Citat:
Ursprungligen postat av
MunkWestman
Hur funkar det med att beställa från Qanoid? Är intresserad av deras olja på 15 %. Jag läste att någon i tråden fått sin beställning beslagtagen av tullen? Finns det någon annan sida någon skulle rekommendera? Jag tar oljan för kraftig värk och har tidigare bara tagit olja på 3 % från ett företag som inte längre verkar aktivt. Mycket tacksam för råd.
Det har fungerat utan problem för mig att beställa från Qanoid, har köpt från dom en tiotal gånger och aldrig haft problem med tullen.
Citat:
Ursprungligen postat av
MunkWestman
Ni som använder CBD-olja hur många droppar tar ni? Jag har beställt Qanoids olja på 15 % och är ganska osäker. Tidigare har jag tagit upp till 90 droppar per dag men då låg den oljan på 3 %.
Jag använder samma olja själv ska dock testa deras 2000mg olja när denna är slut.
Jag tar ca 6 droppar morgon och kväll och ett par droppar runt lunchtid om jag har flaska nära tillhands. (Blir runt 80-90mg CBD)
Jag har använt sativex lite som riktlinje för min dosering:
Kvalitativ och kvantitativ sammansättning (Sativex)
Varje 100 mikroliter spraydos innehåller:
2,7 mg delta‑9‑tetrahydrocannabinol (THC) och 2,5 mg cannabidiol (CBD) från Cannabis sativa L.
Rekommenderad dos:
Upp till 12 sprayningar per dag (ca 30mg CBD) (se tabell
https://www.fass.se/LIF/product?nplId=20101019000051&docType=3)
Värt att notera att Sativex även innehåller THC vilket man gärna önskat med CBD olja också såklart men jag har valt att helt enkelt dubbla CBD dosen (och lite till) från vad jag har läst i bloggform.
Sedan beror det ju på vad man behandlar och hur mottaglig man är också, har för mig att behandling mot t.ex. epelepsi kräver ganska stora mängder