2022-01-14, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Men hur mycket ska du vrida och vända på saker? Jag motbevisade dina påståenden med fakta, så tydligen har inte Liverpool köpt sig någon framgång mer än någon annan under denna period. Inte ens fakta slängd i ansiktet får dig att säga att du hade fel.
Jag beundrar ditt försök men det är ett hopplöst uppdrag du tagit dig an. Men skoj att läsa lite old stories och hur det var då vilket man kanske borde haft lite mer koll på än man har men men. Tack oavsett !

@Frysen
Håller med dig att ni borde skapat lite mer bra lägen, sen gör ju Arsenal en väldigt bra defensiv insats i det stora hela och ligger extremt lågt med hela laget. På detta har ni en dålig dag med väldigt lite rörelse på anfallare - de blir det väldigt svårt. Utvisningen var för er del förödande för spelet var mycket bättre 11-11 än 11-10. Och Minamino skall ju sätta sitt läge alla dagar i veckan.

Är Ramsdales boost-period slut nu? Har som sagt varit förvånad över hur grymt bra han presterat (och jämt utan misstag) men igår gör han ett flertal väldigt udda ingripande som mycket väl kunde resulterat i både ett eller två mål i baken.
Citera
2022-01-14, 12:00
Medlem
Drickbacks avatar
Till generalen som hävdar de dominerade igår!

Bollinnehav 77/23
Skott 17/3
Skott på mål 1/1
Passningar 582/95
Förväntade mål 1.12/9.56
Citera
2022-01-14, 13:44
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Jag beundrar ditt försök men det är ett hopplöst uppdrag du tagit dig an. Men skoj att läsa lite old stories och hur det var då vilket man kanske borde haft lite mer koll på än man har men men. Tack oavsett !

@Frysen
Håller med dig att ni borde skapat lite mer bra lägen, sen gör ju Arsenal en väldigt bra defensiv insats i det stora hela och ligger extremt lågt med hela laget. På detta har ni en dålig dag med väldigt lite rörelse på anfallare - de blir det väldigt svårt. Utvisningen var för er del förödande för spelet var mycket bättre 11-11 än 11-10. Och Minamino skall ju sätta sitt läge alla dagar i veckan.

Är Ramsdales boost-period slut nu? Har som sagt varit förvånad över hur grymt bra han presterat (och jämt utan misstag) men igår gör han ett flertal väldigt udda ingripande som mycket väl kunde resulterat i både ett eller två mål i baken.
Tack, då var iaf inte den nedlagda tiden helt meningslöst.

Ja, har undvikit disskutioner med honom nu men när han rent av sitter och ljuger för folk som kanske inte riktigt har koll så blir man ju lite frustrerad bara.

Den "farbrorn" som han troligtvis bara läst om i någon artikel från denne Cityreporter och därför inte kan namge honom är Thomas Valentine Williams, som var den störta innehavaren i Liverpool FC, och efter andra världskriget så gick han inte tillbaka till sin business utan till Liverpool FC enbart, och med tanke på att han var den största innehavaren av delar i LFC (1000 st) så kunde han ensam utse vem som sitter på poster i liverpool. Det var han som anlitade Shankly. Och det är lutigt hur Generalen vill påstå att han gjorde liverpool till den första plastklubben då Thomas har blivit känd för personen som införde en "youth policy" i Liverpool, där exempelvis Callaghan och Byrne som var "hans pojkar" kom fram via just detta projekt.

Han var även inblandad (via sin fader) i "delningen" som folk kanske inte visste om ens har hänt, men Everton som klubben i Liverpool hette (som även hans far var inblandad i) delades i 2 delar, ena blev Liverpool och den andra blev Everton, som flyttade från Anfield till Goodison och så fick nya Liverpool ta över de Gamla Evertons pitch på Anfield. Där var de båda med i skapandet av nya Liverpool, den kille som Generalen kallar för Roman Abramovic haha, kan det bli mer äkta än såhär tänker jag?

Thomas höll på med bomulls industrin innan kriget men efter kriget stängde staden sina fabriker så då slutade han helt med dem affärerna och gick helhjärtat in i Liverpool, så han hade egentligen inte en drös med pengar heller då han faktiskt enda inkomstkälla var just en fotbollsklubb.

Vet inte men Generalen säger att han kan hela historian och har fog för att kalla liverpool för den första plastklubben, jag undrar fortfarande vad han menar med det, först antog jag att det var för att liverpool köpte spelare för oerhörda summor (Ja, varför kallar man annars Thomas för dåtidens Roman?) men när jag visade att Arsenal faktiskt köpte för mer än Liverpool och hade sämre Netspend så var det ju inte alls det han menade, men har inte fått fram vad än, då han troligtvis målat in sig i ett hörn ännu en gång.

Jag skulle kalla Thomas "T.v" för det absolut motsatta till vad Roman är.
Senast redigerad av Imbaz 2022-01-14 kl. 13:49.
Citera
2022-01-14, 13:52
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon

Det var väl ingen spelare i vare sig Arsenal eller Liverpool som hade en särskilt lyckad dag på jobbet igår. Vad jag har sett efter matchen så uttalade sig Ramsdale på twitter där han berättade att han är högst medveten om att hans prestation inte var som förväntat. Det är ingen enkel match borta mot Liverpool på Anfield med en man mindre i 70 minuter. Arsenal har det extra tufft på Anfield då Arsenal vann ligan just på Anfield 26/5 1989 (Fever Pitch).

Det jag gillar med Ramsdale är att han är en riktigt härlig karaktär som vi behöver fler av inom fotbollen.
Titta gärna på när Ramsdale blir intervjuad av sin kollega, målvakten Ben Foster:

Hur övergången till Arsenal gick till:
https://www.youtube.com/watch?v=4nnghKvIWZ4
När Arsenal mötte Leeds i ligan och Ramsdale plockade upp inkastade mynt till ett värde av £17.
https://www.youtube.com/watch?v=mkWR2wlR7qo
BONUS:
Seaman intervjuar Ramsdale
https://www.youtube.com/watch?v=PxXsGdfez50
Citera
2022-01-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Tack, då var iaf inte den nedlagda tiden helt meningslöst.
Nej det skulle jag inte säga. Väldigt intressant läsning så återigen tack för du tog dig tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Det var väl ingen spelare i vare sig Arsenal eller Liverpool som hade en särskilt lyckad dag på jobbet igår. Vad jag har sett efter matchen så uttalade sig Ramsdale på twitter där han berättade att han är högst medveten om att hans prestation inte var som förväntat. Det är ingen enkel match borta mot Liverpool på Anfield med en man mindre i 70 minuter. Arsenal har det extra tufft på Anfield då Arsenal vann ligan just på Anfield 26/5 1989 (Fever Pitch).

Det jag gillar med Ramsdale är att han är en riktigt härlig karaktär som vi behöver fler av inom fotbollen.
Titta gärna på när Ramsdale blir intervjuad av sin kollega, målvakten Ben Foster:

Hur övergången till Arsenal gick till:
https://www.youtube.com/watch?v=4nnghKvIWZ4
När Arsenal mötte Leeds i ligan och Ramsdale plockade upp inkastade mynt till ett värde av £17.
https://www.youtube.com/watch?v=mkWR2wlR7qo
BONUS:
Seaman intervjuar Ramsdale
https://www.youtube.com/watch?v=PxXsGdfez50
Inget emot honom som sådan, var bara att det för denna säsongen inte direkt varit likt honom att famla runt på det sättet, iaf inte i de matcher jag sett. Så var mer bara om hans första period har varit en överprestation eller om han faktiskt besitter den kapaciteten över tid.
Däremot skall du ha tack för länkarna med intervjuerna - sjukt skön kille verkar det som Garva som fan när han prata om bantern och så.
Citera
2022-01-14, 20:37
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Farsen med uppskjutna matcher fortsätter. Burnley-Leicester spelas inte i helgen. Och mest troligt blir det inget Londonderby mellan Arsenal och Spurs då det verkar som att Arsenal begärt att få matchen uppskjuten på grund av för få spelare. Och då är dom flesta seplare som saknas inte ens covidsjuka, utan vanliga skador, och afrikanska mästerskapen ivägen. Lägg därtill att man räknar med Xhaka som drog på sig ytterligare ett korkat rött kort land de spelare som saknas. Och därtill kan man lägga till att Arsenal nyligen lånade ut en a lagsspelare i Maitland Niles som annars hade varit tillgänglig. Man begär nu att få matcher uppskjutna på grund av ens egna korkade beslut, eller sina spelares korkade beslut. Som sagt detta utnyttjas bara. Inte Arsenals fel egentligen, utan FA. Klart att Arsenal gör detta när andra lag satt det i system. Motståndaren Spurs har ju gjort det tidigare och ska inte gnälla som dom verkar göra nu. Sen har vi ju nyligen Liverpool som lyckades få matchen mot just Arsenal uppskjuten på grund av 40 felaktiga tester som dom gjorde plus skador/Afcon.

Ser dessutom detta lag postat från Arsenal Mania som en möjlig startelva trots alla bortfall.

Ramsdale
White Gabriel Holding Tierney
Martinelli Patino Lokonga Tavares
Laca Eddie

Möjligtvis att Tierney var skadad. Allrså bara spelare från A laget i princip. Som värvats för över miljarden. Nog närmare 2 miljarder. Bara fylla på med ungdomsspelare från sin akademi som man lägger ned miljarder på och spela matchen.
Citera
2022-01-14, 21:07
Moderator
zanteras avatar
Ganska löjligt om Arsenal försöker få matchen uppskjuten. Man planerar väl ändå sin säsong med sin trupp i åtanke? Och att Afrikanska Mästerskapen spelas är ju något man visste om sen länge. Att man då dessutom skeppar iväg Maitland-Niles (som kan spela CM) och lägger alla ägg i Xhaka korgen (för han har ju visat att han går att räkna med) så är det ju inte konstigt att det blir som det blir nu.
Citera
2022-01-14, 21:18
Medlem
Drickbacks avatar
Arsenal satsar väl allt på cupen eller kanske fegar att möta Tottenham. Liknade tongångar fick Liverpool höra när de fick massa feltester hur man nu kan vara skyldig till det 😳
Citera
2022-01-14, 21:26
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Arsenal satsar väl allt på cupen eller kanske fegar att möta Tottenham. Liknade tongångar fick Liverpool höra när de fick massa feltester hur man nu kan vara skyldig till det 😳

Är väl snarare Spurs som är fega och föredrar att möta ett kraftigt decimerat Arsenal istället för att spela ett riktigt derby mellan lagens ordinarie uppställningar. Men jag förstår att dom vill genomföra matchen nu.
Citera
2022-01-14, 22:02
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Är väl snarare Spurs som är fega och föredrar att möta ett kraftigt decimerat Arsenal istället för att spela ett riktigt derby mellan lagens ordinarie uppställningar. Men jag förstår att dom vill genomföra matchen nu.
Samma feghet som Arsenal när Liverpool ville ställa in? *ironi*

Behöver lag ställa så är det okej, de ska trots allt få in de/den i schemat någongång 🙃
Citera
2022-01-14, 22:16
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Samma feghet som Arsenal när Liverpool ville ställa in? *ironi*

Behöver lag ställa så är det okej, de ska trots allt få in de/den i schemat någongång 🙃

Det var inga vilda protester från Arsenals håll direkt Det såg rätt prekärt ut redan då. Bägge lagen hade ju ungefär samma förutsättningar igår.

Men ja FA har ju målat in sig i ett hörn nu med reglerna dom satte upp. Det räcker alltså med ett enda Covid-fall om man inte kan få ihop 13 utespelare + målvakt i övrigt för att få en match uppskjuten som reglerna är satta.
Citera
2022-01-14, 22:47
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Det var inga vilda protester från Arsenals håll direkt Det såg rätt prekärt ut redan då. Bägge lagen hade ju ungefär samma förutsättningar igår.

Men ja FA har ju målat in sig i ett hörn nu med reglerna dom satte upp. Det räcker alltså med ett enda Covid-fall om man inte kan få ihop 13 utespelare + målvakt i övrigt för att få en match uppskjuten som reglerna är satta.
Såg snyggt ut att de ville spela trots de knappast hade lag 😂😂
Säkert hela, utvilade och friska till torsdag
Senast redigerad av Drickback 2022-01-14 kl. 22:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in