2022-01-13, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tycker också det är konstigt, och det har medfört att jag delvis ändrat uppfattning om ombudet Binninge. Binninge skötte sig bra innan Ebba Busch förtalade honom.

Binninge fick kalla fötter och blev feg när han avsade sig uppdraget som ombud. Hans kontakter med två nya advokater visar på förödande dåligt sällskap där han värderade vänskapen med advokaterna högre än uppdraget han hade för Esbjörn.

Det Esbjörn nu drabbas av med olika ombud och intressenter är en plundring, likt det vi ser under kravaller där en buse slår sönder ett fönster och resten av busarna bara väller in och gömmer butiken på varor.
Märkligt, på vilket sätt skulle alla hans ombud tjäna på det du påstår?

Men om du, för resonemangets skull, skulle ha rätt; då är det inte Ebba utan hans ombud du ska skälla på. Allt annat är ologiskt.
2022-01-13, 21:05
Medlem
Citat:
Binninge skötte sig bra innan Ebba Busch förtalade honom.

Om din definition av att sköta sig bra är att sitta på facebook och lalla med i planerna att hänga ut motparten i media och skicka alla inlagor med CC till Expressen. Så ja.

Han hade ju exempelvis kunnat verka för att få till den där hävningen på ett korrekt sätt. men nej då...
2022-01-13, 21:26
Medlem
Citat:
Jag tycker också det är konstigt, och det har medfört att jag delvis ändrat uppfattning om ombudet Binninge. Binninge skötte sig bra innan Ebba Busch förtalade honom.

Binninge fick kalla fötter och blev feg när han avsade sig uppdraget som ombud. Hans kontakter med två nya advokater visar på förödande dåligt sällskap där han värderade vänskapen med advokaterna högre än uppdraget han hade för Esbjörn.
.
Den vedervärdige våldsbrottslingen binninge blev förmodligen överlycklig av att Ebba talade sanning om honom i ett fb-inlägg.
Det gav honom chansen att -som ursäkt- leka brottsoffer i förhållande till klientens motpart och lämna sitt eget totalhaveri.
En liten missfärgning bara att UT tvingade honom att anvisa ett annat ombud och likt Tersaeus senare gjorde meddelade han namnet på en person som inte för sitt liv ville ta I skiten ens med tång.
2022-01-13, 21:35
Medlem
Citat:

Det Esbjörn nu drabbas av med olika ombud och intressenter är en plundring, likt det vi ser under kravaller där en buse slår sönder ett fönster och resten av busarna bara väller in och gömmer butiken på varor.
???? Skötte sig bra? Det bevisar att du inte vet ett skit om hur en rättsstat fungerar, vad lagar är, hur ombud bör uppträda. Du vet fan ingenting om något. En oändlig mängd inlägg av ren dumhet.
2022-01-13, 21:40
Medlem
Citat:
Det är maktmissbruk att ha mage att gå in i domstol om bättre rätt till en fastighet, när enda anknytning hon hade till fastigheten är att hon härjat med åldringen som äger det hon vill äga.
...det som hon genom köpekontrakt undertecknat (utan tvång enl säljarens utsago i MUF) 20 augusti 2020 redan äger....
2022-01-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
...det som hon genom köpekontrakt undertecknat (utan tvång enl säljarens utsago i MUF) 20 augusti 2020 redan äger....

ur MUF:
"Under sommaren inför undertecknandet av köpekontraktet hade Ebba Busch uppvaktat Esbjörn Bolin i syfte att få honom att sälja eller hyra ut fastigheterna till henne.

Vid undertecknandet den 20augusti 2020 lästes innehållet i köpekontraktet upp för Esbjörn Bolin.

Han förstod dock inte innebörden av det och hade inte heller fått ta del av det innan det presenterades för honom i samband med undertecknandet den 20 augusti 2020."

Esbjörn säger att han skrivit på, men inte att ha genom underskriften godkänt en försäljning av fastigheten.

Så vad läste Ebba Bluff för saga för honom? Vad trodde Esbjörn (som ovetandes litade på Ebba) att han skrev på?
2022-01-13, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
ur MUF:
"Under sommaren inför undertecknandet av köpekontraktet hade Ebba Busch uppvaktat Esbjörn Bolin i syfte att få honom att sälja eller hyra ut fastigheterna till henne.

Vid undertecknandet den 20augusti 2020 lästes innehållet i köpekontraktet upp för Esbjörn Bolin.

Han förstod dock inte innebörden av det och hade inte heller fått ta del av det innan det presenterades för honom i samband med undertecknandet den 20 augusti 2020."

Esbjörn säger att han skrivit på, men inte att ha genom underskriften godkänt en försäljning av fastigheten.

Så vad läste Ebba Bluff för saga för honom? Vad trodde Esbjörn (som ovetandes litade på Ebba) att han skrev på?
Det är fantastiskt!

En man över 80 år som jobbat hela livet som ingenjör, som bevisligen passerat ett antal tester som visar att han har rättsförmåga. Skulle han inte fatta att just hans namnteckning på ett köpekontrakt inte skulle betyda just att han godkänt en försäljning?

Det är ju ett hån mot all logik. Han är ju inte tre år….

Han har ju nu i sällskap av advokater mm godkänt igen.
I protokollet har har han skrivit på utan tvång.

Jösses vilket resonemang…det är så dumt att klockorna inte bara stannar utan även ramlar ner…
2022-01-13, 22:29
Medlem
Citat:
Nu vet vi inte hur detta kommer sluta, och om Tersaus arbetsinsats kommer ge Esbjörn framgång. Vi får be en bön!!!

Det behövs inte.
Loppet är kört.
2022-01-13, 22:40
Medlem
kubuns avatar
Va fan hörde jag?!

Sitter å väntar på dokumentären om Einár å ser på Cyklopernas land att man försökt få in "att Esbjörna" som ett sk nyord herrejesus o Gud tillsammans. Hur jävla långt ska hatet gå?

Tack för avslöjandet kom ihåg ALLA ser å blir upplysta å får VETA vad ni går för era K D

Vore jag Lars Adaktusson skulle jag med stöd av Alf Svensson se till å cutta av EBBA och dela upp KD för en nystart å om så, så låt det ta fyra år om så men jag är övertygad att Lasse o Affe grejar det redan till 11/9. EBBA måste ju bara bort - helt klart, hon har skitat ner KD. Vilken jävla svans hon har fått....å vilken svansföring. Nå högmod går före fall så tack Ebba för offret Esbjörn. Jag lider med honom och skrattar åt dig EBBA!
2022-01-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Va fan hörde jag?!

Sitter å väntar på dokumentären om Einár å ser på Cyklopernas land att man försökt få in "att Esbjörna" som ett sk nyord herrejesus o Gud tillsammans. Hur jävla långt ska hatet gå?

Tack för avslöjandet kom ihåg ALLA ser å blir upplysta å får VETA vad ni går för era K D

Vore jag Lars Adaktusson skulle jag med stöd av Alf Svensson se till å cutta av EBBA och dela upp KD för en nystart å om så, så låt det ta fyra år om så men jag är övertygad att Lasse o Affe grejar det redan till 11/9. EBBA måste ju bara bort - helt klart, hon har skitat ner KD. Vilken jävla svans hon har fått....å vilken svansföring. Nå högmod går före fall så tack Ebba för offret Esbjörn. Jag lider med honom och skrattar åt dig EBBA!

"Esbjörna" är redan etablerat.
Vill du ha ut KD ur riksdagen, och vill du få KD att implodera så be en bön till din herre och mästare Satan att Adaktusson tar över.
2022-01-13, 22:57
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Va fan hörde jag?!

Den breda allmänheten verkar faktiskt ha insett verkligheten, att Esbjörn är den som sket i det blå skåpet.
Annars skulle inte det populära nyordet varit att ”Esbjörna”, utan blivit nyordet att göra en ”Ebba”.
Som Alf Svensson själv sa: jag tycker synd om Ebba som råkat ut för allt detta.
2022-01-13, 22:58
Medlem
Citat:
Nu vet vi inte hur detta kommer sluta, och om Tersaus arbetsinsats kommer ge Esbjörn framgång. Vi får be en bön!!!
Böner är förmodligen det enda som återstår och jag betvivlar starkt på deras makt. Lögnares och bedragares böner brukar sällan få önskad effekt. I Tersaeus fall så borde bönerna mer handla om att söka försoning och förlåtelse för de stackare han utsatt för förnedringen att hamna i denna tråd tack vare sitt klippande, klistrande och fabulerande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in