2022-01-14, 18:50
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Sträcktider för de 7 bästa nationerna i stafetten ( förstasträckan åker lite längre)

28. Heinz 18.51

Hon gjorde förmodligen misstaget att valla med tomatketchup.
Citera
2022-01-14, 18:55
Bannlyst
Citat:
Sträcktider för de 7 bästa nationerna i stafetten ( förstasträckan åker lite längre)

1. Almibakeva 17.21
2. Nilsson 17.22
3. Braisaz-Bouchet 17.30
4. Roeseland 17.35
5. Chevalier 17.36
5. Vittozzi 17.36
7. Herrmann 17.37
8. Reztsova 17.41
9. Brorsson 17.42
10. Simon 17.49
10. Mironova 17.49
12. Wierer 17.52
13. Voight 17.53
14. Chevalier-Bouchet 17.55
15. Hildebrand 17.56
16. Leshchanka 18.06
17. Skottheim 18.08
17. Kazakevich 18.08
17. Knotten 18.08
20. Kruchinkina 18.09
21. Magnusson 18.11
22. Sanfilippo 18.17
23. Erdal 18.23
23. Vasnetcova 18.23
25. Femsteinvik 18.33
26. Comola 18.33
27. Sola 18.41
28. Hinz 18.51

Stina Nilsson kör sin första VC-stafett och är i toppen av hela fältets sträcktider.😊
Citera
2022-01-14, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Hon gjorde förmodligen misstaget att valla med tomatketchup.

En till som försöker hitta fel som inte finns . Läs en gång till..
Citera
2022-01-14, 19:04
Medlem
RamsesXXs avatar
Citat:
Stina Nilsson kör sin första VC-stafett och är i toppen av hela fältets sträcktider.😊

Skidor har hon åkt förut. Det är skjuta som är det nya för henne.
Citera
2022-01-14, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Snudd. Vi vet alla att Stina har det här i säg. Kan prestera på max i en OS-final när alla blickar är emot henne. Det är då hon trivs. Men så här länge i en annan sport. Hon har psyket helt klart.

Absolut! Spännande 3 veckor nu som kommer..
Citera
2022-01-14, 19:14
Medlem
Citat:

Det är imponerande no doubt,dock med två kantare i stå om jag fattade rätt.
Hursomhelst..givet vissa specifika förutsättningar så kan hon visa sig vara en veritabel OS joker..men scenariot förefaller i skrivande stund vara orealistiskt.

Jag fattar fortfarande inte NÄR Stina skall åka i OS.

Hon passar inte in i nuvarande pussel..och en 92:a följd av topp prestation understryker bryderiet enligt alla matematiska ramar.
Citera
2022-01-14, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag tycker att det var Stina Nilssons bästa insats någonsin i ett skidskyttespår.
Tog hon 30 på världsklass Wierer?För orutinerad och för fladdrig för att få åka stafett i OS..men det finns ju potential i vad som verkade vara för henne närmast optimala förhållanden.

För krokigt åkmässigt för Skottheim.Det är skarpa papper på att få en plats i vad som är världens breddmässigt bästa landslag..och Skottheim missar Peking 2022.

Mycket bra insats av ett B lag från Sverige.Detta klarar inte vi i någon annan disciplin än skidskytte damer.

Väldigt trevligt att se den svårt befläckade Brorsson ge något svar på tal tillbaka och visa att hon inte är endast en liten lort sista skyttet med kniv på strupe.Hon var glad som en höna efteråt,och det kan ju förstås på det rent mänskliga planet.Till stafettplats bör det dock inte räcka likafullt..men en finfin Coronareserv är hon ju.

Anna Magnusson är mitt val jämte Linn-Hanna-Elvira..och har så varit hela tiden.
Drottningssträckan idag visar inte emot.I OS så gäller det stabilitet och tidigare meriter.Det är bara Anna som har det...hon är värd ett OS guld med de problem hon haft,och hon är bäst skickad för jobbet utanför de givna.

Hanna har 1.30 min ledning..och skjuter runda,.Anna har Sola 20 sekunder bakom sig. Sola stressar sig till 1 straffrunda..Anna skjuter lugnt och sansat..åker in lugnt på en fin 2:a plats. Grymt säker på skjutvallen, har pannben..fortfarande lite seg efter julträningen. Hade hon fått ryggen på Simon hade hon varit fastklistrad där och kunnat stressa henne till misstag.
Citera
2022-01-14, 19:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Hursomhelst..givet vissa specifika förutsättningar så kan hon visa sig vara en veritabel OS joker..men scenariot förefaller i skrivande stund vara orealistiskt.

Hon passar inte in i nuvarande pussel..och en 92:a följd av topp prestation understryker bryderiet enligt alla matematiska ramar.

Med som kanske i stafett. Sedan har vi det här med att hon är en vinnare i de stora sammanhangen.

Tycker dock inte man ska ta med henne enbart för som Pichler sa hon kan bli hur bra som helst om fyra år. Ska hon med ska hon kunna ha en chans även nu. Annars är det ju extremt orättvist mot andra som vill med också.
Citera
2022-01-14, 19:22
Bannlyst
Citat:

På sprint. Efter dagens insats vet man vad hon kan när hon har benen och skjuter 1 bom. Nu visserligen med extraskott men detta loppet hade varit en toppinsats med 1 bom.

Linn och Mona får konkurrera om sista platsen. Sprint är en chansgren. En riktigt bra åkare kan just den dagen ta medalj..oavsett om åkaren..i grunden inte är en säker skytt..
Citera
2022-01-14, 19:23
Medlem
Citat:
Hanna har 1.30 min ledning..och skjuter runda,.Anna har Sola 20 sekunder bakom sig. Sola stressar sig till 1 straffrunda..Anna skjuter lugnt och sansat..åker in lugnt på en fin 2:a plats. Grymt säker på skjutvallen, har pannben..fortfarande lite seg efter julträningen. Hade hon fått ryggen på Simon hade hon varit fastklistrad där och kunnat stressa henne till misstag.

Jepp.
Både Anna(detta vet vi ju via tidigare prestationer)såsom Stina gör sig bäst i omgivningar med snabbåkande ryggar.
Ingen av dem klarar att hålla tempo i skidskyttespår själva,särskilt inte Peppes sambo..men det har mindre betydelse i stafett där Magnussons uppgift egentligen "bara" är att bära vatten på rekorderligt sätt.
Dolkstöten skall ju presenteras av systrar Öberg..sannerligen inte av Stina Nilsson i ett alternativt scenario..eller Brorsson..som det verkligen krävs mera mettle uppvisad för att jag skall tro på det.

Det kokar ned till tillförlitlighet på vall.Där håller jag Anna före alla dagar i veckan.Hon har gjort det förr..och i värre formlägen från vad hon nu uppvisar.

Mitt förtroende för Anna Magnusson som fjärdelänk är orubbat.
Citera
2022-01-14, 19:29
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Kanontävling idag på flera sätt! Glad att jag tog lite ledigt och följde den i direktsändning!

Det var inte dumt att se den i efterhand heller I dag hade dessvärre förhinder och följde bara de första tio minuterna via bilradion, och stängde av just när reportern sa nåt i stil med att "det här ser inte bra ut alls". Nähä, tänkte jag, det var ju synd men då gör det inte så mycket att jag missar tävlingen. Funderade på att inte se den alls i efterhand, men jag är glad att jag ändrade mig.

Citat:
Idag var alla fyra åkarna på topp!

Verkligen. Alla presterade maximalt utifrån förutsättningarna. Det var så otroligt imponerande med tanke på att det hade karaktären av utslagstävling för vilka som skulle få åka till OS. Men alla tjejerna tog verkligen utmaningen på bästa sätt och det är härligt att höra dem alla uttrycka att det viktigaste i dag ändå var att prestera bra som ett lag, och så får andra ta hand om uttagningen. Jag tvivlar inte ett ögonblick på t.ex. Monas glädje över de fina insatserna av Johanna och Stina.

Av alla goda insatser är det svårt att inte lyfta fram Stina Nilsson lite extra. Att prestera det skyttet och den åkningen i sin första VC-stafett och under de speciella omständigheterna är så enormt stort och visar vilken stor idrottare hon är. Jag fick faktiskt gåshud och det blev lite vått i ögat också (nej, inte så. Lite vått, sa jag). Fjantigt, javisst, men det står jag för
Citera
2022-01-14, 19:30
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
En till som försöker hitta fel som inte finns . Läs en gång till..

Har du ingen humor?

Och visst fan skrev du Heinz, innan du redigerade inlägget. Det är bara tramsigt att låtsas som något annat. Det är vuxna människor som diskuterar här på forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in