2022-01-13, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Säg en sak som tyder på att den var det.

Månlandningen (som den presenterades) var ju definitivt fake. Har man lite baskunskaper i fotografi så kan man lätt se att bilderna från månen inte stämmer.
Citera
2022-01-13, 22:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Månlandningen (som den presenterades) var ju definitivt fake. Har man lite baskunskaper i fotografi så kan man lätt se att bilderna från månen inte stämmer.

Jag har mer än baskunskaper i fotografi. Jag ser att de stämmer bra.
Citera
2022-01-13, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Kan du länka till dessa fotografier?

Här har du ett antal olika bevis på månlandningarna från oberoende källor: https://en.wikipedia.org/wiki/Third-party_evidence_for_Apollo_Moon_landings

Det börjar väl snart bli dags att du slutar ljuga om bilderna på hjulspåren och kalla dem för bilder från 60-talet.
Den första månbilen landade 1971, du ljuger!
Bilderna på hjulspåren är tagna av satelliten Lunar Reconnaissance Orbiter 2009, du ljuger!
Har du någonsin hört talas om källkritik, det är väl ganska pinsamt att stå där med brallorna nere?
Citera
2022-01-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Okej, har du analyserat bilderna lite mer ingående?
Citera
2022-01-13, 22:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Ingående nog. Själv då, har du ’baskunskaper’ inom fotografi? Om du tycker dig ha det, vad är det som inte stämmer?
Citera
2022-01-13, 22:21
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Citat:

Skitsnack…. Jag har precis som CA mer än baskunskaper i fotografi och kan lätt se att det inte finns något som helst märkligt med bilderna tagna på uppe på månen, och bilderna har ju analyserats många go ger om redan av folk med kunskaper inom fotografering massor av gånger och ingående förklarat och demonstrerat varför det inte är konstigt att stjärnor inte kan ses, varför vissa skuggor inte tycks vara parallella, varför astronauterna är väl upplysta även fast de är i skuggan etc etc.

Det är snarare så att det är korskallar som har noll kunskaper om fotografering som får för sig att det skulle vara nåt märkligt med bilderna tagna på månen, fast det inte finns några konstigheter alls.
Citera
2022-01-13, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Riksidioten
400 000 personer jobbade med Apolloprojektet. Du tror inte att de skulle klara att skicka lite utrustning till månen enkel resa?
Jo, det skulle de klara. Men till vilken nytta? Att övertyga några konspirationsteoretiker som ändå hade hittat skäl att förneka det?

Vad tror du att det skulle kosta för övrigt? Det är inte billigt att skicka upp saker i rymden. Kilopriset är ohyggligt högt. Och om du ska landa på månen måste du ha tillräckligt med bromsraketer för att inte kraschlanda. Det ökar vikten väsentligt. Vi pratar om tiotals miljarder.
Citera
2022-01-13, 22:38
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Belägg det om du kan.
Citera
2022-01-13, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksidioten
Så radiosändningarna är det enda beviset som gjorde att Ryssarna kunde veta att månresan var äkta?

Ja man kunde säkert skicka en kapsel till månen 1969 med en radiosändare. Enkel resa utan människor är enklare.

Om det var ett krig mellan USA och Sovjet varför var man så öppen med kommunikationen så Ryssarna visste vad USA höll på med?

Nej, man kan inte se vad som försiggår på månen. Man kan det inte idag och heller inte 1969. Enda beviset Sovjet hade var radiosändningar. USA berättade ju allt i radiosändningarna så Sovjet kunde kartlägga all aktivitet.

Under det Kalla kriget.

Från sändare som kunde ha placerats på månen med enkel resa utan människor ombord. Inklusive reflektorer.

400 000 personer jobbade med Apolloprojektet. Du tror inte att de skulle klara att skicka lite utrustning till månen enkel resa?

Inklusive låtsasmånbilen.

Finns många anledningar till att man inte använde någon kryptering på radiosändningarna. Hur bevisar detta att det aldrig hänt? På vilket sätt är en sändning i klartext ett bevis för att något inte skett?
Citera
2022-01-14, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Belägg det om du kan.

Har inte tid att gå in i detalj på det just nu. Återkommer. Finns en bra film om det men hittar den inte.

Medans kan ju ni ta och titta på Apollo 11. Ser ju ut som ett konstprojekt av Någon talanglös på Konstfack. Att den saken skulle ha färdats ut i rymden i otroligt hög hastighet med alla dess påfrestningar är omöjligt.
Citera
2022-01-14, 00:53
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Eric Dubay är en idiot, om än smart nog att veta hur man lurar andra idioter med click bait så han kan dra in feta slantar på sina idiotiska påståenden och leva gott på det…

Det enda som spelar någon som helst roll är vilka bevis man kan lägga fram, och om de håller för en kritisk prövning. Inte var man jobbat någonstans….

Ja det var ju det som var min poäng.

Och du anser att månlandningen håller för en kritisk granskning?
Så antar att du gjort en kritisk granskning då.

Så hur ligger det till med Van Allen belt?
Hur tog dom sig igenom det i Alfons helikopter?
Hur kan du vara säker på att det hänt när Buzz säger att det vi såg på tv var en animation eftersom dom inte hade en kameraman på månen.

I detta läge undrar jag om det är nåt som talar för att det har skett.
Är det nåt?
Citera
2022-01-14, 00:58
Medlem
Citat:
Har inte tid att gå in i detalj på det just nu. Återkommer. Finns en bra film om det men hittar den inte.

Medans kan ju ni ta och titta på Apollo 11. Ser ju ut som ett konstprojekt av Någon talanglös på Konstfack. Att den saken skulle ha färdats ut i rymden i otroligt hög hastighet med alla dess påfrestningar är omöjligt.

Vilka dokumenterade kvalifikationer har du för att kunna avgöra det…?
Vad skiljer den från majoriteten av andra konstruktioner tänkt för samma ändamål…?

Du, en anonym pellejöns på ett forum sågar alltså det en enorm mängd professionella ingenjörer utvecklat och testat fram….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in