Citat:
Ursprungligen postat av
beitos
Kanontävling idag på flera sätt! Glad att jag tog lite ledigt och följde den i direktsändning!
Det var inte dumt att se den i efterhand heller

I dag hade dessvärre förhinder och följde bara de första tio minuterna via bilradion, och stängde av just när reportern sa nåt i stil med att "det här ser inte bra ut alls". Nähä, tänkte jag, det var ju synd men då gör det inte så mycket att jag missar tävlingen. Funderade på att inte se den alls i efterhand, men jag är glad att jag ändrade mig.
Citat:
Idag var alla fyra åkarna på topp!
Verkligen. Alla presterade maximalt utifrån förutsättningarna. Det var så otroligt imponerande med tanke på att det hade karaktären av utslagstävling för vilka som skulle få åka till OS. Men alla tjejerna tog verkligen utmaningen på bästa sätt och det är härligt att höra dem alla uttrycka att det viktigaste i dag ändå var att prestera bra som ett lag, och så får andra ta hand om uttagningen. Jag tvivlar inte ett ögonblick på t.ex. Monas glädje över de fina insatserna av Johanna och Stina.
Av alla goda insatser är det svårt att inte lyfta fram Stina Nilsson lite extra. Att prestera det skyttet och den åkningen i sin första VC-stafett och under de speciella omständigheterna är så enormt stort och visar vilken stor idrottare hon är. Jag fick faktiskt gåshud och det blev lite vått i ögat också

(nej, inte så. Lite vått, sa jag). Fjantigt, javisst, men det står jag för