2022-01-14, 10:17
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommyguns
Aktien har gått ner 5-10% varje dag i sex månader. Jag är helt förstörd. Jag vägrar tro på vad jag ser. Jag har blivit lurad och det finns ingen väg ut. Allt som är kvar är nu 50,000kr vilket inte ens är värt att sälja.
Hälften av mina livs besparingar borta.

Frågeställning. Borde det finnas automatiskt stop loss som hindrar nya investerare från att förlora allt på kriminella lurendrejeri börsen?

Lol nej ska ej finnas automatiska stop lossar. Är man idiot o sätter 600k på något man uppenbart inte har någon överhuvudtaget koll över så får man skylla sig själv.
Jag tror jag svarade ett bra svar i din förra tråd om 250k. Är du back 600k efter alla bra tips du fick då genom att ligga kvar i samma bolag får du skylla dig själv.
Ingen har lurat dig. Enbart dig själv att skylla.
Sälj skiten köp indexfonder o månadsspara ( som jag sa för 350k sen)
Citera
2022-01-14, 10:19
Moderator
HelgeBuks avatar
För såna som dig finns det något liknande automatisk stop loss. Det kallas "god man" och en sån hjälper dig sköta ekonomin om du inte klarar det själv. En sån hade nog diversifierat istället för att lägga allt på ett skitbolag.
Citera
2022-01-14, 10:20
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Lol nej ska ej finnas automatiska stop lossar. Är man idiot o sätter 600k på något man uppenbart inte har någon överhuvudtaget koll över så får man skylla sig själv.
Jag tror jag svarade ett bra svar i din förra tråd om 250k. Är du back 600k efter alla bra tips du fick då genom att ligga kvar i samma bolag får du skylla dig själv.
Ingen har lurat dig. Enbart dig själv att skylla.
Sälj skiten köp indexfonder o månadsspara ( som jag sa för 350k sen)

Jag tycker synd om TS, men håller med dig i princip TonyBergman. Inget kriminellt har skett, och TS har inte blivit lurad. Men gjort något som denne inte har kompetens för.

Vi kan inte hindra Gudrun Schyman att elda upp 100.000 kronor i Visby heller, även om det var korkat.
Citera
2022-01-14, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosseriks
Tommyguns

Svaret är nej på båda. Du har inte blivit lurad, du har lurat dig själv.
Vad menar du är kriminella lurendrejerier?

“Detta kan omöjligen vara mitt eget fel”
Citera
2022-01-14, 10:24
Medlem
Citat:
Du har rätt men jag har aldrig ägt RnB retail brands eller något av den typ av aktie men jag följer måna volatila aktier för att försöka förstå vad som händer med dem.

Detta är inte riktat till dig men till alla er som köpte Tesla och som ridit en bull market till rikedom på den aktien ska inte spela allan ballan. Ni är gamblers också.
Jag skyr Tesla som pesten, jag gjorde 40% förra året med uteslutande tråkaktier, det mest spännande i min portfölj är Byggmax, som har ett PE tal på 8 nu, resten är så tråkigt skit att man baxnar, typ Telia, Tele2, HM, Swedish Match. Har haft saker som Cloetta, Loomis, Peab osv med men sålt nu, fått en 20% på dem på några månader.

Man behöver inte raketer för att få vinster...
Citera
2022-01-14, 10:25
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag har blivit lurad...
Om vi ska kunna bedöma om du blivit lurad eller vilseledd så måste du till en början berätta vilken aktie det handlar om.

Att dina siffror inte stämmer kan bero på att du räknat fel. Det är ganska vanligt med bristande kunskaper när man kommer in på procent. Så kom igen och berätta nu.
Citera
2022-01-14, 10:26
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Aktien har gått ner 5-10% varje dag i sex månader. Jag är helt förstörd. Jag vägrar tro på vad jag ser. Jag har blivit lurad och det finns ingen väg ut. Allt som är kvar är nu 50,000kr vilket inte ens är värt att sälja.
Hälften av mina livs besparingar borta.

Frågeställning. Borde det finnas automatiskt stop loss som hindrar nya investerare från att förlora allt på kriminella lurendrejeri börsen?

Det här är direkt effekten av zerohedge etc. Macho-investing med målet att "get rich quick".

Jag är övertygad om att du har hört att du inte bör köpa en aktie? Att du bör ha en diversifierad portfölj? Att en indexaktie (ETF) i ett brett index piskar skiten ur genomsnittshedgefonden på alla tidshorisonter, och har en minimal kostnad?

Du har inte blivit lurad. Du valde att inte lyssna. Du har varit fullt medveten om riskerna.

Nej det bör inte finnas en stop loss.
Citera
Medlem
Citat:
Äcklig liten skitunge du är. Spottar på äckel som dig.
Ja du ser,du bevisar min tes riktigt bra. Försök att lära dig något av det här istället för att spotta och fräsa. Då kanske det blir en man även av dig till slut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Jag tycker synd om TS, men håller med dig i princip TonyBergman. Inget kriminellt har skett, och TS har inte blivit lurad. Men gjort något som denne inte har kompetens för.

Vi kan inte hindra Gudrun Schyman att elda upp 100.000 kronor i Visby heller, även om det var korkat.

Analysföretaget som haussade upp aktien höll tyst om att de också hanterade SPACen. Sedan är USA börsen fyllt till bredden av kriminellt avskum som insider tradar, dark pool trejdar och gör allt för att tjäna cash på andras bekostnad medans SEC vänder bort blicken.

Ja det var UPPENBART jag som köpte aktierna så fattar inte varför ni muppar påpekar att "dET VaE dU SoM KöPtE" sluta påpeka det uppenbara för i helvete. >Vem tror ni att ni är?
Citera
2022-01-14, 10:29
Medlem
constants avatar
Citat:
...Sedan är USA börsen fyllt till bredden av kriminellt avskum som insider tradar, dark pool trejdar och gör allt för att tjäna cash på andras bekostnad medans SEC vänder bort blicken.
Så med den kunskapen tänkte du, oh - jag bara måste investera det enda jag äger där?
Citera
2022-01-14, 10:44
Medlem
Citat:
Du är en liten skit. Förmodligen en avundsjuk liten skit med tanke på hur mycket du skriver här. Avundsjuk på att trots enorma förluster har jag förmodligen 10ggr mer på avanza är dig.

Skit ner dig jävla tönt.
Men jag förstår inte riktigt, om du nu har så mycket tillgångar varför gråter du för en "förlust" på 400 000? Känns som att du antingen skriver i affekt eller att du ljuger om dina tillgångar.
Citera
2022-01-14, 10:48
Medlem
tr0llelitos avatar
Menar inte att vara vare sig ignorant eller elak, men man är rejält korkad om man går så hårt in i en aktie att man tappar så mycket som du gjort.
Det är ingen nyhet att man bör sprida ut sina risker. Det är heller ingen nyhet att man kan förlora ALLT om man investerar i aktier.
Givetvis är det tråkigt att du går back, men det är tyvärr inte synd om dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in