2022-01-13, 22:30
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Bra skrivet... Nu är det klargjort om "mannen med pilotglasögon".
Knepigt att vissa här vill ha den mest skumma personen kring Helenas försvinnande helt avförd och ej misstänkt?
Luddigt skrivit, vem har helt avfört "pilot"?
Inte jag åtminstone!
Så sluta anklaga vitt och brett!
Det är polisen som SKRIVIT att den som innan C.L anhölls är avförd som misstänkt!
Men som med allt annat kan det ju komma material som de finner skäl för en ny anhållan av den s.k.. pilot!
Du och ugglan har noll läsförståelse!
Vad håller ni på med?
Skriver inte så långa inlägg som ugglan, så hur svårt kan det vara att läsa hela mina inlägg?
Citera
2022-01-13, 22:44
Medlem
Sedan är det ju ett fint sätt att komma undan med att säga att man inte minns nåt, jag tror att han har haft ett gott öga till henne hela kvällen, även på festen innan, han såg nog sin chans när hon följde med in i bilen , när hon inte visade intresse, blev han aggressiv hon öppnar dörren, hon sticker han efter,
Sedan är det nog inte meningen att döda henne, men det blir våldsamt får ner henne på marken, kanske stryper henne man forslar bort henne
Men den här personen har inte en susning vad som hänt på kvällen!
Citera
2022-01-14, 00:20
Medlem
rubin22s avatar
Publicerat lördag 10 augusti 2019 kl 06.00
Den man som polisen utrett för Helena Anderssons försvinnande i Mariestad 1992 är inte längre misstänkt för mord.

Den här mannen, som vi i reportageserien Fallet Helena benämnt "Mannen i pilotglasögon" har varit aktuell i den här utredningen i över 20 år, men har hela tiden nekat till att ha något med försvinnandet att göra.

2017 delgavs han misstanke om mord på Helena Andersson. Han anhölls då, förhördes och släpptes kort därefter. Sedan dess har utredningen mer eller mindre stått still.

Misstankarna mot mannen grundades bland annat på:

https://sverigesradio.se/artikel/7276770
Citera
2022-01-14, 00:22
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
https://sverigesradio.se/artikel/7276770
Oj, du föregick mig, vilka idioter det finns här!
Man blir ju nästan mörkrädd?

Inte konstigt att denna tråd inte kommit någon vart på 15 år!
Citera
2022-01-14, 00:46
Medlem
rubin22s avatar
Självklart vet de som var i närheten av H.A denna kväll/natt vem som var i hennes närhet, hjälpte henne ringa, var förtjust i henne, vem denna person är? Ja vem är det egentligen?
Jag vet åtminstone inte helt 100%!
Om det är K.M som vissa tror, kan han ju faktiskt ha fyllnat till rejält och t.ex. somnat på en parkbänk i Mariestad eller så är han skylig till H.A försvinnande?
Senast redigerad av rubin22 2022-01-14 kl. 00:50.
Citera
2022-01-14, 15:04
Medlem
Prinzezzans avatar
Vittnen ska ha sett Helena stå vid en bil på en gata nära sitt hem, där hon ska ha pratat med en man i bilen. Detta ska ha varit omkring ett par veckor innan hon försvann. Är det någon som kommer ihåg om det har talats om i tråden hur denna bil såg ut? Dessutom, vilka var det som såg detta? Jag har för mig att det var ett par grannar, men är inte säker. Någon som vet?
Citera
2022-01-14, 19:01
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Vittnen ska ha sett Helena stå vid en bil på en gata nära sitt hem, där hon ska ha pratat med en man i bilen. Detta ska ha varit omkring ett par veckor innan hon försvann. Är det någon som kommer ihåg om det har talats om i tråden hur denna bil såg ut? Dessutom, vilka var det som såg detta? Jag har för mig att det var ett par grannar, men är inte säker. Någon som vet?

Jag kan inte vara dig behjälplig med någon egentlig exakthet, men visades inte en ljus bil på en arrangerad bild om det där mötet här i tråden för inte så länge sedan? Mig veterligen har det aldrig framgått vilka de person var som ska ha sett bilen och Helena, men det är väl en högst rimlig gissning att det var grannar eller förbipasserande "promenadörer".
Senast redigerad av Ugglan. 2022-01-14 kl. 19:05.
Citera
2022-01-14, 19:26
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag kan inte vara dig behjälplig med någon egentlig exakthet, men visades inte en ljus bil på en arrangerad bild om det där mötet här i tråden för inte så länge sedan? Mig veterligen har det aldrig framgått vilka de person var som ska ha sett bilen och Helena, men det är väl en högst rimlig gissning att det var grannar eller förbipasserande "promenadörer".

Jag har inte varit inne här så mycket den senaste tiden, men jag ska läsa bakåt i tråden och se om jag hittar något. Tack för svar!
Citera
2022-01-14, 23:06
Medlem
Säger som Ingemar Stenmark, "Hä löns int förklar för den som int begrip"

Ang "mannen med pilotglasögon" som fortfarande är misstänkt av polisen för iblandning av försvinnandet av Helena A.

Av åklagaren avförd och ej längre misstänkt för mordet på Helena A.

Fattar Ni inte nu så !!!
Citera
2022-01-14, 23:13
Medlem
Jubberos avatar
Citat:

Ang "mannen med pilotglasögon" som fortfarande är misstänkt av polisen för iblandning av försvinnandet av Helena A.

Fattar Ni inte nu så !!!

Hä ä int svårt å begrip din ståndpunkt.
Je tyck annerledes.
Citera
2022-01-14, 23:45
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Fattar Ni inte nu så !!!

Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Hä ä int svårt å begrip din ståndpunkt.
Je tyck annerledes.

Man måste ju förstå att bara för att "mannen med pilotglasögon" inte längre är officiellt misstänkt, betyder inte det att polisen bara har droppat honom och typ kastat mappen. Självklart finns han fortfarande med. Jag kan lova att Kalla fall har undersökt möjliga kopplingar mellan honom och CL. Till exempel.
Citera
2022-01-15, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Man måste ju förstå att bara för att "mannen med pilotglasögon" inte längre är officiellt misstänkt, betyder inte det att polisen bara har droppat honom och typ kastat mappen. Självklart finns han fortfarande med. Jag kan lova att Kalla fall har undersökt möjliga kopplingar mellan honom och CL. Till exempel.

Avförd och ej längre misstänkt.

Sedan är personliga åsikter och spekulationer fria, men inger inget som leder framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in