2022-01-14, 21:37
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Samma gäller väl vaccinet?

Precis! Experimentera med barn o vaccin utan att tänka på barnens bästa är bisarrt.

Barn blir inte sjuka av Omicron!
Citera
2022-01-14, 21:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngLittle
Då undrar jag ju lite stillsamt varför du hänvisade till den alldeles nyss i ditt inlägg?

De är epidemologer😄
Citera
2022-01-14, 21:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Precis! Experimentera med barn o vaccin utan att tänka på barnens bästa är bisarrt.

Barn blir inte sjuka av Omicron!

Ligger 1000 barn på sjukhus i USA efter att de smittats med Omikron.
Citera
2022-01-14, 21:49
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Gissningar menar menar du😄
I mitten / slutet av februari blir det nog lite lugnare ja.

Nej du lilla gubben! Den går vi inte på.

Du har sagt att peaken kommer i slutet av februari.. Du kommer ha så in i helvete fel.

Att påstå att det blir lugnare i mitten/slutet av februari kan vilken efterbliven människa som helst räkna ut om peaken kommer inom någon vecka.

För övrigt har FoHM sagt tydligt att det är scenarier. Jag tycker du skall slå upp vad det betyder!
Citera
2022-01-14, 21:50
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:

Har du kollat videon jag länkade till om just dessa barn?
Jag tycker du skall läsa på lite innan du skriker ut dina skräckhistorier
Citera
2022-01-14, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det verkar det ju vara? De andra går inte djupt ner i lungorna
Du har fel om det också! ” Coronavirusinfektion kan ibland också drabba de nedre luftvägarna, vilket ger bronkit eller lunginflammation.” Då pratas det alltså om de gamla coronavirusen..
https://thl.fi/sv/web/thlfi-sv
Citera
2022-01-14, 21:55
Medlem
Citat:
Det verkar det ju vara? De andra går inte djupt ner i lungorna (det kanske inte omikron gör heller i och för sig, vet inte om detta är utrett än), och inte heller ger de sig på endotelet, eller förstör människors lukt- och smaksinne (för vissa permanent verkar det).
Det här med tillfällig förlust av lukt och smaksinne är inget unikt för corona, haft det själv när jag hade influensa för runt 20 år sedan. De som haft det en längre tid beror nog mest på individen. Hade själv ingen sådan förlust när jag själv hade corona..
Citera
2022-01-14, 21:56
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Rätt bokstavlig mening, men än sen? Det ligger sannolikt även 1000 barn på sjukhus efter att ha ätit glass, men inte för att de ätit glass. Precis som att de inte nödvändigtvis ligger där för att de har corona. Handen på hjärtat, hur många världen över tror du ligger på sjukhus efter att ha vaccinerat sig?
Citera
2022-01-14, 21:59
Bannlyst
Citat:

Det bor 73,1 miljoner barn i USA. Det innebära att 0.00001367989 av alla de barnen är inlagda på sjukhus med covid 19.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/usa-s-demografi-kraftigt-forandrad
Citera
2022-01-14, 22:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du har fel om det också! ” Coronavirusinfektion kan ibland också drabba de nedre luftvägarna, vilket ger bronkit eller lunginflammation.” Då pratas det alltså om de gamla coronavirusen..
https://thl.fi/sv/web/thlfi-sv

Du länkade inte till en artikel om de gamla coronavirusen, utan till en finsk sida med information om det nya coronaviruset...
Citera
2022-01-14, 22:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det här med tillfällig förlust av lukt och smaksinne är inget unikt för corona, haft det själv när jag hade influensa för runt 20 år sedan. De som haft det en längre tid beror nog mest på individen. Hade själv ingen sådan förlust när jag själv hade corona..

Fast coronan verkar dessutom kunna gå ända upp i hjärnans luktbulb - alltså det ställe i hjärnan som omvandlar aktionspotentialerna från näsan till vår luktupplevelse - och förstöra den permanent. Det är alltså värre än lokalt i näsan.
Senast redigerad av Merwinna 2022-01-14 kl. 22:34.
Citera
2022-01-14, 22:13
Medlem
Citat:
Du länkade inte till en artikel om de gamla coronavirusen, utan till en finsk sida med information om det nya coronaviruset...
Citatet var från siten jag länkade till och handlade alltså om de gamla coronavirusen.
https://thl.fi/sv/web/infektionssjukdomar-och-vaccinationer/sjukdomar-och-bekampning/sjukdomar-och-sjukdomsalstrare-a-o/coronavirus
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-01-14 kl. 22:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in