2022-01-14, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Vad heter de ryska fordonen man ser i twitter videon - de liknar den tyska PUMA vagnen - som ju var scoutförband som låg långt bakom fiendes linjer

https://www.militaryfactory.com/armor/detail.php?armor_id=365

Jag skrev det i inlägget ovan.. BTR-82A
2022-01-14, 20:49
Medlem
Finnarna påstår att dessa fartyg inte har kränkt finska territorialvatten och att ryska fartyg dagligdags patrullerar i området och anlägger bla i st petersburg och kaliningrad.
Finnar håller mycket låg profil om inte det gäller områdeskränkningar.
I motsats till Sverige!
2022-01-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Jag skrev det i inlägget ovan.. BTR-82A

Danke ..

Verkar vara snäppet värre än Bradley.
2022-01-14, 20:56
Medlem
Den svenska patrullen på Gotland väckte en skattparoxysm? heter det så?
bland mina släktingar i den svenskfinska skärgården!
2022-01-14, 21:10
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PKsluddret
Från dom nedmonterade mobförråden, där borde det finnas en del
Om nånting är nedmonterat, så betyder det att det inte längre finns.

Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Nej. Där är det tomt.
Alla AK4.or har väl gått till hemvärnet, Mausern är väl borta/sålda sedan länge.

Citat:
Ursprungligen postat av PKsluddret
Det tror jag inte, det här är bara trams ändå, ett försök att rikta fokus från annat håll och det faktum att Joe Biden är senil
Ursäkta, men du verkar inte ha en siffra rätt.
2022-01-14, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Finnarna påstår att dessa fartyg inte har kränkt finska territorialvatten och att ryska fartyg dagligdags patrullerar i området och anlägger bla i st petersburg och kaliningrad.
Finnar håller mycket låg profil om inte det gäller områdeskränkningar.
I motsats till Sverige!
Det är för att finland till skillnad från Sverige lever på riktigt och ser att Ryssland inte är ute efter att storma stränderna.

Det är 100%ig vänsterpropaganda som utspelar sig. Bara det.
2022-01-14, 21:20
Medlem
Nu när militären snabbförstärker försvaret på Gotland på ett sätt som inte setts i modern tid funderar jag lite på i vilket läge som delar av vårt regeringsorgan skulle sättas i skyddad ledningscentral.. vilken nivå på upptrappning krävs för det.. någon som vet?
2022-01-14, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Ja ok. Så stormakter får annektera mindre länder. Synd att Ukraina inte hann gå med i Nato då.
Sovjetfolket är fan inte uppblandat och har inte någon gemensam kultur. Skiten hålls ihop genom tvång och militär makt.

Du ändrar tema. Det är för att du inte vet riktigt hur saker och ting ligger till.

Jo, dessa länder har från forna Sovjet har börjat hitta tillbaka till varandra allt mer. Ukraina ville också vara med, men deras ledare och regering störtades av Victoria Nudelman, Soros och CIA. Istället placerades deras gean kabalkamrater som marionetter på posterna. Idag är Ukraina lika mycket "demokratiskt" som Sverige är.
2022-01-14, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pfizervaccinslayer
Det är för att finland till skillnad från Sverige lever på riktigt och ser att Ryssland inte är ute efter att storma stränderna.

Det är 100%ig vänsterpropaganda som utspelar sig. Bara det.
Håller med dig till viss del
Ett fel har du = det grundläggande felet inte vänsterpropaganda utan ett typiskt gammelkapitalist dito!
2022-01-14, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
OK då vet vi vad du tycker Såg du Zeitgeist och insåg att pengar skapas ut luft? Och nu vill du ersätta denna byteshandel med din egen valuta som är gjord av Sibirisk Gas?

Ehh, ja, det är så verkligheten ser ut. Det är väst som är på väg ut. Resten av världen växer och går en annan väg. Råvaror, starka ledare, homogen befolkning med liknande kultur, stark militär, kärnfamiljen och välutbildade människor, där är framtiden.

Väst har inget av detta kvar mer än USAs kärnvapen.
2022-01-14, 21:32
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Du ändrar tema. Det är för att du inte vet riktigt hur saker och ting ligger till.

Jo, dessa länder har från forna Sovjet har börjat hitta tillbaka till varandra allt mer. Ukraina ville också vara med, men deras ledare och regering störtades av Victoria Nudelman, Soros och CIA. Istället placerades deras gean kabalkamrater som marionetter på posterna. Idag är Ukraina lika mycket "demokratiskt" som Sverige är.
Nej. Det är du som inte har den blekaste aning om hur läget är. Vare sig i Ryssland, Ukraina eller Sverige.
2022-01-14, 21:35
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Nu när militären snabbförstärker försvaret på Gotland på ett sätt som inte setts i modern tid funderar jag lite på i vilket läge som delar av vårt regeringsorgan skulle sättas i skyddad ledningscentral.. vilken nivå på upptrappning krävs för det.. någon som vet?

Lite av poängen är att sådant är hemligt och icke definierbart av allmänhet. Det ska vara svårt att mäta nivå av beredskap.
Men om jag får gissa lite, en sådan beredskap sker om det uppstår rejäla gränskränkningar i samband med allt detta övriga skrammel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in