2022-01-15, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det är ett blogginlägg som publicerades för åtskilliga dagar sedan som nu har plockats upp av media. Varför får du det till att det skulle handla om hat? Det är skillnad på att sluta upp bakom och att hata.

Ja, det var slarvigt av mig. Hat var inte ett bra ord. Men "nearly unanimous outrage is an incredible thing to witness" låter ganska extremt i mina öron. Att referera till det i efterhand tycker jag tyder på att det inte är utagerat. Jag tycker att Frida borde fått hjälp att formulera en ursäkt i efterhand (också).
Senast redigerad av ccnut 2022-01-15 kl. 12:16.
Citera
2022-01-15, 12:09
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Men har inte ryggproblemen med skejtåkningen att göra?
Tror Hanna Falk nämnde det vid nåt tillfälle.
Tror åkningsrelaterade problem mest har att gör med klassiskt och hur ryggmuskulaturen beter sig i den stilarten. Jag har dock intrycket att de flesta typiska ryggproblemen inte är pga skidtekik, utan det är ngt som kommer via styrketräning. Kanske en fördom.
Citera
2022-01-15, 12:35
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Ja, det var slarvigt av mig. Hat var inte ett bra ord. Men "nearly unanimous outrage is an incredible thing to witness" låter ganska extremt i mina öron. Att referera till det i efterhand tycker jag tyder på att det inte är utagerat. Jag tycker att Frida borde fått hjälp att formulera en ursäkt i efterhand (också).

På svenska: nästan enhällig upprördhet är en otrolig sak att bevittna. Låter inte extremt i mina öron, möjligen något värre på engelska. Och en ursäkt har hon ju fått.

I ämnet kan tilläggas att Frida ska studera Kläbo för att inte hamna i liknande situationer:

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/pWXeoW/treneren-karlsson-vil-studere-klaebo
Citera
2022-01-15, 12:43
Medlem
Nog för att Frida var rejält klantig och tanklös men "låt oss vara ärliga", de försöker psyka ner henne (Frida). Hon är för bra. Hoppas innerligt att Frida orkar hålla emot. Hon behöver maximalt med stöttning från lagkamrater och ledare nu, som en borg.

Med tiden kommer även Frida att mogna och bli mer eftertänksamt vuxen dessutom.
Citera
2022-01-15, 12:54
Medlem
Metallharrys avatar
Vem hade kunnat ana att incidenter sker när distansåkare tvingas till att åka sprinter i en tour. Nu var ju inte den mellan Frida och Jessie den enda i den sprinten, långt ifrån. Olyckligt bara att den sker mellan 2 av favoriterna förstås. Vårdslöst, ja absolut men fler incidenter skedde som sagt var. Frida blev dessutom straffad såpass att konsekvenserna blev större för hennes del än för diggins.

Får ärligt lite losermentalitet-vibbar av diggins den här säsongen. Tycks väldigt tvär och har undvikit så många intervjuer det bara är möjligt i mixed zone vad det verkar. Väldigt kort och vill mest bara avsluta så fort som möjligt. Kan det vara så att hon inte klarar av pressen det innebär att vara en av favoriterna, och dessutom under en OS-säsong?
Citera
2022-01-15, 12:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Nog för att Frida var rejält klantig och tanklös men "låt oss vara ärliga", de försöker psyka ner henne (Frida). Hon är för bra. Hoppas innerligt att Frida orkar hålla emot. Hon behöver maximalt med stöttning från lagkamrater och ledare nu, som en borg.

Hon har ju även varit inblandad i en situation under JVM där hon slog någon med staven på upploppet under sprinten.
Citera
2022-01-15, 13:11
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hon har ju även varit inblandad i en situation under JVM där hon slog någon med staven på upploppet under sprinten.

Jag vet att Frida slog staven i backen efter målgång i en sprintfinal, men du får gärna länka till en källa som säger att hon även slog en av konkurrenterna.
Citera
2022-01-15, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom

Vill se en utveckling mer mot Foppa-hållet.
Citera
2022-01-15, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
På svenska: nästan enhällig upprördhet är en otrolig sak att bevittna. Låter inte extremt i mina öron, möjligen något värre på engelska. Och en ursäkt har hon ju fått.
[/url]

Jag tänker på gåsdun här
Citera
2022-01-15, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Intressant läsning, Jessie Diggins blog om tds
https://jessiediggins.com/you-can-do-hard-things/
Frågan är om ilskan mot Frida Karlssons har lagt sig

Ynkligt av Diggins. Vågar inte skriva rakt ut vad hon själv tycker, men ALLA var jätteupprörda på Frida så då kunde hon själv släppa det.

Det verkar inte så Jessie, eftersom du kände dig manad till detta fittiga, passivt aggressiva inlägg.

Tjej på högstadiet - nivå…
Citera
2022-01-15, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobodybeatsthebeat
Någon som vet om någon svensk jagare har lämnat sin hamn? Och kungen ska ju befinna sig på någon av båtarna beväpnad till tänderna. Visst hade jag väl också hellre blivit sänkt av Ryssland på Östersjön som svensk kung än hjärtinfarkt vid någon brocermoni i Kiruna lixom.
Å skidorna funkar bra?
Citera
2022-01-15, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Vill se en utveckling mer mot Foppa-hållet.
Tjaa, jag vet inte jag.
Mer "offensiv tackling" än det Frida bjöd på klarade väl inte ens Foppa av?! ;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in