2022-01-14, 20:17
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Inte ens du Kubun, kan anse att Esb verkar vara ekonomiskt oberoende (om inte annat så har han inte tillgångar för att betala sina räkningar).

Fakta är att kronofogden har varit efter Esb och Esb har inte betalat, ev möjliga tillgångar oavsett.

Att tillvarata Esbs intresse verkar vara något som står lågt på din agenda, liksom hos Esbs ombud. Personligen kan jag tycka synd om Esb, att Esb nu bara mjölkas torr på de flesta av sina resterande tillgångar av sina ombud.
Den här spelade omtänksamheten om Esbjörns ekonomi är verkligen patetisk och mycket mer än så. Det är bara dimridåer för å täcka upp Ebbas illdåd att ta ifrån honom hans hus. Esbjörn är inte i behov av mer pengar än vad han får in från sin månatliga pension. Så är det! En åldring av hans kaliber har inga vidlyftiga utgifter. Det är hans hus som är hans VERKLIGA tillgång inte några nuffror på hans bankkonto.
2022-01-14, 20:20
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Kubun, jag ser din upprördhet. Det är dock inte tafflighet, utan medvetna lagbrott som Esbs nuvarnde ombud riskerar att ha gjort iom sina inlagor. Det är en ganska allvarlig sak som Esbs nuvarande ombudet har riskerat att ha gjort.
När du säger å två gånger till på köpet att han RISKERAR....osv. så får min uppfattning om att det bara är en fjäder å ingen höna näring. Ja vi får som sagt(?) se vad som framkommer om detta. Jag tror ZERO!
2022-01-14, 20:23
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
🤣🤣🤣🤣🤣
"Yrkesutövning"
I vilket yrke då?
Rättshaveristiskt kluddande?
🤣🤣🤣🤣🤣
Hur har du kunnat missa att han var Esbjörns första juridiska ombud i denna tvist. Om tingsrätten godkänner ett juridiskt ombud, får du nog acceptera att det var den rollen han hade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Kan som sagt inte detaljerna då jag sätter juridiken sekundärt i denna husaffär då jag inte har någon vilja att få Ebba dömd för brott. Bara att hon döms av folket och resten av KD så KD kan resa sig som en fågel Fenix ur Ebbas aska.
Kunde väl aldrig tänka mig att du vill ha ngn "folkdomstol", för om vi haft det så hade din kompis grisen binninge varit rådbråkad, hängd, halshuggen, styckad och bränd på bål för länge sedan.

Idioten Tersaeus hade fått dra tillbaka sitt överklagande efter att mobben stått utanför hans Särövilla med hackor, liar och facklor.

Esbjörn hade inte vågat sticka näsan utanför Odalgården under resten av sitt liv, inte Majkgård heller.

Piff & Puff i Hestra hade fått livnära sig på tiggeri.

Så att någon "döms av folket" kan sluta med förskräckelse och tyvärr var det väl just en "dom från folket" som kräket binninge hoppades på när han drog igång mediadrevet.

Kådisarna tror jag betackar sig för dina omsorger om deras parti.
Senast redigerad av ksitpeks 2022-01-14 kl. 20:27.
Medlem
Q6s avatar
Citat:
För jävligt, ja Esbjörn har verkligen fått sånt oerhört lidande av Ebba. Inte heller här rår Esbjörn för situationen. Han hänger helt enkelt inte med från innan Ebba klampade in och nu är det stört omöjligt för honom att se alla turer å inte blir han hjälpt av dåliga ombud som du så riktigt påpekar. Ja jag hoppas också som du att han får pengar över till detta så han slipper dö med skulder - med hus eller inte....

Om Esbjörn dör djupt skuldsatt så skall du nog rikta ditt hat mot Binninge som kluddade till det.
2022-01-14, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Hur har du kunnat missa att han var Esbjörns första juridiska ombud i denna tvist. Om tingsrätten godkänner ett juridiskt ombud, får du nog acceptera att det var den rollen han hade.
🤣🤣🤣🤣🤣
-Hej, jag heter Johann.
-Vad har du för yrke?
-Jag är juridiskt ombud.
🤣🤣🤣🤣🤣
2022-01-14, 20:29
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Jaså, vad då? Jag har uppfattat det ni tjattrat så mycket om som att han använt någons hemsida och där hittat ett någorlunda motsvarande hus och så lämnat in det som en värdering av Esbjörns fastighet - som sagt det är marken som är det värdefulla!

Vad menar du han gjort klippt å klistrat som Marjasin? Ja då kan det vara värre för Sture. Kan som sagt inte detaljerna då jag sätter juridiken sekundärt i denna husaffär då jag inte har någon vilja att få Ebba dömd för brott. Bara att hon döms av folket och resten av KD så KD kan resa sig som en fågel Fenix ur Ebbas aska.

Han har påstått att en fastighetsmäklare har gjort en värdering vilket denna mäklare påstår att han inte har gjort. Det är inte bara taffligt, det är förfalskning av bevis.

Hur många fler ”bevis” är förfalskade ?
2022-01-14, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Binninge, Pernroth Lüllmaa och Majkgård drog upp riktlinjerna för den mediala utpressningen för att få Ebba Busch mör och därigenom backa ur från affären. Varför skulle någon av dem lämnas utanför det som sker? Det är deras plan som pågår.

Som ledarens hantlangare kallar du medias granskning av Ebba Busch framfart mot Esbjörn i domstolarna, för medial utpressning.

Ebba Busch har verkligen lyckats mobilisera mobben i sin kamp mot en åldring. Hennes kamp har pågått i två år med stormtrupper på detta forum, men i det offentliga är det ingen som varken vågar kritisera eller stödja henne.

De som går henne emot är fiender som ska skandaliseras, förtalas och avhumaniseras i offentligheten för att relativisera och berättiga att äganderätten till den bostad hon utsett som sin, blir hennes till varje pris, i en rättstvist som borde avskräcka vem som helst att driva orätt i domstol. Nu är de personer som smutskastas av dig, äldre människor som råkar illa ut bara för att de är vänner med Esbjörn, och stödjer honom, i en svår tid där Ebba Busch utsätter dem alla för plågor.

Partikamraterna är tysta. KD har likt Theo på Sjönära gömt sig under en sten, där de hoppas på att Ebba Busch, deras ledare ror i land denna sunkaffär och att Esbjörn får så att han tystnar.

Är de i KD, likt den övriga befolkningen, i ett limbo där man går med en knuten näve i byxfickan medan politikerna raserar Sverige?

Jag undrar varför det tolereras att Ebba Busch får driva sina privatekonomiska civilprocesser mot en åldring, i det hon kallar för att lösa livspussel, på bekostnad av en enskild medborgare 83 år. Ebba Buschs bostadsaffär sker också på bekostnad av KDs trovärdighet och det övriga Sveriges värdegrund, när det gäller gamla och svaga medborgares trygghet.

I Storbritannien granskar media politiker, och nu sitter Boris löst efter att ha festat under Covid restriktioner. Där ges inte politikerna frisedel för den skit de håller på med. Just nu pågår en debatt i engelsk politik där media diskuterar om man som politiker kan festa medan befolkningen har restriktioner, med högljudda röster, också inom Tory, att Boris Johnsson ska avgå, då han inte lyder de restriktioner hans regering har för den övriga befolkningen. Han kallas för lögnare och det sparas inte på krutet.

I Sverige har vi Ebba Busch som är ute och roar sig i Stockholmsnatten, och sedan söker upp en åldring under pandemin när det var som viktigast att skydda gamla och svaga mot smitta. Ebba Busch prioriterar sitt livspussel, och bussar sina fähundar på en ensam åldring hon sökt upp i syfte att ta över hans egendom.

Under hela pandemin har Ebba Busch utsatt Esbjörn för den påfrestningen det är att ha en domstolstvist där han riskerar förlora sin fastighet. Att Esbjörn är 83 år, borde räcka som orsak att lämna honom ifred.
2022-01-14, 20:30
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
🤣🤣🤣🤣🤣
-Hej, jag heter Johann.
-Vad har du för yrke?
-Jag är juridiskt ombud.
🤣🤣🤣🤣🤣
Ursäkta men jag förstår faktiskt inte vad du finner så hysteriskt roligt. Att Johann befann sig i den här tvisten som yrkesman är inte ifrågasättningsbart.
De ända som är i tvisten som privatpersoner är Ebba och Esbjörn.
Om man inte räknar de hittepå deltagarna som påstås vara delaktiga i den enligt Ebba och enligt trådsanningar här. Det vill säga Majkgård och co. Dock har det inte kunnat presenteras något som liknar bevis på att de skulle vara delaktiga på något annat sätt än som vänner till Esbjörn.
2022-01-14, 20:31
Medlem
Citat:
Den här spelade omtänksamheten om Esbjörns ekonomi är verkligen patetisk och mycket mer än så. Det är bara dimridåer för å täcka upp Ebbas illdåd att ta ifrån honom hans hus. Esbjörn är inte i behov av mer pengar än vad han får in från sin månatliga pension. Så är det! En åldring av hans kaliber har inga vidlyftiga utgifter. Det är hans hus som är hans VERKLIGA tillgång inte några nuffror på hans bankkonto.

Det är inte Esbjörns "hus".
Fastigheten som huset står på sålde han till Ebba för över ett år sedan, tillsammans med grannfastigheten.
2022-01-14, 20:34
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Halleluja på den. JB inblandning i det här har stötts och blötts tillräckligt nu. Och hans gamla dom borde inte få ta mera plats i denna tråd. Vad han fick för dom 2005 saknar fullständigt relevans för denna tråd och det finns trådar att skriva i om man har behov av att älta den eller honom.

Kritik mot honom i denna tråd skulle bara vara relevant om den rörde något han gjort o sin yrkesutövning i just denna process mellan Ebba och Esbjörn. Det har det mig verkligen inte kommit fram speciellt mycket av.

Binninges roll är intressant, kubun har hävdat att Binninge har suttit med i flera timmar vid ett möte där Esbjörn utpressades, det är väl klart att det är intressant om Binninge har varit en del i denna utpressning.
2022-01-14, 20:34
Medlem
Xius avatar
Citat:

Kubun, så en åldring som Esb som till nyligen har haft kronofogden efter sig, ska tydligen nu plötsligt ha möjlighet att betala tio-hundratals, ev miljontals i ombudskostnader. Jag ser utgifterna, men det jag undrar över är inkomsterna för att betala dessa.

Jag ser inte att Esb har betalat skatt för den fastigehet Esb avyttrade till EB, jag ser inte att Esb har avyttrat andra tillgångar t.ex fastigheter som kan bekosta de häftiga kostnade som Esb har för att fortsätta driva detta.

Om inte Esb har tillgångar för att betala processens framdrivande, ser det mer och mer troligt ut att det finns andra parter som betalar Esbs utgifter t.ex andra partier, fack, föreningar mm

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in