Citat:
Ursprungligen postat av
FitnessAndWorkout
Jag tror inte vi hade fått hjälp av nato länder.
Men hörde något att vi skrivit nå avtal med Storbritannien. Det skulle ju kunna vara nå men vet inte vad detta är riktigt för slags avtal.
Finland har vi avtal med så det är Ryssland mot Svergie och Finland iaf.
Ni måste räkna med Finlands Armé i detta också för vi samarbetar med dom i detta.
Sen vet jag inte faktiskt mer skrivna avtal.
Men jag förstår tänket vi är väldigt högt BNP per capita i Sverige. Det är bara kapitalist usa, skatteparadis och oljeländer som är högre så att vi är mer "värd" än ukraina och nato vill hjälpa oss. Men jag tvivlar på att det blir någon hjälp. Forget it.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfeeder
Sverige bör fritt få samarbeta med Nato. Att Ryssland håller på och ska försöka bestämma över oss, det är rena lillebrorskomplexet. USA är stora och starka, måste hitta någon annan att slå på.
Sverige ska självklart göra Ryssland rädda för att anfalla oss, genom att ha ett bra försvar. Men vi ska inte samtidigt behandla Ryssland illa genom att tex delta i hatkampanjerna mot dem, för då blir de kanske rädda att vi ska anfalla dem, och så anfaller de därför oss i självförsvar. Och ju sämre man behandlar någon, desto mer rätt har den att gå till attack mot en i självförsvar.
Så det som Sverige borde göra nu för att slippa bli invaderade av Ryssland, det är att övertyga dem om att vi bara vill försvara vårat land, och att vi inte vill dem något illa.
Och Ryssland förstår säkert att Sverige behöver ingå i någon militärallians, eftersom de själva är med i militäralliansen CSTO.
Så vi borde be Ryssland att förklara vilken militärallians de kan acceptera att vi ingår i.
Kanske en militärallians bestående av bla Sverige, Finland, Ukraina, Georgien, Schweiz, BosnienHerzegovina och Irland, alltså länder i Europa som idag inte ingår i någon militärallians. Iallafall tillfälligt tills våran relation med Ryssland har förbättrats.