90 minuter?
Citera
2022-01-15, 14:31
Medlem
Om det berörda kraftverket skulle slås ut, skulle det påverka elförsörjningen på Gotland? Någon som vet?

Vore ju intressant veta med tanke på allt som händer just nu om det har ett samband.
Citera
2022-01-15, 14:31
Medlem
geir44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Låt mig gissa att polisen nu får in hundratals rapporter om mystiska ljussken och drönare och rörelser i vattnet och skuggfigurer i skogen med mera...

Det är så masshysteri funkar.

Observerades det inte ubåtar också ovanför Slussen på åttiotalet? 😛
Citera
2022-01-15, 14:32
Medlem
Itowks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Om de inte tappade bort drönaren lär de då rakt inte meddela Aftonbladet den informationen

Frågan var väl hur man tappar den med en helikopter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in