Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Samtliga torde ha annat att tänka på framöver än en fadäs i TdS som det dessutom offentligt betts om ursäkt för.
Dock så kommer inte Frida att synas till i närheten av ett sprintspår i OS.
Bakgrunden är alltför svår för att ignoreras och alla ögon kommer att vara på Fridas uppträdande i sprint en tid framöver.Hennes kudde är helt borta i sprint.Minsta lilla fadäs kommer att slås ned på.
Sådant kommer att ändra sig,men den nödvändiga komponenten för detta stavas tid.
Jag misstänker starkt att Frida kommer vara en av de minst populära åkarna på damsidan i OS. Att hon bett om ursäkt är bra, men hon hade nog behövt stanna i tds och åkt resterande lopp och pratat med konkurrenterna för att det verkligen ska förlåtas. Jessie skriver ju bloggen nu långt efteråt och det är rätt tydligt att hon fortsatt är rätt arg (eller besviken eller vad man nu ska använda för ord) på Frida.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lime32
Egentligen borde väl detta skett redan för tre år sedan när hon viftade med staven i Stupaks ansikte i Quebec men då överskuggades det ju av Stupaks reaktion och det kunde väl till viss del ursäktas av att hon var övertänd junior. Sen har det ju dessvärre fortsatt lite i samma stil med llte vårdslös åkning och incidenten i touren fick bägaren att rinna över.
Sen hade väl Frida maximal otur i vem hon råkade kapa, inte bara en av storfavoriterna i touren utan även en av de mer populöra åkarna som man gärna tar parti för.
Men överlag gör ju sig Ebba och Frida väldigt dåligt med åkare runt sig och det händer lite för ofta att de är inblandade i olika incidenter.
Jag tycker det är en väldig skillnad mellan Ebba och Frida. Ebba har bristande teknisk medan Frida kör vårdslöst/respektlöst. Ebba har dessutom en personlighet som få lär irritera sig på.
Vad gäller händelsen med Stupak tycker jag dock inte det är Fridas fel, hennes stav slår ju mot Stupaks och slås på så vis upp mot Stupaks ansikte.