2022-01-14, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Har du testat dig?

Krya på dig

Gjorde ett snabbtest som var positivt. Känns annorlunda än när jag brukar ha förkylning också så jag är 99% säker...
Citera
2022-01-14, 16:24
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Jaha då fick jag skiten tillslut också.
är dubbelvaccinerad och har covid nu.
Hade rejäl feberfrossa inatt (första natten, fick symptom igår), men nu idag är det som en helt vanlig förkylning eller till och med mildare skulle jag säga. Lite ont i halsen och svag hosta samt trötthet. Men jag skulle lätt kunna jobba om jag hade kunnat/fått. Kommer i alla fall aldrig ta någon booster nu när Jag ända smittats.
Låter som symptomen som hör ihop med Omicron.

Hoppas det snabbt går över.
Citera
2022-01-14, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Idag rapporterades 31 nya dödsfall. Jag trodde att det skulle komma en lägre siffra, efter dom höga siffror som rapporterades tidigare i veckan. Tidigare i veckan tänkte jag att det handlade om dödsfall som hade samlats på hög, och rapporterades i klump. Men eftersom dom höga siffrorna fortsätter, så verkar det som att dödligheten har ökat kraftigt.

Hade en del av dom nuvarande dödsfallen kunnat undvikas ifall Sverige hade kommit längre i vaccineringen med 3:e dosen? Vaccinatörerna arbetade hårt månaden före jul, men vaccineringen med 3:d dosen hade behövt starta tidigare under hösten. Det är glädjande att vaccineringen håller på att fart igen efter helgerna.

Inget vaccin i världen kan hjälpa de som dör nu, inte ens en dubbel turbobooster.

31 dödsfall kan knappast anses vara mycket.

Fortfarande ingen överdödlighet att tala om, snarare under.
Citera
2022-01-14, 16:27
Bannlyst
Citat:
Gjorde ett snabbtest som var positivt. Känns annorlunda än när jag brukar ha förkylning också så jag är 99% säker...

Då borde du ta ett PCR också ifall du inte vill ta en boosterdos och ändå vill ut och resa i Europa. Tror att en del länder fortfarande accepterar genomgången sjukdom som inresebevis. Jag kan ha fel där.
Citera
2022-01-14, 16:33
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngLittle
Okej, men det jag skrev som svar till DrKrispo avsåg dennes inlägg huruvida vi kommer att ha mjölk på borden när smittan nu eskalerar i Sverige. Jag refererade då till UK, Danmark och Norge i avseende att då deras smittspridning steg före vår så har de vad jag vet fortfarande mjölk i sina livsmedelsaffärer. Det hade ingenting alltså ingenting att göra med om det var Delta eller Omikron som ökade smittan utan ett försök att hänvisa till att ökad smittspridning med högsta sannolikhet inte behöver betyda att hen behöver oroa sig för tillgången till mjölk till kaffet.

Ok, då skall jag inte märka ord!

Jag tror inte heller vi behöver vara oroliga för att få mat på bordet. Så farligt blir det inte.
Många är eller har varit sjuka redan.
Citera
2022-01-14, 16:33
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Om du kollar här, så ser du exakt från vilken dag de härstammar. Det är tydligt att dödsfallen ökar just nu, vilket tyder på att vi är nära peaken enligt mig. Samma mönster som Danmark och UK.
Fler lär inte dö per capita här med omikron nämligen, till skillnad från USA..
https://covidstatistik.se/

Med diagrammet på sidan som du länkade till, blev det tydligare. Dödsfallen ökade under mellandagarna och nyår. Men många av dödsfallen samlades på hög, och rapporterades efter trettonhelgen.

Vi får se när dödsfallen vänder neråt igen. I Sydafrika ökar dödsfallen fortfarande, trots att smittspridningen nådde kulmen för 4 veckor sedan.
Citera
2022-01-14, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Då borde du ta ett PCR också ifall du inte vill ta en boosterdos och ändå vill ut och resa i Europa. Tror att en del länder fortfarande accepterar genomgången sjukdom som inresebevis. Jag kan ha fel där.

Jo tänkte det men Det går ju för fan inte testa sig i Stockholm just nu. Går inte ens boka står bara "ej bokninsbar för tillfället" eller "fullbokat". Så jag kan inte göra så mycket.
Får se hur jag gör senare. Är i alla fall inte dödssjuk tror jag blir bra i början av nästa vecka.
Citera
2022-01-14, 16:37
Medlem
Citat:
Med diagrammet på sidan som du länkade till, blev det tydligare. Dödsfallen ökade under mellandagarna och nyår. Men många av dödsfallen samlades på hög, och rapporterades efter trettonhelgen.

Vi får se när dödsfallen vänder neråt igen. I Sydafrika ökar dödsfallen fortfarande, trots att smittspridningen nådde kulmen för 4 veckor sedan.
Ja. Dödsfallen släpar alltid efter de andra kurvorna.
Citera
2022-01-14, 16:52
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:

Den sista peaken av dödsfall i SA har visst med efterregistreringar att göra. Dom hade uppmanat alla regioner att göra en ordentligt koll i alla register, men visst släpar det en hel del dödsfall forfarande där..
Citera
2022-01-14, 16:53
Medlem
Vågar man gå utanför dörren?
Citera
2022-01-14, 16:54
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Jo tänkte det men Det går ju för fan inte testa sig i Stockholm just nu. Går inte ens boka står bara "ej bokninsbar för tillfället" eller "fullbokat". Så jag kan inte göra så mycket.
Får se hur jag gör senare. Är i alla fall inte dödssjuk tror jag blir bra i början av nästa vecka.

Ta ett test på ett privat alternativ.
Håller med om att det kan vara bra att ha det registrerat. Tror dock att covidpass är överspelat till sommaren..
Citera
2022-01-14, 16:54
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Vågar man gå utanför dörren?

Testa!

Jag tror du överlever
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera